  • 21. Data: 2016-03-01 03:26:10
    Temat: Re: Dlaczego FBI nie potrzebuje pomocy Googla
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "rs" <n...@n...spam.info> wrote in message
    news:56d4b22f$0$65365$c3e8da3$e074e489@news.astraweb
    .com...
    > taki backdoor wczesniej czy pozniej wycieknie, albo zostanie wykorzystany
    > przez zlodziei i inych cwaniakow. chcesz zeby twoje dane zostaly
    > wykradzione z takiego telefonu, tylko dlatego, ze kiedys tam sie bales
    > jakiegos potencjanego zamachowca?

    I o to chodzi! Zauważ, kolego "z" że nie wszyscy mają to szczęście
    żyć w demokracji, wolności słowa - są ludzie którzy idą do pierdla
    bo powiedzieli coś niemiłego dla ucha jakiegoś wodza-dyktatora
    i mają dowody na to w telefonie...
    Wyobraź sobie, że mieszkasz w jakiejś Korei Płn lub Egipcie, Syrii.
    Albo nawet w Polsce za parę lat jak PIS już zdemontuje całą demokrację :-(

    Sztuczka jakiej użył FBI to pozory walki o Twoje bezpieczeństwo
    i wybrali dosyć spektakularny, jeden przypadek terroryzmu aby
    dostać poparcie zastraszonego terrorystami społeczeństwa, ale
    nikt nie nagłośnił sprawy że mają 12 innych iPhonów które
    czekają na dekodowanie w innych, mniejszych sprawach.
    Władze stanowe w moim stanie ILL, nie federalne, też mają
    około 40 iPhonów do złamania i tylko czekają na taki złamany iOS
    (GoviOS?) aby uruchomić go w zwykłych sprawach kryminalnych...
    A jak już zostanie takie coś stworzone dla FBI to myślisz że FBI
    nie udostępni go władzom stanowym, albo Interpolowi?
    Im więcej kopii tym więcej szansy że taka kopia wymknie się
    z ręków rządowych i trafi w ręce cywilnych hackerów?
    A ci za pieniądze zrobią przecież wszystko...

    Brawo RS! :-)

  • 22. Data: 2016-03-01 03:57:29
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "rs" <n...@n...spam.info> wrote in message
    .com...
    > fakty sa takie, ze za duzo ludzi kladzie uszy po sobie, bo im media
    > wcisnely strach, ze im terrorysci stana noca i kolbami w drzwi zalomocza.
    > i wcale z tym nie trzeba sie godzic, ze rzady chca wymusic inwigilacje
    > obywateli.
    > ta sprawa jest znacznie bardziej skomplikowana, niz takie prymitywne
    > myslenie, ze trzeba oddac sluzbom bezpieczenstwa dostep do naszych danych
    > w imie walki z terroryzmem. JK podal pare linkow do zapoznania sie z
    > problemem. radze poczytac. <rs>

    Krokodyli mózg u niektórych naszych grupowiczów rozpoznaje
    tylko strach - racjonalnie nie potrafią myśleć, tego im brakuje.

  • 23. Data: 2016-03-01 04:06:13
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > A nie potrzebuje w przypadku Androida, czy do tej pory nie bylo takiego
    > przypadku ?

    Nie potrzebuje, bo telefony z Androidem wychodzą z fabryki
    domyślnie niezaszyfrowane i większość userów nawet nie wie
    że może sobie zaszyfrować...
    W przypadku iPhone, począwszy od iOS 8, telefon jest
    domyślnie szyfrowany i user nie musi nic włączać...
    Efekt jest taki, ze zaledwie 30% telefonów z Andkiem na rynku
    stanowi jakiś problem dla FBI i prawie wszystkie iPhone
    stanowią taki problem, bo mało już iPhonów pracuje
    pod starszym sytemem niż iOS8.

    > O ile sie orientuje, to sprawa jest troche glebsza - policja czy tam FBI
    > probowala odczytac dane, ale nie mogli przejsc hasla na poczatku, wiec je
    > zresetowali ... i niniejszym skasowali troche danych. Dane gdzies tam
    > jeszcze powinny byc, ale odczytac je nie tak latwo.
    >
    > Backupy z chmury Apple dostarczyl szybko, ale zostaly one wylaczone
    > miesiac wczesniej.

    No właśnie - jeśli samemu udostępnisz swoje dane do chmury
    to jest to coś innego niż danie dostępu do Twojego telefonu...

    > http://www.ibtimes.com/fbi-confirms-changing-syed-fa
    rooks-icloud-password-attempt-access-recent-messages
    -2317135
    > http://truthinmedia.com/fbi-ordered-password-reset-o
    n-san-bernardino-shooting-suspects-iphone/
    > http://9to5mac.com/2016/02/26/fbi-apple-iphone-prece
    dent-poll-candidates/
    > http://www.wired.co.uk/news/archive/2016-02/26/why-a
    pple-refuse-help-fbi-iphone

    > Teraz trzeba napisac specyficzne oprogramowanie, a Apple sie boi, ze moze
    > zostac uzyte bez nakazu ... ale najpierw trzeba i tak backupy wylaczyc, bo
    > inaczej Apple/Google dostarcza bez szemrania :-)

    Nie wszyscy backupy do chmury robią... a jak robią to i tak nie
    wszystko z telefonu tam trafia tylko mała część danych.

  • 24. Data: 2016-03-01 09:47:41
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-03-01 o 03:26, Pszemol pisze:

> [...]
    > Wyobraź sobie, że mieszkasz w jakiejś Korei Płn lub Egipcie, Syrii.
    > Albo nawet w Polsce za parę lat jak PIS już zdemontuje całą demokrację :-(

    Przyznam się teraz szczerze że mój pogląd w tej sprawie ewoluuje i nie
    jestem zdecydowany. Mam mieszane uczucia.
    Na dzień dzisiejszy przedstawiłem przekornie obowiązującą poprawność
    polityczną której zazwyczaj się sprzeciwiam. zwłaszcza biorąc pod uwagę
    autora postu.
    Aby rozruszać dyskusję chciałem mu dopiec ;-)

    PS. Z jednej strony nie chciałbym żeby mi grzebano w megabajtach a z
    drugiej skoro i tak już grzebią a ja zwykły Kowalski nie mam niczego do
    ukrycia...
    A gdybym już miał do ukrycia to będąc wieloletnim świadomym
    użytkownikiem na pewno nie trzymałbym tego w elektronice.
    Takie czasy, taka elektronika.

  • 25. Data: 2016-03-01 09:57:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >No właśnie - jeśli samemu udostępnisz swoje dane do chmury
    >to jest to coś innego niż danie dostępu do Twojego telefonu...

    No ... domyslnie backup powinien byc szyfrowany haslem uzytkownika ...
    ale widac Apple ma inne zdanie :-)
    No coz, badania rynkowe sugeruja, ze klient zapomni to haslo, a bedzie
    sie domagal pomocy :-)

> [...]
    pple-refuse-help-fbi-iphone

    >Nie wszyscy backupy do chmury robią... a jak robią to i tak

    W Androidzie chyba domyslnie :-)

    >nie wszystko z telefonu tam trafia tylko mała część danych.

    Google dyski ma duze, ale tez nie wszystko jest sens zrzucac.
    Aplikacje ze sklepu Google ?
    Danych, ktore uzytkownik wytworzyl, jest niewiele.

    J.

  • 26. Data: 2016-03-01 12:24:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Jak słusznie zauważył ToMasz, Świat się zmienił. Walczy się innymi
    >metodami i na innych polach.
    >Apple stworzyło "drzwi" których żadna broń świata nie potrafi
    >rozwalić. Oprócz producenta tych drzwi.
    >Chciałbyś żeby zamachowiec mógł się chować bezkarnie za takimi
    >"drzwiami" a producent pokazywał "wała"?

    No wiesz ... jak dobrze zrobil, to nie musi pokazywac, mowi "nie da
    sie".

    A jesli przyjdzie odpowiedni nakaz, to co ma zrobic - upgrade
    rozeslac, zeby sie wszystkim szyfrowanie oslabilo ?
    Czy zeby haselko zostalo wyslane do centrali ?

    Jak obywatele tak chca, to musza odpowiedni przepis uchwalic, zakazuje
    sie uzywania szyfrowania w telefonach, komputerach, pamieciach ...

    J.

  • 27. Data: 2016-03-01 13:17:03
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "z" <...@...pl> wrote in message
    > Przyznam się teraz szczerze że mój pogląd w tej sprawie ewoluuje
    > i nie jestem zdecydowany. Mam mieszane uczucia.

    No to życzę Ci, aby mądrze ten pogląd dalej ewoluował :-)

    > PS. Z jednej strony nie chciałbym żeby mi grzebano w megabajtach
    > a z drugiej skoro i tak już grzebią a ja zwykły Kowalski nie mam
    > niczego do ukrycia...

    To, że masz coś do ukrycia nie znaczy że to jest nielegalne.
    Człowiek potrzebuje pewnej autonomii, prywatności...
    Przykładem na to, że nie wszystko warte ukrycia jest
    nielegalne jest choćby nagość: wszystkim którzy twierdzą,
    że nie mają nic do ukrycia zaproponuj zainstalowanie
    kamery w kabinie prysznicowej i zrób transmisję do netu.
    Albo drugą w sypialni, kuchni, pokoju dziecięcym.
    Ciekawe czy zmienią zdanie.

    > A gdybym już miał do ukrycia to będąc wieloletnim świadomym użytkownikiem
    > na pewno nie trzymałbym tego w elektronice.
    > Takie czasy, taka elektronika.

    Takie czasy, że coraz więcej rzeczy nosimy w telefonie.
    Hasła, numery kont, zdjęcia, daty urodzin, adresy, e-maile,
    numery telefonów - w przeciętnym smartfonie zły człowiek
    jest w stanie wywęszyć o właścicielu więcej niż z rewizji
    jego mieszkania - smartfon to bastion prywatności i cieszę
    się, że Apple go chroni. Pytanie tylko czy będzie dalej chronił.

  • 28. Data: 2016-03-01 13:20:17
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > widac Apple ma inne zdanie :-)
    > No coz, badania rynkowe sugeruja, ze klient zapomni to haslo, a bedzie sie

    Nie wiem czy o to chodzi, czy o bardziej normalny fakt że
    skoro udostępniłeś sam dane swoje do chmury to znaczy
    że nie są one takie tajne i nie zależy Ci aż tak na prywatności :-)

    > Google dyski ma duze, ale tez nie wszystko jest sens zrzucac. Aplikacje ze
    > sklepu Google ?
    > Danych, ktore uzytkownik wytworzyl, jest niewiele.

    Ktoś, kto robi fotki na swoim telefonie będzie miał więcej
    Gbajtów stworzonych przez siebie w postaci fotografii
    niż danych obcych, zassanych na telefon.

  • 29. Data: 2016-03-01 15:31:47
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-03-01 o 13:17, Pszemol pisze:

> [...]
    > kamery w kabinie prysznicowej i zrób transmisję do netu.
    > Albo drugą w sypialni, kuchni, pokoju dziecięcym.

    Odwracasz wiesz co wiesz czym :-)

> [...]
    > jego mieszkania - smartfon to bastion prywatności i cieszę
    > się, że Apple go chroni. Pytanie tylko czy będzie dalej chronił.

    I myślisz że dzięki Apple jesteś bezpieczniejszy?

    Wszak najsłabszym ogniwem zabezpieczeń jest człowiek. :-)

  • 30. Data: 2016-03-01 15:45:19
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-03-01 o 12:24, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Jak obywatele tak chca, to musza odpowiedni przepis uchwalic, zakazuje
    > sie uzywania szyfrowania w telefonach, komputerach, pamieciach ...

    Mają napisać specjalną aktualizację systemu dzięki której będzie można
    złamać hasło.
    Jak już coś takiego napiszą to jest obawa że służby będą ją stosować masowo.
    Walczą o swoje bo podstawa prawna pozwala na zmuszenie do udostępnienia
    a tutaj musieliby wykonać pracę.

    Gdyby chodziło tylko o "otwarcie drzwi" to nie byłoby zadymy i Aple
    potulnie podałoby hasełko :-)