  • 11. Data: 2004-08-16 21:46:55
    Temat: Re: Do kogo drugie łącze?
    Od: thamiel <thamiel@[zerospamu]o2.pl>

    Mariusz Wołek wrote:
    > Witam!
    > mamy łącze do Internetu przez TPSA. Zamierzamy podpiąć drugie łącze do
    > innego operatora, uzyskać AS, zestawić BGP i zastanawiam sie kogo wybrac
    > jako drugiego operatora? kwestia ceny jest drugorzędna, najważniejsze to -
    > dobre styki z innymiu operatorami, szybkie reagowanie na awarie, dobre
    > wyjście na świat
    >
    > Co polecacie?
    >
    > Pro Futuro?
    > Crowley?
    > GTS (Internet Partners?)
    >
    > Inne propozycje?
    A może SM-Media S.A., mają bogatą infrastrukturę, łącza z wszystkimi
    liczącymi sie operatorami polskimi i zagranicznymi oraz dużo wolnych
    mocy no i BGP za friko.
    Pozdrawiam,
    --
    thamiel

  • 12. Data: 2004-08-16 21:54:29
    Od: Tomasz Paszkowski <a...@S...net>

    W artykule <cfra40$rhl$1@inews.gazeta.pl> thamiel napisał(a):
    > A może SM-Media S.A., mają bogatą infrastrukturę, łącza z wszystkimi
    > liczącymi sie operatorami polskimi i zagranicznymi oraz dużo wolnych
    > mocy no i BGP za friko.
    > Pozdrawiam,

    No i czasami znikaja na kilka dni z internetu ;-)

    --
    Tomasz Paszkowski

  • 13. Data: 2004-08-16 22:06:48
    Temat: Re: Do kogo drugie ??cze?
    Od: Marek Wawro <m...@s...k5.pl>

    Mariusz Wołek wrote:
    > Witam!
    > mamy ??cze do Internetu przez TPSA. Zamierzamy podpi?ae drugie ??cze do
    > innego operatora, uzyskaae AS, zestawiae BGP i zastanawiam sie kogo wybrac
    > jako drugiego operatora? kwestia ceny jest drugorz?dna, najwa?niejsze to -
    > dobre styki z innymiu operatorami, szybkie reagowanie na awarie, dobre
    > wyj?cie na ?wiat

    > Pro Futuro?

    Jeśli planujesz się oograniczyć do 2 MB to i może tak. Brałem od nich 5
    MB (w halfduplexie na urządzeniu zdolnym wyciagnać ledwo co 7-8 mb)
    płacąc troche za dużo, miałem ping po 100-200 ms do pierwszej brami i
    nigdy nie udało mi się osiągnąć transferu powyżej 90 kb/s

    > Crowley?

    Nigdy nie miałem do czynienia z łaczem tej firmy.

    > GTS (Internet Partners?)

    Obecnie posiadam od roku 5 MB łącze, średnie transfery w godzinach
    szczytu (mirrory sf.net-a około 200-300 kb/s) po godzinach szczutu jak
    jest możliwość wyciągam maksymalnie dostepne pasmo. Rożnica spowodowana
    jest obciązeniem moich użytkowników. Najwazniejsze w przypadku GTS-u to
    to, że z miejsca daja łacze fullduplexowe co przy 5 MB ma duże
    znaczenie. Oraz fakt, że jeśli jest tylko możliwość zawsze można wysycić
    łącze (w związku z czym bez względu na ilość userów mam zajętość pasma
    około 80%-90%). Co do awarii dotychczas odbyła się jedna drastyczna
    (awaria światłowodu gdańsk - tczew), której rekompensta bardzo mnie
    zadowoliła :). Jedyne na co musze popsioczyć, to fakt ze po wprowadzeniu
    22% troche drogo mi wychodzi te łacze. Ale cenna netto jest niższa niż
    ta która przez rok płaciłem dla pfuturo (dużo niższa).

    Wiecej informacji o nich noc.gts.pl i można samemu stwierdzić :)

    Marek Wawro

  • 14. Data: 2004-08-16 22:22:09
    Od: "Jakub Zukowski" <j...@N...venomski.com>

    Witam,
    > A może SM-Media S.A., mają bogatą infrastrukturę, łącza z wszystkimi
    > liczącymi sie operatorami polskimi i zagranicznymi oraz dużo wolnych
    > mocy no i BGP za friko.

    Ostatnio przygladam sie im akcjom.. jesli te wzloty i upadki na gieldzie sa
    spowodowane dzialniem to dziekuje :P

    --
    Jakub 'Venom' Żukowski
    mobile: (+48 880) 229 318

  • 15. Data: 2004-08-16 22:46:04
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    In pl.internet.polip Tomasz Paszkowski <a...@s...net> wrote:
    > No i czasami znikaja na kilka dni z internetu ;-)
    Prawda? Strasznie zdziwiony wtedy byłem jak "sh ip bgp re" nic nie pokazało :>

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 16. Data: 2004-08-16 22:47:00
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    In pl.internet.polip Mariusz Wołek" <m...@l...nie-spamuj.pl> wrote:
> [...]
    > jako drugiego operatora? kwestia ceny jest drugorzędna, najważniejsze to -
    > dobre styki z innymiu operatorami, szybkie reagowanie na awarie, dobre
    ATMAN?
    Telenergo?

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

  • 17. Data: 2004-08-17 00:11:41
    Od: "Michal Gawrylczyk" <m...@g...pl>

    Zbino" <zew"smieciwon@smieciwon wrote:

    > Bez zastanowienia TkTelekom. Inni operatorzy i tak pracują często na ich
    > łączach.

    Jakis przyklad??

  • 18. Data: 2004-08-17 09:17:15
    Od: Jan Magnuszewski <N...@h...net>

    Zbino wrote:
    > Bez zastanowienia TkTelekom. Inni operatorzy i tak pracują często na ich
    > łączach.
    > Zbyszek

    Może ja wkleje swoje miesięczne logi z routera i policzymy pady co? Po
    co kogoś wkopujesz w taką beznadzieje? TKTelekom - łącze operatorskie
    pada częściej niż kablówka w moim domu!

    --
    Pozdrawiam,
    Jan Magnuszewski.

  • 19. Data: 2004-08-17 09:27:42
    Od: Admin TVK Tel-Ka <a...@t...wroc.pl.invalid>

    W artykule <cfsia8$im$1@sunflower.man.poznan.pl> Jan Magnuszewski napisał(a):

    > Może ja wkleje swoje miesięczne logi z routera i policzymy pady co? Po
    > co kogoś wkopujesz w taką beznadzieje? TKTelekom - łącze operatorskie
    > pada częściej niż kablówka w moim domu!

    Hmmmm we Wrocławiu tak często nie padają, chociaż zdażało im się paść na
    prawie 2 dni :/

  • 20. Data: 2004-08-17 15:47:07
    Od: Bartłomiej Wąs <b...@n...net>

    Jan Magnuszewski wrote:

    > Chyba żartujesz, to najgorszy operator w PL. Dobre mają tylko ceny... Ja
    > bym polecał GTS, rozsądni admini, zero padów.

    Witam,

    To Ty chyba żartujesz, mam od nich lacze od 4 miesiecy i w tym czasie
    zdarzyla sie jedna awaria naprawiona w niecale 15 min.

    pozdrawiam
    Bartłomiej Wąs