-
11. Data: 2021-04-19 14:53:26
Temat: Re: DSG
Od: Peter <p...@o...pl>
> Być może popełniono jakiś błąd przy swapie tego silnika? ;)
> BPNMSP :)
mówię o fabrycznie nowym samochodzie którego parametry podałem i są to
parametry producenta
bo po prostu usiłuję się jakoś przekonać do zakupu DSG które w tym
przypadku kosztuje grosze drożej, skoro jeżdzi wolniej, skoro muszę to
serwisować i zmieniać olej filtr, manual jest bezawaryjny bezobsługowy
dożywotni przy moich przebiegach
-
12. Data: 2021-04-19 15:33:39
Temat: Re: DSG
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
On 19.04.2021 12:28, Cavallino wrote:
>> To by oznaczało, że oprogramowanie skrzyni jest mocno skopane (lub dba
>> o emisję...), bo normalnie z kick down
>
> Jaki kick down od zera?
A nie?
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
13. Data: 2021-04-19 16:42:19
Temat: Re: DSG
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Peter" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:607d7d46$0$517$6...@n...neostrada.
pl...
>> Być może popełniono jakiś błąd przy swapie tego silnika? ;)
>> BPNMSP :)
>mówię o fabrycznie nowym samochodzie którego parametry podałem i są
>to parametry producenta
>bo po prostu usiłuję się jakoś przekonać do zakupu DSG które w tym
>przypadku kosztuje grosze drożej, skoro jeżdzi wolniej, skoro muszę
>to serwisować i zmieniać olej filtr, manual jest bezawaryjny
>bezobsługowy dożywotni przy moich przebiegach
To jest ciekawe, bo jak pamietam , to publikowane osiagi samochodow z
DSG byly bardzo podobne ... czemu nie ma sie co dziwic, bo i
konstrukcja skrzyni bardzo podobna.
A nawet ciut lepsze, bo wiadomo - komputer zmienia biegi optymalnie.
Tylko wizja wymiany sprzegla mnie lekko przerazala, ale zdaje sie, ze
ceny sa znosne.
J.
-
14. Data: 2021-04-19 17:00:34
Temat: Re: DSG
Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>
Ale laskę trudniej obłapiać.
-----
> manual jest bezawaryjny bezobsługowy dożywotni
-
15. Data: 2021-04-19 17:55:55
Temat: Re: DSG
Od: nadir <n...@h...org>
W dniu 19.04.2021 o 14:53, Peter pisze:
> mówię o fabrycznie nowym samochodzie którego parametry podałem i są to
> parametry producenta
No trochę mało tych parametrów, bo na 99% samochód z DSG będzie cięższy
od tego ze skrzynią manualną. Choć to jakieś duże różnice nie będą.
Co to za samochód/model?
> bo po prostu usiłuję się jakoś przekonać do zakupu DSG które w tym
> przypadku kosztuje grosze drożej, skoro jeżdzi wolniej, skoro muszę to
> serwisować i zmieniać olej filtr, manual jest bezawaryjny bezobsługowy
> dożywotni przy moich przebiegach
To bierz manuala, choć podobno niektóre konfiguracje silników VAG w
parze z DSG spalają zauważalnie mniej paliwa niż ekwiwalent z ręczną
skrzynią.
-
16. Data: 2021-04-19 17:59:35
Temat: Re: DSG
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 19.04.2021 o 14:53, Peter pisze:
> bo po prostu usiłuję się jakoś przekonać do zakupu DSG które w tym
> przypadku kosztuje grosze drożej,
Jak lubisz prowadzić i od czasu do czasu pocisnąć to bierz manuala - z
automatem zawsze będzie "nudno". Jak chcesz z punktu w punkt jeżdzić ale
cię to nie bawi tylko musisz to automat.
PS - niezależnie od papierowych osiągów automat w 90% przypadków
wyprzedzi na drodze lepiej niż ty w manualu.
--
Shrek
-
17. Data: 2021-04-20 07:19:49
Temat: Re: DSG
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
On 19.04.2021 17:55, nadir wrote:
>> mówię o fabrycznie nowym samochodzie którego parametry podałem i są to
>> parametry producenta
>
> No trochę mało tych parametrów, bo na 99% samochód z DSG będzie cięższy
> od tego ze skrzynią manualną. Choć to jakieś duże różnice nie będą.
> Co to za samochód/model?
Zerknąłem z ciekawości na Skodę i jestem trochę zadziwiony. Różnice przy
takich samych silnikach potrafią być w górę lub w dół w zależności od
modelu i pojemności.
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
18. Data: 2021-04-20 07:53:23
Temat: Re: DSG
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 20-04-2021 o 07:19, Mirek Ptak pisze:
> On 19.04.2021 17:55, nadir wrote:
>>> mówię o fabrycznie nowym samochodzie którego parametry podałem i są
>>> to parametry producenta
>>
>> No trochę mało tych parametrów, bo na 99% samochód z DSG będzie
>> cięższy od tego ze skrzynią manualną. Choć to jakieś duże różnice nie
>> będą.
>> Co to za samochód/model?
>
> Zerknąłem z ciekawości na Skodę i jestem trochę zadziwiony. Różnice przy
> takich samych silnikach potrafią być w górę lub w dół w zależności od
> modelu i pojemności.
Czyli zapewne winny soft - gdzieniegdzie nie chciało się optymalizować,
przenieśli go z innego modelu, wraz ze skrzynią i jak wyszło tak wyszło.
-
19. Data: 2021-04-20 13:08:28
Temat: Re: DSG
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:s5lq8h$11f$3$C...@n...chmurka.net...
W dniu 20-04-2021 o 07:19, Mirek Ptak pisze:
>> Zerknąłem z ciekawości na Skodę i jestem trochę zadziwiony. Różnice
>> przy takich samych silnikach potrafią być w górę lub w dół w
>> zależności od modelu i pojemności.
>Czyli zapewne winny soft - gdzieniegdzie nie chciało się
>optymalizować, przenieśli go z innego modelu, wraz ze skrzynią i jak
>wyszło tak wyszło.
No chyba ze ... niedopasowanie silnika do przelozen skrzyni.
A zmieniac sie nie oplaca, bo po co inny model dla tych 0.5s ...
J.
-
20. Data: 2021-04-20 14:25:08
Temat: Re: DSG
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2021-04-19 o 14:53, Peter pisze:
>
>> Być może popełniono jakiś błąd przy swapie tego silnika? ;)
>> BPNMSP :)
>
> mówię o fabrycznie nowym samochodzie którego parametry podałem i są to
> parametry producenta
>
> bo po prostu usiłuję się jakoś przekonać do zakupu DSG które w tym
> przypadku kosztuje grosze drożej, skoro jeżdzi wolniej, skoro muszę to
> serwisować i zmieniać olej filtr, manual jest bezawaryjny bezobsługowy
> dożywotni przy moich przebiegach
Chodzi o wygodę i bezpieczeństwo. Ekonomia jest na drugim planie.
A co do rozpędzania - w typowej jeździe automat jest szybszy, bo
szybciej zmienia biegi. Do pomiarów przyspieszenia w manualu biegi
zmienia się po sportowemu, żeby mieć lepszy wynik. Ale kto tak jeździ na
co dzień? Przy dobrym starcie to i maluchem można pogonić niejedno auto...
Ps. podobnie słabo wyglądają osiągi nowej Dacii Spring - do setki w
ponad 19 sekund. Ale do 50 jest to ok. 6, w dodatku bez strat na zmianę
biegów. Dziś jechałem równolegle z taką Dacią - musiałbym naprawdę
przejść w tryb sport, żeby jej kroku dotrzymać, a pewnie jej kierowca
nie usiłował się ze mną ścigać. Więc można teoretyzować i pisać o 0,4
sek. gorzej do setki, ale czy naprawdę to ma takie znaczenie? Bardziej
chyba jednak ekonomika i ew. moment napędowy.
T.