  • 1. Data: 2010-10-16 10:29:07
    Temat: DiSEqC 1.2 vs 1.4
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    Mam antenę+ 2 konwertery (astra/hotbird). Podłączone do tunera, w którym w
    pozycji DiSEqC ma ustawione DiSEqC1.4.

    Czym się różni DiSEqC1.2 od DiSEqC1.4 ??? W tunerze fergusona mam w
    specyfikacji DiSEqC1.2. Zadziała to z moja anteną ?

  • 2. Data: 2010-10-16 13:15:15
    Temat: Re: DiSEqC 1.2 vs 1.4
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 16.10.2010 12:29, Marek pisze:
> [...]
    >
    > Czym się różni DiSEqC1.2 od DiSEqC1.4 ??? W tunerze fergusona mam w
    > specyfikacji DiSEqC1.2. Zadziała to z moja anteną ?

    zadziała.
    różne wersje obsługują inną ilość wy.

    # DiSEqC 1.0 - pozwala na przełączanie pomiędzy 4 satelitami (konwerterami)
    # DiSEqC 1.1 - odbiór do 16 źródeł sygnału (satelitów)
    # DiSEqC 1.2 - wybór pomiędzy 16 satelitami oraz możliwość poziomego
    pozycjonowania anteny
    # DiSEqC 1.3 (USALS) - antena wymaga jedynie centralnego ustawienia na
    południe; wszystkie pozycje ustawiane są automatycznie

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 3. Data: 2010-10-16 13:17:57
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

> [...]
    >
    > Czym się różni DiSEqC1.2 od DiSEqC1.4 ??? W tunerze fergusona mam w
    > specyfikacji DiSEqC1.2. Zadziała to z moja anteną ?

    różne wersje obsługują inną ilość wy lub obrotnice

  • 4. Data: 2010-10-17 19:21:52
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    Witaj.

    On Sat, 16 Oct 2010, Marek wrote:

> [...]
    |
    | Czym się różni DiSEqC1.2 od DiSEqC1.4 ??? W tunerze fergusona mam w
    | specyfikacji DiSEqC1.2. Zadziała to z moja anteną ?

    Pawel ladnie i krotko juz Ci odpisal.

    Natomiast "DiSEqC1.4", nie ma czegos takiego.
    Sa natomiast porty 1-4 lub A-D.

    Chcesz wiedziec wiecej zobacz strone jacky-x:
    [DiSEqC]
    http://jackysat.prv.pl/podstr/diseqc.htm

    oraz Chrisa Mitiu:
    [DiSEqC 1.0: pełna opcja, 16 przełączników]
    http://satlex.de/pl/diseqc10.html

    [Sposoby przełączania odbiorników z DiSEqC]
    http://satlex.de/pl/switching_scheme.html

    [DiSEqC dla specjalistów - eng.]
    http://satlex.de/pl/diseqc_technicians.html

    Pzdr.J.P.

  • 5. Data: 2010-10-17 20:12:37
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    dzieki Tobie i Pawłowi :) Ja w TV sat raczkujacy jestem :)

    PS. 2 odbiorniki na 2 satelity /hot bird /astra/

    a) monoblock
    b) 2 antena nowa + antena stara, obie diseq+2 konwertery ?
    czy aby 2 nie bedzie tanszy ?

    Gdzies czytalem, ze konwerter pobiera 30 mA, diseq kilkanascie. a przy
    monobloku pisza w jakims-tam sklepie o 200 mA. Dlaczego taka różnica?

    Czy taski monoblok to tak naprawde 2*diseq + 2 konwertery, jedynie
    mechanicznie w jednej obudowie ?

    Z ciekawosci: ten sygnal przelaczajacy to caly czas jest w kablu (22 kHz)
    czy tylko przy zmianie satelity ?

  • 6. Data: 2010-10-17 20:24:19
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    > Z ciekawosci: ten sygnal przelaczajacy to caly czas jest w kablu (22 kHz)
    > czy tylko przy zmianie satelity ?

    "Sygnał Tone Burst, podobnie jak i DiSEqC, jest generowany jednorazowo, to
    znaczy jest to rozkaz wysyłany tylko raz do urządzenia sterującego."

    nie docytałewm- mea culpa :)

  • 7. Data: 2010-10-17 20:38:42
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    > # DiSEqC 1.2 - wybór pomiędzy 16 satelitami oraz możliwość poziomego
    > pozycjonowania anteny

    Dzięki. Ja w tych zagadnieniach raczkuję ;)

  • 8. Data: 2010-10-18 05:23:30
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    > a) monoblock
    > b) 2 antena nowa + antena stara, obie diseq+2 konwertery ?
    > czy aby 2 nie bedzie tanszy ?

    antena + monoblock jest taniej

    > Gdzies czytalem, ze konwerter pobiera 30 mA, diseq kilkanascie.

    nie widziałem takiego. zwykle to ok 150mA

    a przy
    > monobloku pisza w jakims-tam sklepie o 200 mA. Dlaczego taka różnica?
    >
    > Czy taski monoblok to tak naprawde 2*diseq + 2 konwertery, jedynie
    > mechanicznie w jednej obudowie ?

    dokładnie.
    + prosty montaż bez dodatkowych kabli
    - brak regulacji odległości i kąta pojedynczych konwerterów

    > Z ciekawosci: ten sygnal przelaczajacy to caly czas jest w kablu (22 kHz)
    > czy tylko przy zmianie satelity ?

    j.n.

    --
    pozdrawiam. pawell32