  • 51. Data: 2013-05-16 13:33:42
    Temat: Re: Dlaczego wielu kierowców nie używa kierunkowskazów?
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Thu, 16 May 2013 10:28:10 +0000 (UTC), perio napisał(a):

    > Czy Ci się to podoba czy nie, inni mogą uważać inaczej.

    Tak samo inni (tacy jak ja) uważają że nie jest irytujące.
    Jakby nie było, mamy obowiązek używania kierunkowskazów - bez względu na
    nasze preferencje słuchowe.

    --
    Franc

  • 52. Data: 2013-05-16 13:39:05
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 16 maja 2013 08:18:07 UTC+2 użytkownik Lewis napisał:
    > Zwłaszcza w nocy, jak zjeżdżam na któryś pas do skrętu migam
    >
    > kierunkowskazem raz lub dwa. Dojeżdżam do świateł i nie migam i nie
    >
    > trzymam nogi na hamulcu - nie wiem czy wiesz jak to wkurza kogoś za Tobą
    >
    > jak się stoi i świeci wszystkimi światełkami po gałach...
    >
    > Dopiero jak się zapala żółte włączam kierunek.

    A po co drugi raz włączasz? Obowiązujące prawo nie nakazuje (chyba?) włączania
    migaczy w czasie jazdy po łuku?

  • 53. Data: 2013-05-16 14:56:04
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-05-16 13:26, *Artur Maśląg* napisał, a mnie coś podkusiło,
    żeby odpisać:

    Co chcesz od sygnału dźwiękowego? :)

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 54. Data: 2013-05-16 17:52:24
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-05-16 14:56, Mirek Ptak pisze:
    > Dnia 2013-05-16 13:26, *Artur Maśląg* napisał, a mnie coś podkusiło,
    > żeby odpisać:

    > Co chcesz od sygnału dźwiękowego? :)

    Ja? To Ty piłeś do Francuzów :)

  • 55. Data: 2013-05-16 18:30:48
    Od: Wilhelm Stoeltzli <w...@v...lie>

    W dniu 2013-05-16 00:21, Robbo pisze:
    cut

    Punkty 1 i 4. Wypisz wymaluj kierowcy z tablicami GD i GDA

  • 56. Data: 2013-05-16 19:04:59
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 16 May 2013 11:52:12 +0200, Franc napisał(a):

    > Naprawdę nie wierzę, że będziesz migał przez kilka kilometrów. Dodatkowo
    > ktoś za Tobą może uznać, że zapomniałeś wyłączyć i niebezpieczna sytuacja
    > gotowa. :-)
    Taki ktoś popełnia błąd :)

    > Taki ktoś popełnia błąd - musi przed manewrem sprawdzić swój tył/bok, bo
    > inaczej może zajechać/wymusić.
    Jaaasne :) ale errare humanum est.

    --
    Jacek

  • 57. Data: 2013-05-16 19:09:08
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Drugi typowy błąd. Jedziesz miastem za kimś. Kiedy i z czego się
    zorientujesz że poprzedzający cię kierowca zamierza skręcać na najbliższym
    skrzyżowaniu? W 9 na 10 przypadków z tego że on ci mignie światłami stopu
    :) A powinieneś się zorientować z kierunkowskazu. PoRD nie zostawia złudzeń
    - sygnalizuje się zamiar.

    --
    Jacek

  • 58. Data: 2013-05-16 20:10:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 16 May 2013 08:28:20 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):
    > Ja to bym nieco zmienił i zapytał: Czemu niemal wszyscy kierowcy
    > sygnalizują początek manewru a nie zamiar manewru?
    > Typowa sytuacja: Gość wyprzedzający ciężarówkę podjeżdża do niej i widząc
    > że z przeciwka jedzie rządek, czeka sobie. Oczywiście ma zamiar wyprzedzić
    > przez cały czas oczekiwania ale nie włącza kierunkowskazu.

    .. dyskusyjne - ogolnie ma zamiar wyprzedzic, ale teraz akurat nie :-)
    I dopiero jak zobaczy pusta droge, to nabierze zamiaru :-)

    > Potem jest
    > bardzo zdegustowany że w chwili kiedy pojawia się "okienko" i on rusza z
    > wyprzedzaniem, to ich obu wyprzedzi ktoś komu akurat okienko zapasowało i
    > ma nadwyżkę prędkości. A wyprzedza legalnie, bo brak sygnalizacji.
    > Powinien mieć włączony kierunkowskaz przez cały czas dyndania za
    > ciężarówką.

    Ale co - 10 km ma tak migac i wszyscy za nim tez ?
    Sytuacja rzadka, bo zeby sie tak spotkalo okienko z nadjezdzajacym z
    tylu, to juz trzeba koincydencji.

    A tobie to przeszkadza ? Wolisz sie wlec 10 km za jakimis dwoma, bo
    ten drugi nie ma jaj albo silnika, ale zamiar ma ? :-)

    J.

  • 59. Data: 2013-05-16 20:24:38
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    > Punkty 1 i 4. Wypisz wymaluj kierowcy z tablicami GD i GDA

    Byłem nie tak dawno temu w Trójmieście, ale autobusem. Jako pieszy, nie
    zwracałem uwagi na kierunkowskazy. Natomiast na plus było to, że kierowcy
    pozwalali mi przejść przez przejście dla pieszych. W Warszawie tak dobrze
    już nie jest - na ogół ruszają, gdy jeszcze się jest na wysokości maski;
    zwolnisz nieco kroku i możesz dostać.

    Robbo

  • 60. Data: 2013-05-16 20:56:08
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-05-16 20:24, Robbo pisze:

    > Byłem nie tak dawno temu w Trójmieście, ale autobusem. Jako pieszy, nie
    > zwracałem uwagi na kierunkowskazy. Natomiast na plus było to, że
    > kierowcy pozwalali mi przejść przez przejście dla pieszych.

    O, poprawiło się :)

    > W Warszawie
    > tak dobrze już nie jest - na ogół ruszają, gdy jeszcze się jest na
    > wysokości maski; zwolnisz nieco kroku i możesz dostać.

    To Ty chyba dawno w DC nie byłeś.