    From: "Robbo" <n...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Dlaczego wielu kierowców nie używa kierunkowskazów?
    Date: Thu, 16 May 2013 00:21:10 +0200

    Witam,

    Chciałem zapytać, dlaczego wielu kierowców nie używa kierunkowskazów?

    Ja nie znam odpowiedzi na to pytanie, a zastanawiam się na tym za każdym
    razem, gdy zdarza mi się jechać samochodem. Mam jedynie pewne przypuszczenia
    i obserwacje. Moje typy, dlaczego wielu kierowców nie używa kierunkowskazów:

    1. Są nieporządni. Wielu ludzi pracuje byle jak, żyje byle jak, je byle co,
    mieszka w bałaganie, nie stara się w życiu, więc także jeździ byle jak.

    2. Myślą za kierownicą. Od koleżanki dowiedziałem się, że używanie
    kierunkowskazów każdorazowo, to zły nawyk, gdyż wynika zapewne z działania
    odruchowego, bez pomyślunku. Ona twierdzi, że myśli za kierownicą, dlatego
    nie używa kierunkowskazów, gdy w polu widzenia nie ma innych pojazdów i nie
    ma potrzeby informowania ich za pomocą kierunkowskazów.

    3. Nie radzą sobie za kierownicą. Kiedyś jechałem z kolegą, który nie używał
    zbyt często kierunkowskazów. Jednak było widać, że zmiana pasa, rozglądanie
    się, zmiana biegów, kierowanie, były dla niego tak absorbujące, że dla
    kierunkowskazów już nie było miejsca.

    4. Niska kultura osobista, brak szacunku dla innych ludzi (w tym uczestników
    ruchu drogowego).

    Pozdrawiam,
    Robbo