  • 1. Data: 2009-07-17 11:06:21
    Temat: DR 650 vs XT 600 - Enduro po raz wtóro
    Od: nalesnik <m...@o...o2.o2.o2.pl>

    Który będzie lepszy do szosowo-szutrowej turystyki?
    Chodzi mi min. o awaryjność, zasięg na jednym baku, spalanie itp. i wszystkie inne
    rzeczy, które
    przyjdą Wam do głowy (posiadaczom i byłym posiadaczom ww. sprzętów)
    XT600 ma na plus suchą miskę olejową. Jest po za tym lżejszy i nie ma "czachy" -
    dziwnie się czuję
    na motocyklach z "czachą" vel przednią owiewką. Do tej pory, nie patrzyłem na moto
    pod kątem
    turystyki (tylko dojazdy do pracy, ganianie "w okół komina") i nie wiem czy w trasie
    trochę większa
    masa DR650 i owa przednia owiewka nie będą przemawiały na plus DeeRa. Nie wiem też
    jak wypada w
    porównaniu awaryjność tych moto.
    Siedziałem do tej pory na dwóch DRkach i jednym XTku. Po przejechaniu kilkuset metrów
    tym i tym
    lepiej mi leży XT, ale może jednak warto pokonać stare przyzwyczajenia i po
    "wjeżdżeniu się" DR650
    okaże się spoko sprzętem.

    --
    pozdr
    nalesnik

  • 2. Data: 2009-07-17 15:03:26
    Temat: Re: DR 650 vs XT 600 - Enduro po raz wtóro
    Od: "kabat" <s...@o...pl>

    Użytkownik "nalesnik" <m...@o...o2.o2.o2.pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > kilkuset metrów tym i tym
    > lepiej mi leży XT, ale może jednak warto pokonać stare przyzwyczajenia i

    Ja bym nie kupił żadnego z tych wynalazków. Jeżdżę z kumplami z których
    jeden ma DR 650, a drugi XT600. Obydwaj nie narzekają na awaryjność. Ale z
    tego co ja mogę powiedzieć to DR jest porostu ładniejsza, wizualnie lżejsza.
    O różnica w zawieszeniu sie nie wypowiadam, wiem tylko ze w XT to tragedia,
    a na DR nawet fajnie kolega skacze:) ale obaj są zgodni co to tego, ze mocy
    to ani jedna ani drugie nie ma i przyjemność z jazdy jest marna.

    --
    pozdro
    KTM 640 Enduro

  • 3. Data: 2009-07-17 19:53:24
    Temat: Re: DR 650 vs XT 600 - montaż rozrusznika ?
    Od: nalesnik <m...@o...o2.o2.o2.pl>

    kabat wrote:
    > [..] DR jest porostu ładniejsza, wizualnie lżejsza.
    też mi sie DR bardziej podoba z wyglądu.

    > obaj są zgodni co to tego, ze mocy to ani jedna ani drugie nie ma i przyjemność z
    jazdy jest marna.
    Kolega ma KTMa w stopce;) - mocniejszy to prawda, ale za KM się płaci spalaniem. Dla
    mnie ekonomia
    ma też znaczenie.

    OK;) ,
    czy do DR 650RS można zamontować rozrusznik?
    ZTCW XT600 jest przygotowany do takiej operacji, czyli ma wystawione gotowe miejsce
    do przykręcenia
    rozrusznika. Jak ma się sprawa z RS, da się go równie łatwo przerobić na RSE ?

    --
    pozdr
    nalesnik

  • 4. Data: 2009-07-17 21:55:59
    Od: Bet <h...@b...poczta.onet.pl>

    W dniu 2009-07-17 21:53, nalesnik pisze:
> [...]
    miejsce do przykręcenia
    > rozrusznika. Jak ma się sprawa z RS, da się go równie łatwo przerobić na RSE ?

    Oba motocykle są dosyć podobne i lepiej kupić ten, który jest w lepszym
    stanie - przecież oba będą używane. Co do awaryjności DR - mój
    potrzebuje wyłącznie zwykłej obsługi(oleje, filtry...) i myślenia kiedy
    nim jezdzisz - czyli oszczędzanie głowicy na zimnym silniku, dokładne
    zmiany biegów z wysprzęgleniem itp - tyle co w każdym normalnym motocyklu.

    Wersje 650R lub Dakar nie mają czachy ale zwykłą mikro owiewkę.

    Co do rozrusznika - badając temat wcześniej widzę, że nie ma sensownego
    (bez dużych nakładów) sposobu na założenie rozrusznika do DR-a bez
    niego. Po dojściu do wprawy nie ma żadnego problemu z odpalaniem z nogi
    - plus to mniejszy akumulator i brak kolejnego elementu, który może się
    zepsuć.
    Co do mocy - IMHO realna Vmax przelotowa-utrzymywana stale przez długi
    czas dla tego moto to ok. 120kmh. Oczywiscie bez problemu można się
    rozpędzić sporo więcej.
    Jak pojedziesz z pasażerem to odczujesz to wyrażnie i tutaj mogłoby
    brakowac mocy szczególnie jak dołożysz bagażu, ale ciągle nie ma
    tragedii i jesteś dynamiczny na drodze - tyle, ze trzeba kręcić silnik o
    jakieś 1000rpm wyżej.

    Porównywanie z LC4 nie ma większego sensu. W DR jest wygodniejsza
    kanapa, jest niższy, ale cięższy, słabszy, gorszy z niskich obrotów, ale
    za to ma mniejsze wibracje i zapewne tańszą eksploatację.
    --
    bet
    dr650r

  • 5. Data: 2009-07-17 21:56:44
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    nalesnik pisze:

    > czy do DR 650RS można zamontować rozrusznik?

    Ale po co skoro istnieje RSE z rozrusznikiem ? Nawet moj kumpel ma
    jednego na wydaniu.

    > ZTCW XT600 jest przygotowany do takiej operacji, czyli ma wystawione gotowe
    miejsce do przykręcenia
    > rozrusznika. Jak ma się sprawa z RS, da się go równie łatwo przerobić na RSE ?

    j.w. A przerobienie XT600K na XT600E nie jest takie znowu proste.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 6. Data: 2009-07-18 11:17:12
    Od: nalesnik <m...@o...o2.o2.o2.pl>

    Kuczu wrote:
    > Ale po co skoro istnieje RSE z rozrusznikiem ? Nawet moj kumpel ma
    > jednego na wydaniu.

    Oglądałem w mojej okolicy jedno RSE, tylko nie jestem jego w 100% pewny. Oglądałem
    też RSa, który
    okazał się być całkiem spoko - po za brakiem rozrusznika. Podrzuć link do ogłoszenia
    kumpla.

    --
    pozdr
    nalesnik

  • 7. Data: 2009-07-18 11:25:05
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    nalesnik pisze:

> [...]
    też RSa, który
    > okazał się być całkiem spoko - po za brakiem rozrusznika. Podrzuć link do

    Nie ma ogloszenia bo on nie ma parcia na sprzedaz. Ale jesli znajdzie
    sie chetny to czemu by nie :) Odezwij sie na priv to po weekendzie moge
    porobic kilka fotek. Teraz poki co wlasciciel bawi sie na zlocie w
    Szklarskiej. DR co prawda zostala w garazu ale nie moim.