  • 1. Data: 2009-10-01 10:02:53
    Temat: DX58SO wiatraki na płycie po aktualizacji BIOS
    Od: "Andrzej Kuća" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam, moja płyta to DX58SO z procesorem i7. Niedawno zaktualizowałem BIOS z
    wersji 3435 do najnowszej 4196 (od wersji 4158 poprawnie rozpoznawane są
    pamięć 1333MHz i procesor i7). Po aktualizacji mam tak, że jak włączam zimny
    komputer np. rano to wiatraki na procesorze i z przodu obudowy kręcą się na
    max. obrotach (ok 2000rpm), nie przestają nawet po kilku minutach. Mam
    zainstalowany program Intel Desktop Control Center i w nim pokazuje mi, że
    temp. IO Hub (mostka południowego) to 127 st. C a procesora 0 st C.
    Podejrzewam, że to przez te 127 stopni wiatraki się tak kręcą. Niestety,
    jedynym wyjściem jest ponowny restart komputera, wtedy dopiero prawidłowo
    pokazuje temperaturę IO Hub i procesora. Dzieje się to czasami, nawet nie
    zawsze jak włączam komputer. Próbowałem wrócić do starej wersji BIOSu ale
    niestety nic to nie daje, dzieje się tak samo. Możecie mi powiedzieć, co
    zrobić bo już mnie trafia na całego. Aktualizacje BIOSu przeszły bez
    problemów, pokazało się, że wszystko ok, potem restart, ustawienia domyślne,
    restart i ustawienia takie, jak powinny być. Nie mam już pojęcia co z tym
    zrobić, będę wdzięczny za pomoc.

  • 2. Data: 2009-10-01 16:35:04
    Od: "pIOTER" <g...@w...peel>

    uruchom w trybie maintenance (zworka) i zmien ustawienia na defaultowe
    potem uruchom normalnie i ustaw po swojemu

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 4390
    (20090902) __________

  • 3. Data: 2009-10-02 23:59:27
    Od: "Andrzej Kuća" <p...@W...gazeta.pl>

    pIOTER <g...@w...peel> napisał(a):

    > uruchom w trybie maintenance (zworka) i zmien ustawienia na defaultowe
    > potem uruchom normalnie i ustaw po swojemu

    Może to mieć wpływ na wskazanie czujnika na płycie? Wszedłem niedawno w BIOS
    (jak mi wentylatory wyły) i w monitoringu miałem na procesorze -35 st. C a na
    IOHub -65st. C (minus 65). Czy taki błąd może być spowodowany aktualizacją BIOS?

  • 4. Data: 2009-10-03 12:47:57
    Od: "pIOTER" <g...@w...peel>

    raczej nie, mysle ze blad w biosie jakis, intelowi takie wpadki sie zdarzaja

    pIOTER

  • 5. Data: 2009-10-05 06:25:59
    Od: "Andrzej Kuća" <p...@W...gazeta.pl>

    No i niestety, nie pomogło :( Przez dwa dni włączał się normalnie komputer,
    pokazywał prawidłowe wskazania temperatur a wentylatory kręciły się normalnie.
    Dzisiaj włączam, temperatury z kosmosu, obroty na maksa. Nie wiem, czy
    reklamować tą płytę? Najprawdopodobniej tak zrobię.

  • 6. Data: 2009-10-06 12:52:07
    Od: "pIOTER" <g...@w...peel>

    nie zaszkodzi reklamowac, moze w zamian dostanie Kolega nowsza wersje

    pIOTER

  • 7. Data: 2009-10-06 19:32:18
    Od: "Andrzej Kuća" <p...@W...gazeta.pl>

    pIOTER <g...@w...peel> napisał(a):

    > nie zaszkodzi reklamowac, moze w zamian dostanie Kolega nowsza wersje
    >
    > pIOTER

    Może być obojętnie jaka, byle by chodziła bez problemów. Problem w tym, że ona
    się uruchamia z tą "dziwną" temperaturą raz na dwa dni, poza tym nic się nie
    dzieje. I pewnie jak ją zareklamuję a oni ją włączą i akurat dobrze się
    uruchomi, to stwierdzą, że wydziwiam :/.