  • 1. Data: 2010-10-01 08:51:08
    Temat: Debica Frigo 2 w niemieckich testach.
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Zobaczcie metodykę niemieckcih "testów" ("dziwne", że zawsze wygrywają marki
    niemieckie):

    Dębica Frigo 2 ma NAJLEPSZE oceny na śniegu (Sehr Gut 1,3) i na lodzie (Gut
    2,2) - bo przecież zima to śnieg i lód, bez śniegu i lodu uzywalibysmy opon
    całorocznych - ze wszystkich wybranych opon, a mimo to niemal najgorszy wynik
    ogółem w publikowanym na niemiecki rynek "teście".

    PS. dla niezorientowanych: wg niemieckiej szkolnej skali ocen im niższa
    liczba, tym lepsza ocena, najlepsze jest 1 najgorsze 5 czyli odwrotnie niż w
    Polsce.

  • 2. Data: 2010-10-01 08:51:56
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    www.test.de/themen/auto-verkehr/test/Winterreifen-Bi
    lligreifen-oft-mangelhaft-
    1429015-1429018/

  • 3. Data: 2010-10-01 09:00:48
    Temat: Re: Debica Frigo 2 w niemieckich testach.
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin 666

> [...]
    > uzywalibysmy opon całorocznych - ze wszystkich wybranych opon, a mimo to
    > niemal najgorszy wynik ogółem w publikowanym na niemiecki rynek

    Bo jest beznadziejna na mokrym i kiepska na suchym. A wyłącznie śnieg w
    zimie to masz chyba na Antarktydzie. U nas przez większość zimy nie ma
    śniegu.

    --
    ignorance is bliss

  • 4. Data: 2010-10-01 09:19:52
    Od: " 666" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    W dużym mieście na ulicach to rzeczywiście prawie nie ma (poza krótkimi
    okresami "zaskoczenia drogowców opadami śniegu zimą" ;))

    Szczególnie gdy ktoś parkuje pod dachem i w domu i w pracy.

    Wręcz zastanawiamy sie nad oponami całorocznymi
    Goodyear (Eagle) Vector +
    zebrały dobre oceny nawet po tamtej stronie Odry

    -----

  • 5. Data: 2010-10-01 10:21:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik " 666" <j...@g...pl> napisał w
> [...]
    > najgorszy wynik
    > ogółem w publikowanym na niemiecki rynek "teście".

    No bo przyjmujesz zle zalozenia :-)

    Jest zima w Niemczech, wyjezdzasz na autostrade, i grzejesz 180
    [dawniej 200].
    Bo autostrada zostala w pore posolona i teraz jest suchutka.
    Oczywiscie mozesz miec pecha i wyjechac nieco wczesniej, zastaniesz
    autostrade mokra, a wszyscy i tak jada 150.
    Dlatego Frigo 2 zasluguje na negatywna ocene.

    Oczywiscie raz na trzy lata i u nich jest prawdziwa zima, ale wtedy
    nie jedziesz tylko stoisz w korku i czekasz na odwilz :-P

    Te testy pewnie z ADAC pochodza, przydaloby sie dotrzec do
    szczegolowych wynikow, zeby sie nie okazalo ze cale te oceny to na
    rozrzucie parametrow o 10% ..

    J.

  • 6. Data: 2010-10-01 10:49:50
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-10-01 08:51, 666 pisze:
> [...]
    > całorocznych - ze wszystkich wybranych opon, a mimo to niemal najgorszy wynik
    > ogółem w publikowanym na niemiecki rynek "teście".

    Tzn. oczywiście jest to kwestia dobrania wag parametrów.
    Jeżeli oceniając oponę _zimową_ ważniejsze niż osiągi na śniegu i lodzie
    są zagadnienia związane z ochroną środowiska (jeżeli dobrze zdekodowałem
    tabelkę), no to wyjdzie to co ma wyjść.

    Bo sądzę że ten test opon zimowych z łatwością wygrałaby opona letnia,
    która wymiotłaby w kategorii sucho, mokro i eko (no bo twarda), a
    przegrała w mało znaczących (mniej niż 1/3 oceny) lód i śnieg, ale to
    już by było bez znaczenia.

    Co do samego testu, to potwierdza to moje doświadczenia, że jest to
    najlepsza na rynku, homologowana i dopuszczona do ruchu opona zimowa
    (czyli pomijając opony kolcowane).
    W dodatku nawet nie odstaje znacznie od opon kolcowanych - ścigałem się
    po ośnieżonym torze i zawodnicy na Frigo osiągali czasy nieznacznie
    gorsze niż na kolcach. Potem długo nic i były pozostałe zimówki.

    I dlatego jeżdżę zimą na Frigo, bo jak spadnie deszcz to ja do pracy
    dojadę na jakiejkolwiek oponie. Natomiast jak spadnie śnieg, to
    największe szanse dotarcia do celu mam na Frigo. I to nawet ośką jak
    trzeba jechać przez las, co już nie raz mi się zdarzyło.

  • 7. Data: 2010-10-01 11:15:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w
    > Tzn. oczywiście jest to kwestia dobrania wag parametrów.

    Oczywiscie, tylko ADAC chyba nie dobiera ich w zaleznosci od
    aktualnych wynikow, tak zeby niemiecka opona wygrala.

    Zreszta - ktora to sa niemieckie opony ?

    Ciekawe - kraj z produkcji samochodow zyjacy, a ja jakos nie moge
    wymienic zadnej niemieckiej marki opon.

    > Jeżeli oceniając oponę _zimową_ ważniejsze niż osiągi na śniegu i
    > lodzie są zagadnienia związane z ochroną środowiska (jeżeli
    > dobrze zdekodowałem tabelkę), no to wyjdzie to co ma wyjść.

    Co chyba oznacza ze te opony stawiaja duze opory lub/i szybko sie
    zuzywaja lub/i nadmiernie halasuja.

    I to tez moze byc powod do niepolecania.

> [...]
    > twarda), a przegrała w mało znaczących (mniej niż 1/3 oceny) lód
    > i śnieg, ale to już by było bez znaczenia.

    No nie wiem, nie wiem - niektore parametry na sniegu moglby ja
    zdolowac .. choc przeliczenie na ocene moze to splaszyc.

> [...]
    > ścigałem się po ośnieżonym torze i zawodnicy na Frigo osiągali
    > czasy nieznacznie gorsze niż na kolcach. Potem długo nic i były

    Na sniegu jest faktycznie swietna. Ale czy porownywales z innymi
    zimowkami na wodzie ?

    > I dlatego jeżdżę zimą na Frigo, bo jak spadnie deszcz to ja do
    > pracy dojadę na jakiejkolwiek oponie.

    Kapelusznik :-P
    A potem przez takich sie czlowiek spoznia do roboty :-P

    J.

  • 8. Data: 2010-10-01 12:03:39
    Od: Stefan Szczygielski <g...@s...eu.org>

    W dniu 01.10.2010 11:15, J.F. pisze:
    > Na sniegu jest faktycznie swietna. Ale czy porownywales z innymi
    > zimowkami na wodzie ?

    To ja dorzucę moje 0.03zł jeśli chodzi o Dębice Frigo 2: jest to jedyna
    zimowa opona na której udało mi się w ubitym śniegu na zakręcie wbrew
    własnej woli zakręcić bączka - dziadówa słabo trzyma po bokach (w sensie
    ciągnięcia w bok). Jak się jedzie do przodu - rzeczywiście jedzie jak
    traktor i daje jak się okazało złudne poczucie pewności prowadzenia.
    Szczęśliwie było pusto i nikogo nie obtłukłem.

    Żeby nie było wątpliwości tego samego dnia pojechałem na ten sam zakręt
    drugą Corsą na oponkach Dayton DW500 i nie udało mi się tego efektu
    powtórzyć. Nawet przy trochę większej prędkości.

    Dlatego Dębicy nie rozważam, zerkam teraz do nowego nabytku w stronę
    Goodyear Ultra Grip 7+. :>

    S.

  • 9. Data: 2010-10-01 13:17:34
    Od: "Maciek" <k...@X...pl>

    > jedyna zimowa opona na której udało mi się w ubitym śniegu na zakręcie
    > wbrew własnej woli zakręcić bączka - dziadówa słabo trzyma po bokach (w
    > sensie ciągnięcia w bok).

    Nie zebym bronil Frigo bo uwazam je za bardzo dobre zimowki... ale.. Twoja
    opinia nie daje nic poza informacja, ze jednym autem wykreciles baczka
    drugim nie.

    > Żeby nie było wątpliwości tego samego dnia pojechałem na ten sam zakręt
    > drugą Corsą na oponkach Dayton DW500 i nie udało mi się tego efektu
    > powtórzyć. Nawet przy trochę większej prędkości.

    Na przyczepnosc nie sklada sie tylko opona ale rowniez szereg innych
    czynnikow, stan opony, wiek, sprawne zawieszenie itd.
    Jakbys testowal dwa _nowe_ komplety opon w tym samym rozmiarze i w tym samym
    samochodzie, jadac dokladnie po tym samym torze i zakladajac, ze warunki
    pogodowe sa takie same to co innego. Tak to jest porownanie na zasadzie
    tamta jest lepsza bo... jest lepsza. Sorry ale dla mnie Twoja opinia jest
    niewiarygodna.

    > Dlatego Dębicy nie rozważam, zerkam teraz do nowego nabytku w stronę
    > Goodyear Ultra Grip 7+. :>

    ...tylko zwaz, ze te opony to jest juz klasa premium i inny przedzial
    cenowy. Pewnie warto je kupic jak ma sie kase ;-)

    Maciek

  • 10. Data: 2010-10-01 14:40:01
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Tomasz Pyra

    > Co do samego testu, to potwierdza to moje doświadczenia, że jest to
    > najlepsza na rynku, homologowana i dopuszczona do ruchu opona zimowa
    > (czyli pomijając opony kolcowane).

    Jeśli już, to nie zimowa, lecz śniegowa.

    --
    ignorance is bliss