  • 1. Data: 2009-10-01 02:59:40
    Temat: Czy do 1200zł można lepiej/wydajniej ?
    Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl>

    Witam,

    Przyszedł czas wymienić tego rupiecia na coś nowoczesniejszego, nie tak dawno padła
    mi karta o czym
    też pisałem na tej grupie i po kupnie nowej zamierzałem nieco zmodernizować PC - ale
    wyszło mi na to
    że postepując w ten sposob tylko strace (min. cena pamięci DDR 400mhz w porównaniu ze
    znacznie
    wydajniejszą DDR2 1066mhz jest poprostu śmieszna, a na slot 939 niema wielkiego
    wyboru procesorów),
    tak wiec postanowiłem skompletować sobie nowy PC a w zasadzie tylko podstawowe
    podzespoły czyli
    płyta głowna - procesor - pamięć ram - dysk - zasilacz, dysk obudowe już mam, od paru
    dni szperam po
    internecie no i niestety nic konkretnego niema - na forach są co prawda tego typu
    tematy no ale
    wiekszosc z nich jest nieco nieaktualna tak więc i polecane w nich podzespoły, w
    każdym razie
    zapoznałem się z ofertą polecanego w wielu miejscach sklepu proline i skompletowałem
    sobie taki oto
    zestaw:

    Procesor -- AMD Phenom II X2 550 Black Edition s.AM3 BOX ( http://tnij.org/egqd )
    Płyta główna -- Gigabyte GA-MA770-UD3 PCI-E s.AM2+ ( http://tnij.org/egqe )
    Pamięć RAM -- Patriot DDR2 Dual Chanel 2x2GB 1066 5-5-5-15 ( http://tnij.org/egqf )
    Dysk Twardy -- Seagate ST3500418AS 500GB sATA II 16MB ( http://tnij.org/egqg )
    Zasilacz -- Amacrox Warrior AX450-PNF, zasilacz 400W ( http://tnij.org/egqh )

    Dysk w tej konfiguracji nie jest mi niezbędny, bo mam juz barracude 200GB - ale
    powoli zaczyna mi
    ona nie wystarczać, od biedy jestem w stanie z niego zrezygnować, wiem że taka
    konfiguracja jest w
    miare nowoczesna ale zastanawia mnie czy w tej kwocie można oczekiwać czegoś więcej?
    czy to jest
    maksimum? Mam aktualnie karte 9600GSO, komputer ma spełniać zadanie uniwersalnego
    czyli filmy fullHD
    / Gry / Praca (Pakiet Adobe CS4)

    Płyta głowna w tym zestawie to chyba niska półka ale ma niezłe opinie (Przynajmniej w
    komentarzach)
    Zastanawia mnie czy nie ograniczy ona wydajności pozostałych elementów które są chyba
    niezłe

    Po zakupie zamierzam go nieco podkrecić, tymbardziej ze procesor ten ma teorytycznie
    możliwośc
    odblokowania 4 rdzeni, i z tego co czytałem można podnieśc taktowanie do 3.5GHZ bez
    potrzeby zmiany
    chłodzenia na wydajniejsze

    Tutaj link do konfiguratora:
    http://proline.pl/?id=konfigurator&0:AMD+X2+II+550+A
    M3+B;1:GIGA+GA-MA770-UD3;3:PATRIOT+DDR2+4GB+D10;5:SE
    AGATE+ST3500418AS;7:AMX+WARRIOR+450W

    I jeszcze pytanie, z tego co wiem boxowe chłodzenie procesorów jest stosunkowo głośne
    (u znajomego
    chodzi jak odkurzacz), aktualnie mam prawie cały komputer chłodzony pasywnie - tylko
    karta ma
    wiatrak ale nie daje sie we znaki, czy wentylatory na chłodzeniu BOX można wymienić?
    A jeśli tak to
    jakie one mają wymiary, strzelam że jest to 80mm ale nie jestem pewien, chciałbym
    kupić w zamian np.
    NOISEBLOCKER 80mm (6dB)

    Pozdrawiam,
    --
    WebProgress - Nowoczesne aplikacje internetowe

    www.webprogress.com.pl

  • 2. Data: 2009-10-01 06:58:04
    Temat: Re: Czy do 1200zł można lepiej/wydajniej ?
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Thu, 01 Oct 2009 04:59:40 +0200, vcore napisał(a):

> [...]
    wymienić? A jeśli tak to
    > jakie one mają wymiary, strzelam że jest to 80mm ale nie jestem pewien, chciałbym

    Nic nie piszesz o grafice. To może Gigabyte GA-MA785G-UD3H z HD4200.
    Zmontowałem już dwa zastawy na tym z Phenomem II 550 i za każdym razem
    udało się odblokować 4 rdzenie. Boxowy wentylator przy normalniej pracy
    chodzi cichutko ale po podkręceniu i przy pełnym obciążeniu już go słychać.
    U siebie zmieniłem na Scythe Katana III. Ten jest zawsze niesłyszalny.

  • 3. Data: 2009-10-01 07:03:31
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Leszek K." napisał:

    > Nic nie piszesz o grafice.

    Pisze, pisze, jakbyś trochę więcej uwagi poświęcił cytowaniu (przycinanie,
    czytanie i takie tam), to z pewnością byś to wychwycił ;->

    JoteR

  • 4. Data: 2009-10-02 16:28:33
    Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl>

    vcore pisze:
    > Witam,
    > Pozdrawiam,

    No nic, to w takim razie kupuje - najwyżej za jakiś czas bede sobie w morde pluł że
    można było lepiej :D