  • 41. Data: 2023-09-19 12:39:09
    Temat: Re: Dlaczego młodzież musi mieć iPhone?
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Zaliczymy do nich ekrany z rysikiem?
    Pamiętam małe zgrabniutkie telefony dystrybuowane przez Sferia do ich systemu CDMA,
    to już około 15 lat wstecz będzie.
    Podobnie jeszcze starsze pady biznesowe, na których m.in. można było pisać odręcznie
    i przerabiały to na tekst, że 20 lat temu (ale
    chyba nie było w nich telefonu).

    -----

  • 42. Data: 2023-09-19 18:23:08
    Od: T...@s...in.the.world <n...@i...invalid>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> wrote:

    > pamiętam, że ten jej pierwszy iPhone 4 robił wrażenie. Tam
    > wszystko działało. Płynnie przesuwany paluchami ekran, bardzo przyzwoita
    > jakość zdjęc (jak na tamte czasy), sprawnie działająca lokalizacja,
    > stada różnych, radosnych pierdów. Jak to porównałem z wtedy chyba
    > posiadanym LG costam, to ten ostatni to była totalna żałość. W ajfonie
    > wszystko było dopracowane, tak, ze brał go humanista z fobia sprzętową i
    > nie musiał z tym nic robić, tylko uzywać.

    Ano wlasnie.
    Ja iPhona 4 dostalem przypadkowo, w 2017 chyba, bo moj owczesny pryncypal
    kupil cos nowszego, a moja Motorola Defy+ byla juz wtedy bezuzyteczna.
    Glupi restart trwal 5 minut. I wiekszosc apek juz nie dzialala. Co wiecej,
    nawet ich wywalenie z telefonu niewiele pomagalo.
    IPhone 4 mimo, ze pozornie podobny telefon, i z tego samego 2010 roku,
    zachowywal jak nowy. Dopiero z rok pozniej, jak przestaly wychodzic updaty
    i zaczely mi przestawac dzialac apki bankowe, a zaraz potem inne, za
    800-1000zl kupilem sobie SE pierwszej generacji. Uzywam go do dzis i
    wszystko mi dziala.
    No, dobra. Zaraz przestanie, bo sie wsparcie konczy, wiec kupie jakas 13
    mini.
    Pewnie bym jeszcze pouzywal tego SE, ale irytuje mnie slaba jak na
    dzisiejsze czasy kamera.
    A iphona 4 wciaz uzywam jako streamera/radia internetowego w zestawie
    audio...

    --
    Titus Atomicus

  • 43. Data: 2023-09-21 08:06:42
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 19.09.2023 o 12:28, J.F pisze:
> [...]
    m-wygral-iphone-co-oferowaly-konkurencyjne-smartfony
    -w-dniu-premiery-pierwszego/bte7hqq

    > Dotykowy ekran to nic nowego.
    >
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Palmtop#Historia_palmt
    opa

    > I znow wychodzi, ze Apple byl jednym z pierwszych, z modelem Newton w
    > 1993. Wrocił Jobs do Apple, ubił Newtona.
    >
    > Ale to były ekrany rezystancyjne. Iphone miał pojemnosciowy,
    > ktory pozwalał na multi-touch.
    >
    > pomysł tez stary
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Multi-touch
    >
    > J.

    Dotykowy w telefonach.

  • 44. Data: 2023-09-22 16:42:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 21 Sep 2023 08:06:42 +0200, Trybun wrote:
    m-wygral-iphone-co-oferowaly-konkurencyjne-smartfony
    -w-dniu-premiery-pierwszego/bte7hqq

    opa

    > Dotykowy w telefonach.

    Jak widac dotykowe ekrany zaczęły sie w czasach, gdy telefon był
    jeszcze na drucie. Linia rozwoju była wiec naturalna :-)

    Tak mi chodzi po glowie jakis palmtop/PDA z modułem GSM.
    Handspring Visor? Google nie potwierdza, Treo 180 mialo juz GSM
    wbudowane.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Smartphone#History

    IBM Simon ? Chyba sie nie liczy.

    HP OmniGo 700LX ? Nokia Communicator 9000, 9110 ?
    Chyba nie mialy dotykowego ekranu.

    Ericsson R380 - o, dotykowiec, z symbianem, ale mało smart :-)

    Kyocera 6035 ? Do Polski chyba nie dotarla.

    J.

  • 45. Data: 2023-09-22 17:04:52
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 22.09.2023 o 16:42, J.F pisze:
> [...]
    > Chyba nie mialy dotykowego ekranu.
    >
    > Ericsson R380 - o, dotykowiec, z symbianem, ale mało smart :-)
    >
    > Kyocera 6035 ? Do Polski chyba nie dotarla.

    Ale tu nie chodzi o laboratoryjne eksperymenty z tymi ekranami tylko o
    szeroką ich dostępność w ofercie dla klienta.