-
31. Data: 2019-01-04 23:07:14
Temat: Re: Dieselgate
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 04-01-2019 o 19:11, ddddddddddddd pisze:
> W dniu 04.01.2019 o 07:39, Myjk pisze:
>> Thu, 3 Jan 2019 22:00:56 +0000, ddddddddddddd
>>
>>>> Tylko w PHEV nie wsadzą benzyny z turbawką
>>> jednak wsadzą:
>>
>> Wg mnie bez sensu wsadzać to do PHEV. To jest generalnie auto
>> miejskie, no,
>> powiedzmy przelotowe (z V max. do 120km/h, w sensie wtedy pokazuje swoje
>> zalety), ale w każdym razie nie autostradowym.
>
> to w ogóle bez sensu, EV to może być miejskie auto, ale PHEV to auto na
> trasę, które z założenia powinno palić znośne ilości paliwa w trasie i
> mało w mieście.
> Po co ci Outlander do miasta?! dla mnie bezsens
> Mimo że większość jeżdżę krótkie trasy, to dla własnej wygody chcę auto
> wygodne w trasie, w przeciwnym wypadku szukałbym czegoś małego z automatem
>
>>
>>> skoro turbobenzyna pali mniej niż wolnossąca, to dlaczego nie?
>>
>> Ponieważ jak wyżej. Do tego turbina jest bardziej obsługowa niż
>> wolnyssak,
>> szczególnie będzie problematyczne przy takich częstych interwałach pracy
>> ICE jak są w PHEV.
>
> może i tak, ale IMO powinna wytrzymać tyle co w turbo benzynie czy turbo
> dieslu
>
>>
>>> (na forum
>>> powyższego modelu piszą o spalaniu rzędu 7.5/100 z trasy 1000 czy 1200km
>>> przy ok. 130-140km/h, to jest alternatywa dla diesla (bo w mieście
>>> będzie taniej niż porównywalny diesel)
>>
>> W mieście z pewnością nie będzie, bo wtedy w ogóle się zalet turbiny nie
>> wykorzysta.
>
> w mieście większość przejedzie na elektryku, a tylko w razie potrzeby
> przyspieszenia załączy benzyniaka więc oszczędniejszy będzie
>
>> Wolnossak sobie już taniej radzi niż diesel.
>
> mam wolnossaka 1.6 o nieznanej mi mocy i pali to ponad 10, diesel o
> podobnej budowie 7.
Ale już na trasie i w przypadku SUV-a - benzyniak potrafi spalić mniej
niż diesel.
Np. taki benzynowy QQ 1.6 turbo palił średnio 7,5 l na ekspresówce przy
130-140, a ani Duster ani Sportage z turbodieslami nie mieściły się w
takich granicach przy takich prędkościach, albo z trudem.
-
32. Data: 2019-01-05 11:19:01
Temat: Re: Dieselgate
Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>
W dniu 04.01.2019 o 22:07, Cavallino pisze:
>>> Wolnossak sobie już taniej radzi niż diesel.
>>
>> mam wolnossaka 1.6 o nieznanej mi mocy i pali to ponad 10, diesel o
>> podobnej budowie 7.
>
> Ale już na trasie i w przypadku SUV-a - benzyniak potrafi spalić mniej
> niż diesel.
> Np. taki benzynowy QQ 1.6 turbo palił średnio 7,5 l na ekspresówce przy
> 130-140, a ani Duster ani Sportage z turbodieslami nie mieściły się w
> takich granicach przy takich prędkościach, albo z trudem.
wychodzi na to że te turbo benzyny oszczędniejsze są, a ja zrażony do
starych konstrukcji takiej nie kupiłem.
A co do prędkości 130-140 - tu już sporą rolę odgrywa opór powietrza,
szczególnie mocno odczuwałem to w Scudo / Vito - w Scudo (z dodatowym
oporem w postaci bagażnika dachowego) każde +10km/h powyżej 120 to był
litr więcej spalania na 100km...
--
Pozdrawiam
Lukasz
-
33. Data: 2019-01-05 11:58:21
Temat: Re: Dieselgate
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Fri, 4 Jan 2019 20:46:25 +0000, ddddddddddddd
> aaaa, to nie zrozumiałem - czyli nie da się wymusić jazdy tylko na
> elektryku?
W starych MOL da się wymusić tylko dodatkowym boxem, w nowszych jest już
dedykowany przycisk.
> No to 330e na pewno ma taki tryb
>[...]
> czyli jedzie na samym elektryku jak każda 'yariska' ;)
Może i ma, pytanie pozostaje co się dzieje z turbawką jak jedziesz na EV a
nagle musisz przyśpieszyć i z miejsca zaczynasz pałować ICE do 4-5k obrotów
bez wcześniejszego rozgrzania. Wolnossak dostaje po dupie ale przynajmniej
nie turbina.
--
Pozdor
Myjk
-
34. Data: 2019-01-05 12:03:07
Temat: Re: Dieselgate
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Sat, 5 Jan 2019 10:19:01 +0000, ddddddddddddd
> wychodzi na to że te turbo benzyny oszczędniejsze są,
Do tego lepiej ciągną od dołu, nie dymią w DPF (albo w płuca ludzi), są
znacznie cichsze i budą nie telepią na postoju.
> a ja zrażony do starych konstrukcji takiej nie kupiłem.
Ale to było wiadomo z 8-10 lat temu już. ;P
--
Pozdor
Myjk
-
35. Data: 2019-01-05 12:32:23
Temat: Re: Dieselgate
Od: Janusz <j...@o...pl>
W dniu 2019-01-05 o 12:03, Myjk pisze:
> Sat, 5 Jan 2019 10:19:01 +0000, ddddddddddddd
>
>> wychodzi na to że te turbo benzyny oszczędniejsze są,
>
> Do tego lepiej ciągną od dołu, nie dymią w DPF (albo w płuca ludzi), są
> znacznie cichsze i budą nie telepią na postoju.
I jeszcze można je zagazować :)
--
Pozdr
Janusz
-
36. Data: 2019-01-05 12:48:49
Temat: Re: Dieselgate
Od: cyklista <c...@k...pl>
Janusz pisze:
> W dniu 2019-01-05 o 12:03, Myjk pisze:
>> Sat, 5 Jan 2019 10:19:01 +0000, ddddddddddddd
>>
>>> wychodzi na to że te turbo benzyny oszczędniejsze są,
>>
>> Do tego lepiej ciągną od dołu, nie dymią w DPF (albo w płuca ludzi), są
>> znacznie cichsze i budą nie telepią na postoju.
> I jeszcze można je zagazować :)
>
>
i wtedy dopiero nie dość że stają się ekologiczne bardziej od elektryków
to dodatkowo tańsze jeżdżenie od wszystkich
-
37. Data: 2019-01-05 15:41:48
Temat: Re: Dieselgate
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 05-01-2019 o 11:19, ddddddddddddd pisze:
> W dniu 04.01.2019 o 22:07, Cavallino pisze:
>>>> Wolnossak sobie już taniej radzi niż diesel.
>>>
>>> mam wolnossaka 1.6 o nieznanej mi mocy i pali to ponad 10, diesel o
>>> podobnej budowie 7.
>>
>> Ale już na trasie i w przypadku SUV-a - benzyniak potrafi spalić mniej
>> niż diesel.
>> Np. taki benzynowy QQ 1.6 turbo palił średnio 7,5 l na ekspresówce
>> przy 130-140, a ani Duster ani Sportage z turbodieslami nie mieściły
>> się w takich granicach przy takich prędkościach, albo z trudem.
>
> wychodzi na to że te turbo benzyny oszczędniejsze są, a ja zrażony do
> starych konstrukcji takiej nie kupiłem.
> A co do prędkości 130-140 - tu już sporą rolę odgrywa opór powietrza,
> szczególnie mocno odczuwałem to w Scudo / Vito - w Scudo (z dodatowym
> oporem w postaci bagażnika dachowego) każde +10km/h powyżej 120 to był
> litr więcej spalania na 100km...
Wiem, ale wszystko powyżej to suvy o podobnych gabarytach.
-
38. Data: 2019-01-05 19:54:29
Temat: Re: Dieselgate
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Sat, 5 Jan 2019 12:32:23 +0100, Janusz
> I jeszcze można je zagazować :)
Chwilę myślałem o zagazowaniu mojego PHEVa, ale po pierwsze 4 wtyki do
paliwa to o 3 za dużo, poza tym za tę kasę wolę zmienić radio -- które w
tym samochodzie to jakiś koszmar. Ktoś kto to tworzył chyba lubił kręcić
horrory po godzinach. :P
--
Pozdor
Myjk