  • 11. Data: 2009-11-11 19:35:16
    Temat: Re: Dobra ksišżka o fotografii cyfrowej
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    J.F. pisze:

    > Nie ma gdzie ustawic wyniku pomiaru.
    > A robia jeszcze swiatlomierze luzem ? :-)

    Światłomierz wbudowany działa tak samo jak zewnętrzny. Trzeba wiedzieć
    co mierzy, jaki obszar i czy i jaką korekcję należy wprowadzić.
    Najprostsze aparaty albo uniemożliwiają, albo dają minimalną kontrolę,
    ale nawet w tych najprostszych jest korekta ekspozycji.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 12. Data: 2009-11-11 20:28:04
    Temat: Re: Dobra książka o fotografii cyfrowej
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <hde3sd$vkm$1@news.onet.pl>,
    "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:

    > O fotografii. Fotografia cyfrowa od fotografii analogowej różni się
    > sposobem rejestracji i obróbki obrazu. Zdjęcia robi się wg. takich
    > samych zasad. Ekspozycję ustala się tak samo. Zależności między
    > przysłoną i głębią ostrości jest taka sama, zależność między czasem a
    > poruszeniem jest taka sama, zasada działania światłomierza jest taka
    > sama, zasady kompozycji są takie same.

    No tak, ale kiedys nie bylo np takiej kontroli nad czuloscia filmu i
    temperatura barwowa.
    OK, mozna bylo kombinowac zmiana filmu i filtrow, ale chyba dla
    wiekszosci amatorow byla to tylko teoria.
    Teraz zalatwia sie to kilkoma kliknieciami, wiec wszyscy tego uzywaja,
    No i 'klawiszologia' (przy wiekszym stopniu skomplikowanie obecnego
    sprzetu) jest jednak rownie istotna jak umiejetnosc kompozycji...

    TA

  • 13. Data: 2009-11-11 22:04:02
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    T...@s...in.the.world pisze:

    > No tak, ale kiedys nie bylo np takiej kontroli nad czuloscia filmu i
    > temperatura barwowa.

    Nie chciałem już nic dodawać o WB, bo jest w linkach, które podałem. To
    prawda. Fotografia cyfrowa sprawia, że jest dużo wygodniej, jakby mieć
    analoga z wymiennym tyłem i kilkudziesięcioma różnymi filmami pod ręką -
    różne czułości, różne temperatury barwowe. Ale barwę też można było
    poprawić pod rzutnikiem, po zrobieniu zdjęcia.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 14. Data: 2009-11-12 18:03:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "fotech" <e...@g...pl> napisał w wiadomości
    > jakie np aparaty nie maja przysłon?

    A np panaslonik el-85.

    > http://elfo.com.pl/index.php?menu_id=2&kat_id=6

    Patrzac na cene i na dane techniczne .. to kupuja filmowcy
    analogowi :-)

    J.