  • 11. Data: 2017-09-28 19:59:34
    Temat: Re: Darmowy CAD
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 28.09.2017 o 15:45, Andrzej W. pisze:

    > Nie wiem jak teraz, ale 3-4 lata temu jak szukałem takiego
    > oprogramowania to Freecad był koszmarnie nieintuicyjny, zawodny i
    > tragicznie się go wtedy używało.
    > Po pojawieniu się Design Spark Mechanical przy pierwszym użyciu zrobiłem
    > WOOOO i więcej już nie uruchomiłem Freecada.

    Design Spark do FreeCADa ma się mniej więcej tak, jak stara wiertarka
    Celmy do nowoczesnej maszyny CNC. Obsługa może być nieco nieintuicyjna.
    No i z tą darmowością DS to bym nie przesadzał, ale to już kwestia gustu
    i świadomości.

    --
    Kaczin

  • 12. Data: 2017-09-28 20:43:20
    Od: "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl>

    W dniu 2017-09-28 o 19:59, Kaczin pisze:
    > No i z tą darmowością DS to bym nie przesadzał, ale to już kwestia gustu
    > i świadomości.

    Czy mógłbyś doprecyzować?

    --
    AWa.

  • 13. Data: 2017-09-28 20:59:29
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 28.09.2017 o 20:43, Andrzej W. pisze:

    > Czy mógłbyś doprecyzować?

    Uważasz swoje dane osobowe za bezwartościowe?

    --
    Kaczin

  • 14. Data: 2017-09-28 21:09:29
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 28 września 2017 20:59:30 UTC+2 użytkownik Kaczin napisał:

    > Uważasz swoje dane osobowe za bezwartościowe?
    >
    > --

    Jesteś chorobliwie tajemniczy. Do wątku niczego nie wniosłeś, więc nie wtrącaj się.

  • 15. Data: 2017-09-28 21:25:07
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 28.09.2017 o 21:09, s...@g...com pisze:

    > Jesteś chorobliwie tajemniczy. Do wątku niczego nie wniosłeś, więc nie wtrącaj się.

    Jestem rozsądny, w przeciwieństwie do podobnych tobie baranów.
    A jak ci się nie podoba, to spadaj tłuku.

    --
    Kaczin

  • 16. Data: 2017-09-28 21:51:19
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-09-28 o 21:25, Kaczin pisze:

    > Jestem rozsądny, w przeciwieństwie do podobnych tobie baranów.
    > A jak ci się nie podoba, to spadaj tłuku.

    Rozsądny i kulturalny, czy tylko rozsądny?
    P.G.

  • 17. Data: 2017-09-28 22:14:17
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 28.09.2017 o 21:51, Piotr Gałka pisze:

    > Rozsądny i kulturalny, czy tylko rozsądny?
    > P.G.

    Rozsądny - tyle wystarczy w kontaktach z głąbami, których męczy czytanie.

    --
    Kaczin

  • 18. Data: 2017-09-28 22:15:45
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 28.09.2017 o 22:14, Kaczin pisze:

    > Rozsądny - tyle wystarczy w kontaktach z głąbami, których męczy czytanie.

    P.S. To jakaś nowa dobrozmianowa moda, że amputuje się istotne fragmenty
    wypowiedzi przedpiścy?

    --
    Kaczin

  • 19. Data: 2017-09-28 22:48:59
    Od: "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl>

    W dniu 2017-09-28 o 17:30, s...@g...com pisze:
    > Dzięki za info. Popatrzyłem na kilka filmików na YT, wygląda ciekawie. Jak wygląda
    sprawa z importem PCB spod Altiuma?

    RS udostępnia swoje oprogramowanie do PCB i tam import jest bezproblemowy.
    Trzeba by sprawdzić czy DesignSpark PCB importuje z Altiuma i jak dobrze
    to robi.

    Ja PCB projektuje w KiCAD i tam jest problem, trzeba używać zewnętrznych
    programów do konwersji VRLM na STEP a i tak do końca to nie działa, np.
    samo PCB bez elementów się importuje, jak chcę mieć wszystko to nie
    wychodzi mi bryłą a pierdyliard niedomykających się płaszczyzn...

    --
    AWa.

  • 20. Data: 2017-09-29 02:05:02
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    W dniu 28.09.2017 o 13:09, s...@g...com pisze:
    > Do zaprojektowania obudowy, możliwość oglądania rezultatów w 3D. Co sugerujecie?

    Już wspomniany freecad polecam. Jest w obecnej wersji całkiem całkiem.
    Chociaż czasem jeszcze jakieś dziwne rzeczy mu się zdarzają, więc lepiej
    często zapisywać projekt.

    Jeżeli zaś jesteś ambitny to openscad. W jakimś całkiem poważnym pisemku
    inżynierskim (nie pomnę tytułu) widziałem projekt obudowy do telefonu
    chyba w Openscadzie właśnie. No profeska.

    Niestety (albo stety) openscad jest parametryczny a nie "ikonkowy" jak
    Freecad czy solidworks.

    Ja niestety nie dałem rady psychicznie się tego nauczyć, bo zostałem
    kiedyś zdemoralizowany programami dla debili w rodzaju solidworksa i
    Inventora. Dlatego jak muszę, to właśnie używam głównie Freecada.

    Design Spark Mechanicala ja nie używałem, natomiast kolega, dla którego
    Freecad okazał się za trudny bardzo sobie go chwalił.