-
1. Data: 2010-10-01 08:51:08
Temat: Debica Frigo 2 w niemieckich testach.
Od: " 666" <j...@g...pl>
Zobaczcie metodykę niemieckcih "testów" ("dziwne", że zawsze wygrywają marki
niemieckie):
Dębica Frigo 2 ma NAJLEPSZE oceny na śniegu (Sehr Gut 1,3) i na lodzie (Gut
2,2) - bo przecież zima to śnieg i lód, bez śniegu i lodu uzywalibysmy opon
całorocznych - ze wszystkich wybranych opon, a mimo to niemal najgorszy wynik
ogółem w publikowanym na niemiecki rynek "teście".
PS. dla niezorientowanych: wg niemieckiej szkolnej skali ocen im niższa
liczba, tym lepsza ocena, najlepsze jest 1 najgorsze 5 czyli odwrotnie niż w
Polsce.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
2. Data: 2010-10-01 08:51:56
Temat: Debica Frigo 2 w niemieckich testach.
Od: " 666" <j...@g...pl>
www.test.de/themen/auto-verkehr/test/Winterreifen-Bi
lligreifen-oft-mangelhaft-
1429015-1429018/
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
3. Data: 2010-10-01 09:00:48
Temat: Re: Debica Frigo 2 w niemieckich testach.
Od: to <t...@a...xyz>
begin 666
> Zobaczcie metodykę niemieckcih "testów" ("dziwne", że zawsze wygrywają
> marki niemieckie):
>
> Dębica Frigo 2 ma NAJLEPSZE oceny na śniegu (Sehr Gut 1,3) i na lodzie
> (Gut 2,2) - bo przecież zima to śnieg i lód, bez śniegu i lodu
> uzywalibysmy opon całorocznych - ze wszystkich wybranych opon, a mimo to
> niemal najgorszy wynik ogółem w publikowanym na niemiecki rynek
> "teście".
Bo jest beznadziejna na mokrym i kiepska na suchym. A wyłącznie śnieg w
zimie to masz chyba na Antarktydzie. U nas przez większość zimy nie ma
śniegu.
--
ignorance is bliss
-
4. Data: 2010-10-01 09:19:52
Temat: Re: Debica Frigo 2 w niemieckich testach.
Od: " 666" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>
W dużym mieście na ulicach to rzeczywiście prawie nie ma (poza krótkimi
okresami "zaskoczenia drogowców opadami śniegu zimą" ;))
Szczególnie gdy ktoś parkuje pod dachem i w domu i w pracy.
Wręcz zastanawiamy sie nad oponami całorocznymi
Goodyear (Eagle) Vector +
zebrały dobre oceny nawet po tamtej stronie Odry
-----
> A wylacznie snieg w zimie to masz chyba na Antarktydzie.
> U nas przez wiekszosc zimy nie ma sniegu.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
5. Data: 2010-10-01 10:21:23
Temat: Re: Debica Frigo 2 w niemieckich testach.
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik " 666" <j...@g...pl> napisał w
> Zobaczcie metodykę niemieckcih "testów" ("dziwne", że zawsze
> wygrywają marki
> niemieckie):
> Dębica Frigo 2 ma NAJLEPSZE oceny na śniegu (Sehr Gut 1,3) i na
> lodzie (Gut
> 2,2) - bo przecież zima to śnieg i lód, bez śniegu i lodu
> uzywalibysmy opon
> całorocznych - ze wszystkich wybranych opon, a mimo to niemal
> najgorszy wynik
> ogółem w publikowanym na niemiecki rynek "teście".
No bo przyjmujesz zle zalozenia :-)
Jest zima w Niemczech, wyjezdzasz na autostrade, i grzejesz 180
[dawniej 200].
Bo autostrada zostala w pore posolona i teraz jest suchutka.
Oczywiscie mozesz miec pecha i wyjechac nieco wczesniej, zastaniesz
autostrade mokra, a wszyscy i tak jada 150.
Dlatego Frigo 2 zasluguje na negatywna ocene.
Oczywiscie raz na trzy lata i u nich jest prawdziwa zima, ale wtedy
nie jedziesz tylko stoisz w korku i czekasz na odwilz :-P
Te testy pewnie z ADAC pochodza, przydaloby sie dotrzec do
szczegolowych wynikow, zeby sie nie okazalo ze cale te oceny to na
rozrzucie parametrow o 10% ..
J.
-
6. Data: 2010-10-01 10:49:50
Temat: Re: Debica Frigo 2 w niemieckich testach.
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2010-10-01 08:51, 666 pisze:
> Zobaczcie metodykę niemieckcih "testów" ("dziwne", że zawsze wygrywają marki
> niemieckie):
>
> Dębica Frigo 2 ma NAJLEPSZE oceny na śniegu (Sehr Gut 1,3) i na lodzie (Gut
> 2,2) - bo przecież zima to śnieg i lód, bez śniegu i lodu uzywalibysmy opon
> całorocznych - ze wszystkich wybranych opon, a mimo to niemal najgorszy wynik
> ogółem w publikowanym na niemiecki rynek "teście".
Tzn. oczywiście jest to kwestia dobrania wag parametrów.
Jeżeli oceniając oponę _zimową_ ważniejsze niż osiągi na śniegu i lodzie
są zagadnienia związane z ochroną środowiska (jeżeli dobrze zdekodowałem
tabelkę), no to wyjdzie to co ma wyjść.
Bo sądzę że ten test opon zimowych z łatwością wygrałaby opona letnia,
która wymiotłaby w kategorii sucho, mokro i eko (no bo twarda), a
przegrała w mało znaczących (mniej niż 1/3 oceny) lód i śnieg, ale to
już by było bez znaczenia.
Co do samego testu, to potwierdza to moje doświadczenia, że jest to
najlepsza na rynku, homologowana i dopuszczona do ruchu opona zimowa
(czyli pomijając opony kolcowane).
W dodatku nawet nie odstaje znacznie od opon kolcowanych - ścigałem się
po ośnieżonym torze i zawodnicy na Frigo osiągali czasy nieznacznie
gorsze niż na kolcach. Potem długo nic i były pozostałe zimówki.
I dlatego jeżdżę zimą na Frigo, bo jak spadnie deszcz to ja do pracy
dojadę na jakiejkolwiek oponie. Natomiast jak spadnie śnieg, to
największe szanse dotarcia do celu mam na Frigo. I to nawet ośką jak
trzeba jechać przez las, co już nie raz mi się zdarzyło.
-
7. Data: 2010-10-01 11:15:03
Temat: Re: Debica Frigo 2 w niemieckich testach.
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w
>W dniu 2010-10-01 08:51, 666 pisze:
>> Zobaczcie metodykę niemieckcih "testów" ("dziwne", że zawsze
>> wygrywają marki
>> niemieckie):
> Tzn. oczywiście jest to kwestia dobrania wag parametrów.
Oczywiscie, tylko ADAC chyba nie dobiera ich w zaleznosci od
aktualnych wynikow, tak zeby niemiecka opona wygrala.
Zreszta - ktora to sa niemieckie opony ?
Ciekawe - kraj z produkcji samochodow zyjacy, a ja jakos nie moge
wymienic zadnej niemieckiej marki opon.
> Jeżeli oceniając oponę _zimową_ ważniejsze niż osiągi na śniegu i
> lodzie są zagadnienia związane z ochroną środowiska (jeżeli
> dobrze zdekodowałem tabelkę), no to wyjdzie to co ma wyjść.
Co chyba oznacza ze te opony stawiaja duze opory lub/i szybko sie
zuzywaja lub/i nadmiernie halasuja.
I to tez moze byc powod do niepolecania.
> Bo sądzę że ten test opon zimowych z łatwością wygrałaby opona
> letnia, która wymiotłaby w kategorii sucho, mokro i eko (no bo
> twarda), a przegrała w mało znaczących (mniej niż 1/3 oceny) lód
> i śnieg, ale to już by było bez znaczenia.
No nie wiem, nie wiem - niektore parametry na sniegu moglby ja
zdolowac .. choc przeliczenie na ocene moze to splaszyc.
> W dodatku nawet nie odstaje znacznie od opon kolcowanych -
> ścigałem się po ośnieżonym torze i zawodnicy na Frigo osiągali
> czasy nieznacznie gorsze niż na kolcach. Potem długo nic i były
> pozostałe zimówki.
Na sniegu jest faktycznie swietna. Ale czy porownywales z innymi
zimowkami na wodzie ?
> I dlatego jeżdżę zimą na Frigo, bo jak spadnie deszcz to ja do
> pracy dojadę na jakiejkolwiek oponie.
Kapelusznik :-P
A potem przez takich sie czlowiek spoznia do roboty :-P
J.
-
8. Data: 2010-10-01 12:03:39
Temat: Re: Debica Frigo 2 w niemieckich testach.
Od: Stefan Szczygielski <g...@s...eu.org>
W dniu 01.10.2010 11:15, J.F. pisze:
> Na sniegu jest faktycznie swietna. Ale czy porownywales z innymi
> zimowkami na wodzie ?
To ja dorzucę moje 0.03zł jeśli chodzi o Dębice Frigo 2: jest to jedyna
zimowa opona na której udało mi się w ubitym śniegu na zakręcie wbrew
własnej woli zakręcić bączka - dziadówa słabo trzyma po bokach (w sensie
ciągnięcia w bok). Jak się jedzie do przodu - rzeczywiście jedzie jak
traktor i daje jak się okazało złudne poczucie pewności prowadzenia.
Szczęśliwie było pusto i nikogo nie obtłukłem.
Żeby nie było wątpliwości tego samego dnia pojechałem na ten sam zakręt
drugą Corsą na oponkach Dayton DW500 i nie udało mi się tego efektu
powtórzyć. Nawet przy trochę większej prędkości.
Dlatego Dębicy nie rozważam, zerkam teraz do nowego nabytku w stronę
Goodyear Ultra Grip 7+. :>
S.
-
9. Data: 2010-10-01 13:17:34
Temat: Re: Debica Frigo 2 w niemieckich testach.
Od: "Maciek" <k...@X...pl>
> jedyna zimowa opona na której udało mi się w ubitym śniegu na zakręcie
> wbrew własnej woli zakręcić bączka - dziadówa słabo trzyma po bokach (w
> sensie ciągnięcia w bok).
Nie zebym bronil Frigo bo uwazam je za bardzo dobre zimowki... ale.. Twoja
opinia nie daje nic poza informacja, ze jednym autem wykreciles baczka
drugim nie.
> Żeby nie było wątpliwości tego samego dnia pojechałem na ten sam zakręt
> drugą Corsą na oponkach Dayton DW500 i nie udało mi się tego efektu
> powtórzyć. Nawet przy trochę większej prędkości.
Na przyczepnosc nie sklada sie tylko opona ale rowniez szereg innych
czynnikow, stan opony, wiek, sprawne zawieszenie itd.
Jakbys testowal dwa _nowe_ komplety opon w tym samym rozmiarze i w tym samym
samochodzie, jadac dokladnie po tym samym torze i zakladajac, ze warunki
pogodowe sa takie same to co innego. Tak to jest porownanie na zasadzie
tamta jest lepsza bo... jest lepsza. Sorry ale dla mnie Twoja opinia jest
niewiarygodna.
>
> Dlatego Dębicy nie rozważam, zerkam teraz do nowego nabytku w stronę
> Goodyear Ultra Grip 7+. :>
...tylko zwaz, ze te opony to jest juz klasa premium i inny przedzial
cenowy. Pewnie warto je kupic jak ma sie kase ;-)
Maciek
-
10. Data: 2010-10-01 14:40:01
Temat: Re: Debica Frigo 2 w niemieckich testach.
Od: to <t...@a...xyz>
begin Tomasz Pyra
> Co do samego testu, to potwierdza to moje doświadczenia, że jest to
> najlepsza na rynku, homologowana i dopuszczona do ruchu opona zimowa
> (czyli pomijając opony kolcowane).
Jeśli już, to nie zimowa, lecz śniegowa.
--
ignorance is bliss