  • 31. Data: 2012-09-25 09:26:03
    Temat: Re: Dlaczego software to F35 jest pisany w C++ a nie w Ada
    Od: kenobi <p...@g...com>

    tj raczej

    char* TmpStr(double d)
    sprintf(tmp_str, "%.20f", d);
    albo
    char* TmpStr(int d).....
    itoa(d,tmp_str,10);

    niestety na razie w swoim frameworku do gier 2d
    uzywam czegos takiego bo nic lepszego n ie przyszlo mi do glowy

  • 32. Data: 2012-09-25 11:12:14
    Od: Roman W <r...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 24 września 2012 20:33:54 UTC+1 użytkownik slawek napisał:
    > Użytkownik "Roman W" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    >
    > grup dyskusyjnych:627776f0-124f-4f4d-80e8-dea052ecdd91@go
    oglegroups.com...

    > Feministki? - Szczerze sobie odpowiedz: po co miałbym znać feministki,
    > takie co nie potrafią sklecić zdania nie wtrącając do niego słowa "męski
    > szowinizm"?!

    Aha, tak jak myslalem, opisujesz nie realnie istniejace osoby, tylko stereotypy w
    swojej glowie.

    > I bynajmniej nie chcę przez to obrazić twojej matki.

    ??

    RW

  • 33. Data: 2012-09-25 11:13:20
    Od: Roman W <r...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 24 września 2012 20:41:27 UTC+1 użytkownik slawek napisał:
    > Użytkownik "Edek Pienkowski" <e...@g...com> napisał w
    >
    > wiadomości grup dyskusyjnych:k3psst$bi9$...@m...internetia.pl...

    > Edek, teraz ja będę brutal - ty naprawdę jesteś aż tak naiwny, aby myśleć
    > że:
    >

    > 1. DOD wyspowiada się z tego, jaki język programowania będzie naprawdę
    > użyty?

    Nie DoD, tylko Lockheed Martin. I niby dlaczego mieliby robic z tego tajemnice.

    RW

  • 34. Data: 2012-09-25 19:26:16
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-09-22 22:47, Maciej Sobczak wrote:
    > To nie jest mit i nie chodzi o biezpieczeństwo totalne, w którym nie da się napisać
    złego programu
    > (wtedy można byłoby programy generować losowo i też działałyby
    poprawnie).
    > Chodzi o relatywną pozycję Ady względem innych technologii.

    Że na czym polega bezpieczeństwo? Że nie można czegoś tam na coś
    zrzutować? Zerknij na ten kod z linka. Oni mieli w *d...* jakieś
    rzutowania, kontrole typow. Do tego kodu zatrudnili jakiegoś hakera
    wyjętego z przerwy w kodowaniu demek. Można to bylo bez utraty jakości
    napisać w asm.

    Nie odnoszę się do Ady ogólnie że tam jest wszystko niebezpieczne.
    Boleje nad tym że język pozwala na pisanie powyższego szitu równie łatwo
    jak za przeproszeniem C++. A może nawet łatwiej bo przecież "Ada jest
    bezpieczna to się samo zrobi dobrze".

  • 35. Data: 2012-09-26 10:04:42
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 września 2012 19:26:19 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > Że na czym polega bezpieczeństwo? Że nie można czegoś tam na coś
    > zrzutować? Zerknij na ten kod z linka.

    Zerknąłem. Nie raz, bo temat jest mi znany. Otóż, nawet z Twojego linka:

    "Efficiency considerations had led to the disabling of the software handler (in Ada
    code) for this error trap [...]"

    Jeszcze raz: *disabling*.

    Jeszcze raz: *D*I*S*A*B*L*I*N*G*.

    Znaczy się: tak, można w Adzie *wyłączyć* bezpieczniki. To jest język do
    programowania "systemowego", więc wszystko musi być tam możliwe, również sytuacja, w
    której programista wyraźnie stwierdza, że nie chce pomocy ze strony języka, i że
    bierze za to odpowiedzialność. To, co odróżnia Adę od C to fakt, że te bezpieczniki
    tam w ogóle są (w C w ogóle nie ma) i że te bezpieczniki są domyślnie włączone. To
    właśnie sprawia, że ten język jest bezpieczniejszy.

    Analogia samochodowa: jakiś czas temu poprosiłem w serwisie, żeby mi wyłączyli
    poduszkę powietrzną dla pasażera. Zrobili to, ale musiałem podpisać odpowiednie
    papiery z jakimiś tekstami o odpowiedzialności czy coś i jeszcze mi wlepili w aucie
    jaskrawą naklejkę, że poduszka jest wyłączona.
    Będziesz krytykował samochód za to, że w czasie zderzenia poduszka nie zadziała?
    Czymś to się różni od tego handlera w Ariane 5?

    Sorki, ale temat Ariane 5 jest wałkowany od zawsze i zwykle jest wykorzystywany przez
    ludzi krytykujących Adę i zwykle prowadzi do ich kompromitacji, bo rzadko się zdarza,
    żeby ten ktoś doczytał temat do końca [*].

    Tak, da się w Adzie wyłączyć bezpieczniki. Air bag też da się wyłączyć.

    [*] Można jeszcze się pozastanawiać co by się stało, gdyby tego handlera nie
    wyłączono. Ale do tych rozważań nie dotarłeś, bo skreśliłeś temat już na wstępie.

    > Do tego kodu zatrudnili jakiegoś hakera
    > wyjętego z przerwy w kodowaniu demek.

    Nie wiem, nie znam nikogo z tamtego zespołu, trudno mi się na tem temat wypowiadać.

    --
    Maciej Sobczak * http://www.msobczak.com * http://www.inspirel.com

  • 36. Data: 2012-09-26 11:51:28
    Od: "slawek" <h...@s...pl>

    a.pl...

    >Sprecyzuj: wszystkie kobiety, czy tylko kobiety feministki?

    Proste pytanie: ilu "prawdziwych macho" wybiera sobie nicka "kwiatek" i
    pisze o narcyzmie?

    >Za trudnych słów używam, zdania za bardzo złożone, czy co? Bo nie

    Nie wmawiaj sobie, że: 1. znasz trudniejsze słowa niż np. A.L.; 2. potrafisz
    pisać bardziej obsfukowane teksty niż Fir; 3. wszyscy czytelnicy to gimbusy.

    > [nie] rozumiem skąd ta złośliwość. Bełkot fira bardziej ci odpowiada?

    Sorry, ale dlaczego złośliwość? Fir jest taki jaki jest - jeżeli z nim
    polemizujesz, to automatycznie zgadzasz się na prowadzenie dyskusji na
    pewnym poziomie. Jeżeli potem wyzywasz go od "dresów" - to już nie jest
    wyraz kultury reprezentowanej przez Fir'a, ale przez ciebie samego (samej?)

    Argumenty twoje są równie mądre, jak entuzjazm z zasłyszenia iż jakoby C++
    będzie użyte jako język dla jakiegoś projektu (o którym pierwszy raz
    słyszysz i de facto nie ma do tego projektu wglądu, kod będzie "close" i nie
    wiadomo nawet czy powstanie).

  • 37. Data: 2012-09-26 15:06:50
    Temat: Re: Dlaczego software to F35 jest pisany w C++ a nie w Ada [OT]
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2012-09-26 11:51, slawek pisze:
    > Użytkownik "Kviat" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Proste pytanie: ilu "prawdziwych macho" wybiera sobie nicka "kwiatek" i
    > pisze o narcyzmie?

    Twoje projekcje (skąd ci się uroił "kwiatek"?) i zaburzenia w kontaktach
    z kobietami średnio mnie interesują. Jak masz kompleksy to zacznij
    chodzić na siłownię (prawdziwi macho chodzą).

    Nawet mało inteligentny człowiek domyśliłby się, że ksywa może pochodzić
    od nazwiska. Ale czego ja się spodziewam po prawdziwym macho... rotfl :)

    > Nie wmawiaj sobie, że: 1. znasz trudniejsze słowa niż np. A.L.; 2.
    > potrafisz pisać bardziej obsfukowane teksty niż Fir; 3. wszyscy
    > czytelnicy to gimbusy.

    Wersja dla macho:
    Za trudnych _dla_ciebie_ słów używam i zdania _dla_ciebie_ są za bardzo
    złożone. Jak widać.

    Pozdrawiam
    (uważaj będzie drukowanymi)
    PIOTR

  • 38. Data: 2012-09-26 16:24:25
    Od: Roman W <r...@g...com>

    W dniu środa, 26 września 2012 10:51:31 UTC+1 użytkownik slawek napisał:
    > Użytkownik "Kviat" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Proste pytanie: ilu "prawdziwych macho" wybiera sobie nicka "kwiatek" i
    > pisze o narcyzmie?

    O ty biedny niewolniku patriarchalnych stereotypow...

    RW

  • 39. Data: 2012-09-26 17:04:29
    Od: Adam Przybyla <a...@r...pl>

    Roman W <r...@g...com> wrote:
    a.pl...

    > O ty biedny niewolniku patriarchalnych stereotypow...
    ... hihi, mezczyzne poznac nawet nago;-) Z powazaniem
    Adam Przybyla

  • 40. Data: 2012-09-26 22:24:24
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-09-26 10:04, Maciej Sobczak wrote:
    > Znaczy się: tak, można w Adzie *wyłączyć* bezpieczniki.

    Dlatego bezpieczeństwo jest pozorne. Bo *można*. Ada niczego nie
    gwarantuje, a jedynie umożliwia. To już samo z siebie jest wystarczająco
    podejrzane.

    > [*] Można jeszcze się pozastanawiać co by się stało, gdyby tego handlera nie
    wyłączono.

    Można by się zastanawiać dlaczego język pozwolił na wyłaczenie jednej z
    jego najbardziej eksponowanych cech która stała (?) u podstaw jego
    wyboru. A może wydajność? Ach, wydajność a nie bezpieczeństwo ...

    > Ale do tych rozważań nie dotarłeś, bo skreśliłeś temat już na wstępie.

    Skreślam kod pisany w stylu asemblerowym w kodzie od ktorego zależy góra
    pieniędzy i który ośmiesza język w którym go napisano. Bez względu na
    jezyk, ale przyznaje że jeśli w roli głównej wystepuje Ada to z pewną
    nutką satysfakcji wywlekam tego suchara bo świetnie on ilustruje jak
    bezradne jest to narzędzie wobec nawyków programisty.