-
11. Data: 2012-07-11 12:19:03
Temat: Re: Dacia Logan MCV - silniki, wrazenia?
Od: Maciek <d...@p...onet.pl>
Dnia Wed, 11 Jul 2012 02:50:13 -0700 (PDT), Laisar napisał(a):
> Na oko - powinno wystarczyć, ale... musi w ogóle być diesel? Na
> trasie, przy jakimś minimum rozsądku, benzyniaki bez problemu schodzą
> poniżej 7 litrów.
7 w trasie, a w cyklu mieszanym ile? Pewnie z 8-9? To jednak spora roznica
w stosunku do *sredniego spalania* 5,5-6 l ropy, ktore podaje sie w testach
(nie danych producenta).
Poza tym jeszcze nie wiem, czy interesuje mnie auto nowe, czy 2-3 letnia
uzywka, a w uzywanych w koncu nie mozna przebierac jak w ulegalkach :)
--
Maciek
Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio
-
12. Data: 2012-07-11 13:39:09
Temat: Re: Dacia Logan MCV - silniki, wrazenia?
Od: Laisar <k...@o...pl>
On 11 Lip, 12:11, "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote:
>
> >120 km/h. Szybciej nie potrzebuje jezdzic.
>
> 68KM na podjezdzie pod sw Anke nie starczy :-)
Jeżeli kolega potrzebuje tamtędy jeździć codziennie, albo chociaż raz
w tygodniu, i spadek prędkości do np 90 km/h bez redukcji na "4" jest
AZ takim poważnym problemem - to racja, na pewno nie starczy i lepiej
poszukać czegoś innego.
--
L.
-
13. Data: 2012-07-11 13:48:00
Temat: Re: Dacia Logan MCV - silniki, wrazenia?
Od: Laisar <k...@o...pl>
On 11 Lip, 12:19, Maciek <d...@p...onet.pl> wrote:
>
> 7 w trasie, a w cyklu mieszanym ile? Pewnie z 8-9?
Mniej więcej - 8 bez korków, 9 z korkami. Ja max widziałem 9,5 -
ciężka zima, krótkie odcinki, bardzo ciężkie korki...
> To jednak spora roznica w stosunku do *sredniego spalania* 5,5-6 l ropy
Coś za coś, jak zawsze. Trochę niższe spalanie, za to większa
mułowatość. Mniej się trzeba namachać wajchą, ale trzeba bardziej
uważać na paliwo. Itp, itd. - kwestia bardziej własnych priorytetów, a
mniej realnych osiągów auta.
--
L.
-
14. Data: 2012-07-11 18:01:13
Temat: Re: Dacia Logan MCV - silniki, wrazenia?
Od: pwz <p...@o...pl>
W dniu 2012-07-10 08:42, Maciek pisze:
>
> Czy ktos z grupowiczow jezdzi lub jezdzil Dacia Logan MCV i moze podzielic
> sie wlasnymi wrazeniami z uzytkowania? Interesuje mnie glownie kwestia
> silnikow (bo do mocarzy raczej nie naleza), zawieszenia i ogolnej
> niezawodnosci.
Mam DLMCV - benzyna, 1.6 (105 koni), 5-miejscowa. Wersja Laureate, więc
z klimą (która mi właśnie ratuje życie). W październiku będzie miała 3
lata. Niewielki przebieg, bo raptem 25 tys. km, ale pierwsze wrażenia
już są. W zeszłym roku ponad 4 tys. km podczas zagranicznych wakacji -
góry, morze, autostrada (spokojnie 130-140 km/h z boxem i kufrem
załadowanym po brzegi), 4 osoby, box na dachu bezproblemowo.
Dotychczasowe usterki:
1. pęknięty przewód doprowadzający płyn do spryskiwaczy do tylnej szyby
- wymieniona całą wiązka (w ramach gwarancji),
2. odklejona uszczelka pod przednią szybą - j.w..,
3. wymiana żarówki od przedniej lampy - samodzielnie :-P (chociaż w
sumie nie ma co żartować, bo w niektórych modelach aut zdaje się, że to
skomplikowana operacja; tutaj po prostu wymieniasz żarówkę i jedziesz
dalej),
4. złapana guma - bezproblemowa wymiana (piszę o tym, bo zapasowe koło
jest pod samochodem, w koszu, ale jeżeli ktoś nie boi się uklęknąć przed
samochodem, to nie ma dużego problemu z wyjęciem/włożeniem koła),
5 złamany klucz od kół - wymiana na nowy w ramach gwarancji (ale wożę
zapasowy, bo boję się, że i ten ukręcę, jakieś to takie delikatne).
Minusy: spala paliwo. W mieście około 10 l, na trasie, przy ekonomicznej
jeździe udało mi się schodzić do 7 l (ale standard to ok. 8 l). Poza tym
skurwysyny kradną na potęgę emblematy z maski oraz kołpaki (bo emblemat
jest niestety tylko na wcisk, a kołpaki nie na śruby).
Plusy: za pierwszy przegląd zapłaciłem 90 zł; za drugi ok. 350 zł (z
olejem i materiałami). Kufer DUŻY - wiozłem w nim standardową wersalkę
(po złożeniu tylnej kanapy - dzielona 1:2); spora ładowność, dzięki
czemu i zawieszenie ładnie trzyma, wysokie i dosyć twardawe, bez
"bujania" np. na progach zwalniających.
Po prostu auto do jeżdżenia, bez luksusów, ale też jadę w trasę będąc
pewnym, że mnie niczym nie zaskoczy. No i nie przyciąga oka, więc nie
strach wjeżdżać w ciemne zaułki ;-)
I tyle.
pwz
-
15. Data: 2012-07-11 18:06:31
Temat: Re: Dacia Logan MCV - silniki, wrazenia?
Od: pwz <p...@o...pl>
W dniu 2012-07-10 14:03, Maciek pisze:
> Dnia Tue, 10 Jul 2012 00:12:05 -0700 (PDT), Laisar napisał(a):
>
> (...)
>
> Informacje o zawieszeniu bardzo cenne - dzieki. Tez mam sklonnosc do jazdy
> "skrotami" :)
>
Zapomniałem dopisać we wcześniejszym poście, że ostatnią zimą (mrozy po
-30 st.C) nie było żadnych problemów czy to z odpalaniem, czy jazdą itd.
Co ważne, Daczka dobrze trzyma się drogi na śliskim (lód, śnieg), nawet
bez łańcuchów, a w środku ciepło i przyjemnie nawet bez klimatyzacji.
pwz
-
16. Data: 2012-07-11 21:17:12
Temat: Re: Dacia Logan MCV - silniki, wrazenia?
Od: Maciek <d...@p...onet.pl>
Dnia Wed, 11 Jul 2012 04:39:09 -0700 (PDT), Laisar napisał(a):
> Jeżeli kolega potrzebuje tamtędy jeździć codziennie, albo chociaż raz
> w tygodniu, i spadek prędkości do np 90 km/h bez redukcji na "4" jest
> AZ takim poważnym problemem - to racja, na pewno nie starczy i lepiej
> poszukać czegoś innego.
Ja nawet nie wiem, gdzie jest ta gora :)
Ale mam w innym aucie diesla o mocy 70 KM i tylko ciut mniejszym momencie,
wiec jestem troche sceptyczny wobec tych 90 km/h na podjazdach.
Czy wersja 68-konna silnika 1,5 dCi jest z turbo, czy bez?
--
Maciek
Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio
-
17. Data: 2012-07-11 21:19:21
Temat: Re: Dacia Logan MCV - silniki, wrazenia?
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2012-07-11 12:11, J.F pisze:
> Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości grup
> Dnia Tue, 10 Jul 2012 05:52:18 -0700 (PDT), Laisar napisał(a):
>>> Podobno 68 kucyków w mieście zupełności styka, ale w trasie / i z
>>> większym ładunkiem zaczynają mocno dyszeć... Ale, jak zwykle: YMMV (:
>>> - są tacy, którym wystarcza nawet wtedy.
>
>> No wlasnie - dluga trasa, 2+3+bagaz, 68 koni zywionych ropa... Moze byc
>> troche malo na podjazdach. Chociaz z drugiej strony ja mam przelotowa
>> gora
>> 120 km/h. Szybciej nie potrzebuje jezdzic.
>
> 68KM na podjezdzie pod sw Anke nie starczy :-)
W zupełności wystarczy - bez szaleństw, ale i bez problemów.
-
18. Data: 2012-07-11 21:47:50
Temat: Re: Dacia Logan MCV - silniki, wrazenia?
Od: Grejon <g...@g...com>
W dniu 2012-07-11 21:17, Maciek pisze:
> Dnia Wed, 11 Jul 2012 04:39:09 -0700 (PDT), Laisar napisał(a):
>
>> Jeżeli kolega potrzebuje tamtędy jeździć codziennie, albo chociaż raz
>> w tygodniu, i spadek prędkości do np 90 km/h bez redukcji na "4" jest
>> AZ takim poważnym problemem - to racja, na pewno nie starczy i lepiej
>> poszukać czegoś innego.
>
> Ja nawet nie wiem, gdzie jest ta gora :)
>
> Ale mam w innym aucie diesla o mocy 70 KM i tylko ciut mniejszym momencie,
> wiec jestem troche sceptyczny wobec tych 90 km/h na podjazdach.
>
> Czy wersja 68-konna silnika 1,5 dCi jest z turbo, czy bez?
Wszystkie dCi są z turbo. Obecnie chyba tylko VAG robi wolnossące
diesle. Podkreślam: _chyba_, bo mogli już przestać.
--
Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...wp.pl
Green Trafic 140 dCi
Mazda 6 2.0 "parafinka" kombi
-
19. Data: 2012-07-11 22:04:26
Temat: Re: Dacia Logan MCV - silniki, wrazenia?
Od: Laisar <k...@o...pl>
On 11 Lip, 21:17, Maciek <d...@p...onet.pl> wrote:
>
> Czy wersja 68-konna silnika 1,5 dCi jest z turbo, czy bez?
Z, ale prostym - żadnej zmiennej geometrii itp udziwnień.
--
L.
-
20. Data: 2012-07-11 22:39:37
Temat: Re: Dacia Logan MCV - silniki, wrazenia?
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
W dniu 2012-07-11 12:11, J.F pisze:
>>> No wlasnie - dluga trasa, 2+3+bagaz, 68 koni zywionych ropa...
>>> Moze byc
>>> troche malo na podjazdach. Chociaz z drugiej strony ja mam
>>> przelotowa
>>> gora
>>> 120 km/h. Szybciej nie potrzebuje jezdzic.
>
>> 68KM na podjezdzie pod sw Anke nie starczy :-)
>W zupełności wystarczy - bez szaleństw, ale i bez problemów.
Ale mialo byc 120km/h :-)
I pewnie nie mialo byc koniecznosci jazdy miedzy tirami jadacymi 50
pod gorke na prawym pasie, bo ze srodkowego zganiaja szybsi, albo
podziwania w lusterku wielkich liter CANI :-)
J.