eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDieselgate
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 38

  • 31. Data: 2019-01-04 23:07:14
    Temat: Re: Dieselgate
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 04-01-2019 o 19:11, ddddddddddddd pisze:
    > W dniu 04.01.2019 o 07:39, Myjk pisze:
    >> Thu, 3 Jan 2019 22:00:56 +0000, ddddddddddddd
    >>
    >>>> Tylko w PHEV nie wsadzą benzyny z turbawką
    >>> jednak wsadzą:
    >>
    >> Wg mnie bez sensu wsadzać to do PHEV. To jest generalnie auto
    >> miejskie, no,
    >> powiedzmy przelotowe (z V max. do 120km/h, w sensie wtedy pokazuje swoje
    >> zalety), ale w każdym razie nie autostradowym.
    >
    > to w ogóle bez sensu, EV to może być miejskie auto, ale PHEV to auto na
    > trasę, które z założenia powinno palić znośne ilości paliwa w trasie i
    > mało w mieście.
    > Po co ci Outlander do miasta?! dla mnie bezsens
    > Mimo że większość jeżdżę krótkie trasy, to dla własnej wygody chcę auto
    > wygodne w trasie, w przeciwnym wypadku szukałbym czegoś małego z automatem
    >
    >>
    >>> skoro turbobenzyna pali mniej niż wolnossąca, to dlaczego nie?
    >>
    >> Ponieważ jak wyżej. Do tego turbina jest bardziej obsługowa niż
    >> wolnyssak,
    >> szczególnie będzie problematyczne przy takich częstych interwałach pracy
    >> ICE jak są w PHEV.
    >
    > może i tak, ale IMO powinna wytrzymać tyle co w turbo benzynie czy turbo
    > dieslu
    >
    >>
    >>> (na forum
    >>> powyższego modelu piszą o spalaniu rzędu 7.5/100 z trasy 1000 czy 1200km
    >>> przy ok. 130-140km/h, to jest alternatywa dla diesla (bo w mieście
    >>> będzie taniej niż porównywalny diesel)
    >>
    >> W mieście z pewnością nie będzie, bo wtedy w ogóle się zalet turbiny nie
    >> wykorzysta.
    >
    > w mieście większość przejedzie na elektryku, a tylko w razie potrzeby
    > przyspieszenia załączy benzyniaka więc oszczędniejszy będzie
    >
    >> Wolnossak sobie już taniej radzi niż diesel.
    >
    > mam wolnossaka 1.6 o nieznanej mi mocy i pali to ponad 10, diesel o
    > podobnej budowie 7.

    Ale już na trasie i w przypadku SUV-a - benzyniak potrafi spalić mniej
    niż diesel.
    Np. taki benzynowy QQ 1.6 turbo palił średnio 7,5 l na ekspresówce przy
    130-140, a ani Duster ani Sportage z turbodieslami nie mieściły się w
    takich granicach przy takich prędkościach, albo z trudem.


  • 32. Data: 2019-01-05 11:19:01
    Temat: Re: Dieselgate
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 04.01.2019 o 22:07, Cavallino pisze:
    >>> Wolnossak sobie już taniej radzi niż diesel.
    >>
    >> mam wolnossaka 1.6 o nieznanej mi mocy i pali to ponad 10, diesel o
    >> podobnej budowie 7.
    >
    > Ale już na trasie i w przypadku SUV-a - benzyniak potrafi spalić mniej
    > niż diesel.
    > Np. taki benzynowy QQ 1.6 turbo palił średnio 7,5 l na ekspresówce przy
    > 130-140, a ani Duster ani Sportage z turbodieslami nie mieściły się w
    > takich granicach przy takich prędkościach, albo z trudem.

    wychodzi na to że te turbo benzyny oszczędniejsze są, a ja zrażony do
    starych konstrukcji takiej nie kupiłem.
    A co do prędkości 130-140 - tu już sporą rolę odgrywa opór powietrza,
    szczególnie mocno odczuwałem to w Scudo / Vito - w Scudo (z dodatowym
    oporem w postaci bagażnika dachowego) każde +10km/h powyżej 120 to był
    litr więcej spalania na 100km...

    --
    Pozdrawiam
    Lukasz


  • 33. Data: 2019-01-05 11:58:21
    Temat: Re: Dieselgate
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 4 Jan 2019 20:46:25 +0000, ddddddddddddd

    > aaaa, to nie zrozumiałem - czyli nie da się wymusić jazdy tylko na
    > elektryku?

    W starych MOL da się wymusić tylko dodatkowym boxem, w nowszych jest już
    dedykowany przycisk.

    > No to 330e na pewno ma taki tryb
    >[...]
    > czyli jedzie na samym elektryku jak każda 'yariska' ;)

    Może i ma, pytanie pozostaje co się dzieje z turbawką jak jedziesz na EV a
    nagle musisz przyśpieszyć i z miejsca zaczynasz pałować ICE do 4-5k obrotów
    bez wcześniejszego rozgrzania. Wolnossak dostaje po dupie ale przynajmniej
    nie turbina.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 34. Data: 2019-01-05 12:03:07
    Temat: Re: Dieselgate
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 5 Jan 2019 10:19:01 +0000, ddddddddddddd

    > wychodzi na to że te turbo benzyny oszczędniejsze są,

    Do tego lepiej ciągną od dołu, nie dymią w DPF (albo w płuca ludzi), są
    znacznie cichsze i budą nie telepią na postoju.

    > a ja zrażony do starych konstrukcji takiej nie kupiłem.

    Ale to było wiadomo z 8-10 lat temu już. ;P

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 35. Data: 2019-01-05 12:32:23
    Temat: Re: Dieselgate
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-01-05 o 12:03, Myjk pisze:
    > Sat, 5 Jan 2019 10:19:01 +0000, ddddddddddddd
    >
    >> wychodzi na to że te turbo benzyny oszczędniejsze są,
    >
    > Do tego lepiej ciągną od dołu, nie dymią w DPF (albo w płuca ludzi), są
    > znacznie cichsze i budą nie telepią na postoju.
    I jeszcze można je zagazować :)


    --
    Pozdr
    Janusz


  • 36. Data: 2019-01-05 12:48:49
    Temat: Re: Dieselgate
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Janusz pisze:
    > W dniu 2019-01-05 o 12:03, Myjk pisze:
    >> Sat, 5 Jan 2019 10:19:01 +0000, ddddddddddddd
    >>
    >>> wychodzi na to że te turbo benzyny oszczędniejsze są,
    >>
    >> Do tego lepiej ciągną od dołu, nie dymią w DPF (albo w płuca ludzi), są
    >> znacznie cichsze i budą nie telepią na postoju.
    > I jeszcze można je zagazować :)
    >
    >

    i wtedy dopiero nie dość że stają się ekologiczne bardziej od elektryków
    to dodatkowo tańsze jeżdżenie od wszystkich


  • 37. Data: 2019-01-05 15:41:48
    Temat: Re: Dieselgate
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 05-01-2019 o 11:19, ddddddddddddd pisze:
    > W dniu 04.01.2019 o 22:07, Cavallino pisze:
    >>>> Wolnossak sobie już taniej radzi niż diesel.
    >>>
    >>> mam wolnossaka 1.6 o nieznanej mi mocy i pali to ponad 10, diesel o
    >>> podobnej budowie 7.
    >>
    >> Ale już na trasie i w przypadku SUV-a - benzyniak potrafi spalić mniej
    >> niż diesel.
    >> Np. taki benzynowy QQ 1.6 turbo palił średnio 7,5 l na ekspresówce
    >> przy 130-140, a ani Duster ani Sportage z turbodieslami nie mieściły
    >> się w takich granicach przy takich prędkościach, albo z trudem.
    >
    > wychodzi na to że te turbo benzyny oszczędniejsze są, a ja zrażony do
    > starych konstrukcji takiej nie kupiłem.
    > A co do prędkości 130-140 - tu już sporą rolę odgrywa opór powietrza,
    > szczególnie mocno odczuwałem to w Scudo / Vito - w Scudo (z dodatowym
    > oporem w postaci bagażnika dachowego) każde +10km/h powyżej 120 to był
    > litr więcej spalania na 100km...

    Wiem, ale wszystko powyżej to suvy o podobnych gabarytach.


  • 38. Data: 2019-01-05 19:54:29
    Temat: Re: Dieselgate
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 5 Jan 2019 12:32:23 +0100, Janusz

    > I jeszcze można je zagazować :)

    Chwilę myślałem o zagazowaniu mojego PHEVa, ale po pierwsze 4 wtyki do
    paliwa to o 3 za dużo, poza tym za tę kasę wolę zmienić radio -- które w
    tym samochodzie to jakiś koszmar. Ktoś kto to tworzył chyba lubił kręcić
    horrory po godzinach. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

strony : 1 ... 3 . [ 4 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: