  • 1. Data: 2011-09-10 13:50:45
    Temat: GPU w CPU - jak to wszystko wygląda?
    Od: Ireneusz Brycki <i...@g...pl>

    Witam,

    Wytłumaczcie mi proszę, czy GPU we współczesnych CPU mają na tyle dobre
    parametry, że myśląc o tym by czasami zagrać na średnich-wyższych
    ustawieniach w gry typu Dirt2-3, można brać je pod uwagę?

    Jeżeli tak, to po co kupować karty dedykowane?

    Ile kosztowałaby karta dedykowana o wydajności dobrego GPU w CPU?

    Czy różnica pomiędzy procesorem ze zintegrowaną grafiką, a procesorem
    bez grafiki jest na tyle duża, że warto rozważyć zakup kart osobnych z
    uwagi na np 50% większą wydajność grafiki przy dopłacie rzędu 10%?

    Jak to wszystko wygląda?

    --
    Pozdrawiam, Ireneusz Brycki

  • 2. Data: 2011-09-10 17:07:46
    Temat: Re: GPU w CPU - jak to wszystko wygląda?
    Od: drKitler <s...@d...moon.earth>

    W dniu 2011-09-10 15:50, Ireneusz Brycki pisze:
> [...]
    > parametry, że myśląc o tym by czasami zagrać na średnich-wyższych
    > ustawieniach w gry typu Dirt2-3, można brać je pod uwagę?

    Nie sądzę.

    > Jeżeli tak, to po co kupować karty dedykowane?

    Bo karty dedykowane są dziesiątki razy wydajniejsze od typowych CPU.
    I nie tylko w grafice, w obliczeniach arytmetycznych też.

    > Ile kosztowałaby karta dedykowana o wydajności dobrego GPU w CPU?

    Biorąc pod uwagę wydajność współczesnych GPU ze średnio górnej półki,
    takich jak choćby Radeon HD 6870 to już prędzej CPU powinien być zaszyty
    w i wydzielony z GPU a nie odwrotnie. :)

    Moim zdaniem to co zrobił Intel jest dobre na rynek mobilny, ale nie do
    PC-tów blaszaków z przeznaczeniem do gier.

    -
    kidler dr

  • 3. Data: 2011-09-10 18:04:35
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Ireneusz Brycki" <i...@g...pl> wrote in message news:j4fpt8>
    > Wytłumaczcie mi proszę, czy GPU we współczesnych CPU mają na tyle dobre parametry,
    > że myśląc o tym by czasami zagrać na średnich-wyższych ustawieniach w gry typu
    > Dirt2-3, można brać je pod uwagę?

    niespecjalnie
    http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html

    > Ile kosztowałaby karta dedykowana o wydajności dobrego GPU w CPU?

    niewiele, grafika w cpu to cos dla uzytkownikow ktorzy wlasnie grac
    w nowe 3d nie chca, a juz napewno nie w wysokich rozdzielczosciach

    > Czy różnica pomiędzy procesorem ze zintegrowaną grafiką, a procesorem bez grafiki
    > jest na tyle duża, że warto rozważyć zakup kart osobnych z uwagi na np 50% większą
    > wydajność grafiki przy dopłacie rzędu 10%?

    zajrzyj w linka - najwydajniejsze i7 to ok. 600 punktow czyli
    odpowiednik geforce 9600 GS, wystarczy do wszystkiego poza graniem

    w obecnym sprzecie do grania to ponizej geforce gtx 285 czyli 2000 punktow
    nie ma sensu schodzic

  • 4. Data: 2011-09-11 11:41:49
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    > niespecjalniehttp://www.videocardbenchmark.net/high_
    end_gpus.html

    hm... czy to tylko ja, czy nie widac tam nic o apu'ach od amdeka?

    szymon

  • 5. Data: 2011-09-11 14:43:41
    Od: Ireneusz Brycki <i...@g...pl>

    W dniu 2011-09-11 13:41, Szymon von Ulezalka pisze:
    end_gpus.html

    > hm... czy to tylko ja, czy nie widac tam nic o apu'ach od amdeka?
    >
    > szymon

    A co, lepsze?

    --
    Pozdrawiam, Ireneusz Brycki

  • 6. Data: 2011-09-11 16:49:30
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Ireneusz Brycki" <i...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:j4fpt8$mqu$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam,
    >
    > Wytłumaczcie mi proszę, czy GPU we współczesnych CPU mają na tyle dobre
    > parametry,

    Nie mają i nigdy nie będą miały. To są inne procesory wyspecjalizowane do
    obsługi innych rodzajów instrukcji.

  • 7. Data: 2011-09-18 08:00:55
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 11-09-2011 o 18:49:30 MC <m...@g...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Ireneusz Brycki" <i...@g...pl> napisał w
    > wiadomości news:j4fpt8$mqu$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie mają i nigdy nie będą miały. To są inne procesory wyspecjalizowane
    > do obsługi innych rodzajów instrukcji.
    Co ty pleciesz, jakie inne procesory, to są zwykłe amd z dostawioną
    grafiką które muszą współdzielić szynę pamięci i dlatego mają trochę
    słabsze
    wydajności niż samodzielnie, zyskiem jest niższy koszt, mniejsze zużycie
    energi i mniejsze wymiary.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 8. Data: 2011-09-18 21:56:56
    Od: "MC" <m...@g...pl>

> [...]

    słabsze
    wydajności niż samodzielnie, zyskiem jest niższy koszt, mniejsze zużycie

    Sam napisałeś to samo a mnie wyzywasz od pleciugi.