  • 1. Data: 2004-08-13 16:26:07
    Temat: łącza w krakowie
    Od: Nowakowski Przemysław <p...@p...fm>

    Witam serdecznie.

    Chciałbym opisać sytuację jaka bardzo mnie zdziwiła niektórych
    operatorów oferujących łącza. Opiszę w skrócie dlaczego do tego doszło.
    Od ponad roku posiadam łącze Netia BDI standard 1Mbit (wcześniej 256
    oraz 512) Łącze chodzi bardzo dobrze ( Kraków Czarnowiejska)
    Całego 1Mbit nie ma - ale ogólnie chodzi ok. W porównaniu do DSLA z
    tpnetu to niebo a ziemia. Mi zależy przede wszystkim na uploadzie ( duża
    ilość usług, poczta, bazy danych itp itd). Po paru miesiącach udało mi
    się wynegocjować bardzo dobre warunki. Instalacja na początku poszła za
    1zł i obecnie 1Mbit mam za 960 netto ( przy czym dodatkowo listopad i
    grudzień mam gratis - wychodzi po 800zl). Od początku do łącza
    otrzymałem 4 adresową podsieć.Ponieważ moja firma rozwija sie ostatnio
    bardzo dynamicznie, postanowiłem zwrócić się z prośbą o przynajmniej 8
    adresową, albo 16. Po kilkunastu telefonach, odwiedzinach w siedzibie
    netii otrzymalem negatywna odpowiedz. Poniewaz w ostatnich latach
    sytuacja na rynku drastycznie się zmieniła cenowo i nie tylko
    postanowiłem rozglądnąc się w ofertach innych operatorów.
    Jednocześnie wysłałem do niemal wszystkich operatorów maila z pytaniem o
    ofertę. Wśród nich byli:
    Tpnet,Futuro,GTS,ATMAN,TELBANK,TELENERGO,TKTELEKOM,C
    YFRONET.
    W mailu opisałem sytuację jaka mnie troche ogranicza z Netią itp itd
    oraz grzecznie i kulturalnie poprosiłem o ofertę.
    Następnego dnia rano zadzwonił Pan z GTS. Bardzo przyjemna 10 minutowa
    rozmowa. Zaoferowali albo miedź przez innego dostawcę ( tpsa, netia)
    albo radio ( własna częstotliwość 5.8GHz Aperto). Nie wiem jak to radio
    chodzi, ale z tego co mówił gość - rewelacja.Stację mają na Kopcu
    Kościuszki, więc ode mnie z czarnowiejskiej rewelacja.Ceny dał następujące:

    1M - 1500 zl / mc
    1,5M - 1800 zl / mc
    2M - 2100 zl /mc
    Instalacja 500 zl

    Przy czym instalacje daja po kosztach, i z ceny moga zejsc do 12oo za 1Mbit.

    Po południu otrzymałem maila od Pana z Telbanku Treśc maila była
    następująca :

    "Cena wyjściowa jest 1500zł za 2Mbs miesięcznie lub 1200zł za 1Mbs
    Instalacja 900zł.
    Adresy dajemy w porozumieniu z Klientem
    Upusty również do 15%

    zapraszam na Pl Matejki 1, do naszego węzła. Mamy najlepszy transfer w
    Krakowie"

    Cena bardzo dobra - w szczególności za 2Mbit. Instalacja trochę
    wygórowana - ale ponoć za umowę na 2 lata można zejść niżej. No i jakby
    uwzględnić rabat 15% to wyjdzie 1275zl netto za 2mbit. Link radio albo
    miedź od innego operatora ( ponoć wszystko oni załatwiają).

    Następnego dnia rano otrzymałem list od telenergo a w nim:

    "Witam serdecznie
    Ponizej podaje ceny za internet w wezle Tel-Energo (wezly w Krakowie:
    Pl. Matejki 1; OS Mogiła 350; ZE Krakówajwór 27)
    Instalacja 1500PLN
    Abonament:
    1Mbps - 1 200PLN;
    2Mbps - 2 200PLN;
    4Mbps - 4 400PLN;
    6Mbps - 6 500PLN;

    Podane ceny sa kwotami netto.
    Standardowy interfejs jaki dajemy to G.703 lub V.35.

    Jakość usługi:
    - Gwarancje jakościowe usługi ujęte w kontrakcie SLA
    obejmują: miesięczną dostępność usługi (w węźle 99,85%; z
    łączem dostępowym 99,7%) i czas usunięcia awarii (12 h).
    - W sieci TEL-ENERGO utrzymywane są wysokie wartości
    parametrów: średnia utrata pakietów (<0,1%) i średnie
    opóźnienie pakietów (<40 ms).
    Gwarantowane parametry:
    Gwarancje w SLA dotyczą całego obszaru sieci zarządzanego
    przez TEL-ENERGO. Posiadanie własnego węzła we Frankfurcie
    oznacza więc, że TEL-ENERGO gwarantuje jakość usług do
    znajdującego się tam urządzenia brzegowego.
    TEL-ENERGO gwarantuje pełną przepustowość usługi w całej sieci ."

    Pieknie. Ani z Cyfronetu, ani z ATMAN, ani z TPNET, ani z TKTELEKOM nie
    dostałem do tej pory odpowiedzi. Z Panem od Futuro mam spotkanie w
    poniedziałek - raczje informacyjne. Przejechałem się kiedyś na Futuro i
    to bardzo. I tu w tym momencie bardzo mnie zastanawia oferta Netii.
    Dlaczego oni nie chcą mni dać tych adresów? Jestem spokojnie w stanie
    wziąść od telbanku to łąćze nawet kosztem przejścia na radio. Albo GTS -
    ponieważ jak poproszę o 2 klasy - to dostanę 2 klasy. Mało tego ostatnio
    Netia cos się sypie. Mając około 100 ważnych kont www oraz email przykre
    jest jak dzwoni ci Klient i płacze ze mu nie działą. Jakieś sugestie?
    Może komuś udało się wynegocjować lepsze warunki w Netii ew GTS lub
    telbank?

    ALE SIE ROZGADAŁEM JAK KOŁCHOŹNICA NA POLU

    Czekam na ciekawe opinie i doświadczenia.

    PRzemysław

  • 2. Data: 2004-08-13 17:04:40
    Temat: Re: łącza w krakowie
    Od: "Mr.FX" <m...@w...pl>

    [...]
    > Może komuś udało się wynegocjować lepsze warunki w Netii ew GTS lub
    > telbank? ALE SIE ROZGADAŁEM JAK KOŁCHOŹNICA NA POLU
    > Czekam na ciekawe opinie i doświadczenia.

    Mam (jeszcze) jedno łącze BDI PRO z Netii. Niestety trzeba
    było parę razy ostatnio do nich dzwonić i informować, że
    _u_nich_ jest awaria... Na pl.internet.komunikaty nie piszą,
    swojego serwisu o awariach nie posiadają... za tą cenę
    właśnie niedawno im podziękowałem. Dostali szansę na
    renegocjacje umowy, ale obiecany handlowiec się nie pojawił
    i umowa została wypowiedziana. Co z tego, że łącze ogólnie
    działało poprawnie, skoro stary polpak działa nie gorzej, a jest
    2x tańszy w przeliczeniu na Mbps. Teraz finalizuje umowe z TKT
    (trwa to już pół roku, ale sprawa od początku rozbijała się o takie
    terminy, bo to prowincja i rozumiem ich rozterki natury techniczno
    /strategicznej). Ogólnie z TKT rozmawia się dość konkretnie
    i można dojść do porozumienia. Nie będę jednak tu podawał
    ceny bo to IMO nie fair w przypadku indywidualnych rozmów.

    --
    Mr.FX [ myryfykysy ]

  • 3. Data: 2004-08-13 18:12:38
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Nowakowski Przemysław <p...@p...fm> napisał(a):

    > ostatnio bardzo dynamicznie, postanowiłem zwrócić się z prośbą o
    > przynajmniej 8 adresową, albo 16. Po kilkunastu telefonach,
    > odwiedzinach w siedzibie netii otrzymalem negatywna
    > odpowiedz.

    O ile pamietam, BDI Standard zaklada wlasnie bardzo ograniczona ilosc
    IP. Masz to w umowie.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com/ ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * JID: v...@j...atman.pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ8JIV *

  • 4. Data: 2004-08-13 18:53:54
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl>

    On Fri, 13 Aug 2004 18:26:07 +0200 I had a dream that Nowakowski Przemysław
    > Jednocześnie wysłałem do niemal wszystkich operatorów maila z pytaniem o
    > ofertę. Wśród nich byli:
    > Tpnet,Futuro,GTS,ATMAN,TELBANK,TELENERGO,TKTELEKOM,C
    YFRONET.

    Jest jeszcze Crowley z dużych. Oraz masz dość trochę firm, które kupują
    u jakiegoś ISP łącza rzędu kilku/kilkunastu Mbps i odsprzedają potem.

    > Pieknie. Ani z Cyfronetu, ani z ATMAN, ani z TPNET, ani z TKTELEKOM nie
    > dostałem do tej pory odpowiedzi.

    Wakacje, sezon ogórkowy... olimpiada... Wisła-Real... czego oczekiwałeś?

    > Dlaczego oni nie chcą mni dać tych adresów? Jestem spokojnie w stanie
    > wziąść od telbanku to łąćze nawet kosztem przejścia na radio. Albo GTS -

    Kosztem przejścia na radio? A jaki to koszt? Radio to grzech? :)

  • 5. Data: 2004-08-14 10:41:51
    Od: VoMi7 <v...@N...altanet.pl>

    Przemyslaw Frasunek wrote:

    > O ile pamietam, BDI Standard zaklada wlasnie bardzo ograniczona ilosc
    > IP. Masz to w umowie.

    dokladnie przy Standard wiecej IPkow nie daja.

    --
    VoMi7

  • 6. Data: 2004-08-14 19:35:54
    Od: "Mateusz Swatek" <m...@s...krakow.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Janoszka"
    <G...@S...pro.onet.pl> napisał w wiadomości
    edu.pl...
    Przemysław <p...@p...fm> wrote:
    YFRONET.

    > Jest jeszcze Crowley z dużych. Oraz masz dość trochę firm, które kupują
    > u jakiegoś ISP łącza rzędu kilku/kilkunastu Mbps i odsprzedają potem.

    i w/g mnie tu tkwi mozliwosc zakupu dobrej przepustowosci po dobrej cenie
    zakladajac ze kupujac np. od Cyfronetu mozna zejsc do kosztow ponizej
    400/mbit
    (nie pohostuje sie na tym, ale dla end user'a - jest ok )

    --
    pozdrawiam,
    Mateusz

  • 7. Data: 2004-08-16 20:20:12
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.pl>

    Użytkownik Nowakowski Przemysław napisał:

    > Czekam na ciekawe opinie i doświadczenia.

    Po pierwsze zaraz cię wszyscy zjadą jak burego psa za ujawnienie cen.
    Ja miałem to samo - mam wrażenie, że operatorzy maja głęboko w dupie
    klienta (małego)

    Ja pisałem dokładnie o to samo do tych samych operatorów jakis miesiąc
    temu.
    UWAGA: Pytałem o łącze 2Mbps

    Odpowiedziało GTS, że jeszcze nie maja warunków technicznych, ale cena
    za 4 Mbps to 5300 chyba ... (uwaga: pytalem o 2 nie o 4!)
    Odpowiedział Tenergo, ze mają promocję dla ISP i chyba cena jest koło
    2200 za 2Mbps, ale umowa na 2 lata :-(
    Najśmieszniejsze, że równocześnie znalazłem kontakt do Telbanku (a oni
    się połaczyli niedawno) i Pan mi zaoferował super warunki w węźle blisko
    mnie. Jednym z argumentów było to, ze oni będa tańsi niż tepsa. OK -
    mnie odpowiadało. Niemniej wygadałem się, że mam juz oferty od innych
    (oczywiście bez konkretów, ale wyszło, ze od telenergo też) i umówilismy
    sie na rozmowę i przygotowanie oferty - po tygodniu, jak nie było
    żadnego odzewu, ja zadzwoniłem i dowiedziałem się, że niestety gościu
    nie może złozyc oferty, jak dostałem juz coś z Telenergo. Paranoja.
    Szczególnie, że to dwie firmy póki co, bo mają oddzielne cenniki i
    oddzielne punkty dostępu (w Częstochowie). Zresztą to JA musiałem
    dzownić w tej sprawie, bo gościu jakoś się nie kwapił.

    Odpowiedziło też TKtelekom - bardzo miła rozmowa - łacze od ręki - dają
    na początek całą klase - mogę zestawić do dowolnego punktu (ich stacji
    kolejowej) - ogólnie luzik - z ceną tez zeszli po dłuższej rozmowie w
    której wyszło, że ja NAPRAWDĘ jestem zainteresowany a nie tylko pytam.
    Lącze chcieli zestawić od reki. Oczywiśćie jak zaproponowałem cyrograf
    na np. rok, to cena jeszcze zjechała.

    W miedzyczasie wyszła jednak promocja tepsy na FR i zgłosiłem się do
    telepunktu -pani natychmiast mnie przekirowała do jakiegos gościa od
    Klientów biznesowych ... on oddzwonił natychmiast, oferta i przygotowana
    umowa w ciągu tygodnia ... potwierdzenie warunków technicznych ... i
    czekam na zestawienie łacza aktualnie. Naprawde szok. Ciekawe jak to
    będzie chodzić, ale co do obsługi, to póki co naprawdę chyba nie ma
    konkurencji.
    Przykro mi to mówić, ale to co przeszedlem z Telenergo i telbankiem (ich
    wzajemne gryzienie się i jechanie jeden na drugiego) w rezultacie nawet
    oferty z telbanku nie dostałem ... A to dopiero oferta była ... nie
    mówiąc już o usłudze ...

    wojtek

    P.S. oczywiście jeden z operatorów jak tylko powiedziałem coś na newsach
    an temat jego oferty (przy jakiejś okazji) był tak uprzejmy wysłac mi
    maila, że to nieładnie upubliczniać ich "cennik specjalnie dla mnie"
    ROTFL - to był jeden z tych, który napisał, że aktualnie nie ma warunków
    technicznych .... (było kilku takich, co od razu napisali, że nie maja
    warunków, ale niektórzy własnie chyba "na odczepnego" dorzucili cennik ...)

  • 8. Data: 2004-08-16 21:17:43
    Od: "Adam Paluch" <a...@b...net>

    crazy bejbi wrote:
    > Po pierwsze zaraz cię wszyscy zjadą jak burego psa za ujawnienie cen.
    > Ja miałem to samo - mam wrażenie, że operatorzy maja głęboko w dupie
    > klienta (małego)

    co do upubliczniania cennikow ... wybacz ale to chyba logiczne ... powiedz
    mi jak bys zareagowal jak by ktos wygarnal na newsach ze kupujesz produkt X
    za dajmy na to 10zl a sprzedajesz za 25zl ? niewiem czy wtedy wszyscy beda
    do ciebie leciec i kupowac ... troche wyczucia

    --
    Adam Paluch <a...@b...net>
    bluuu.NET, Sosnowiec

  • 9. Data: 2004-08-16 22:35:27
    Od: User <to@_no_spam_.niezly.as>

    Ja za to zadzwonilem do Telenergo i ustalilem wszystko i po okolo
    tygodniu mialem miec oferte. Oczywiscie jej nie dostalem a minal juz z
    miesiac. Co do TKTelekom to zadzwonili do mnie narobili szumu i cisza
    juz ze 2 miesiace jak nie wiecej. Netia miala rozwinac swoja
    infrastrukture na przelomie wrzesnia i pazdziernika w moim rejonie.
    Poczekam na nich jak tez beda w chuja walic ( przepraszam za
    wyrazenie:)) to pojde do TPSA. A rozchodzi sie o 1Mbit z mozliwoscia
    zwiekszenia przepustowosci dla osiedlowki.

    W koncu po co komu klient placacy tylko ~1500pln/miesiecznie... ;)

    b.