eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDPF podsumowanieDPF podsumowanie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin3!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.ne
    ws.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for
    -mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    X-Mozilla-News-Host: news://news.neostrada.pl:119
    From: twistedme <t...@o...pl>
    Subject: DPF podsumowanie
    Date: Sun, 16 Aug 2015 21:36:15 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:38.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/38.1.0
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 67
    Message-ID: <55d0e62f$0$27512$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 213-92-229-127.serv-net.pl
    X-Trace: 1439753775 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 27512 213.92.229.127:54389
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2567267
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam,

    tak jak obiecałem - zdaję relację z zakończenia moich przygód z filtrem
    cząsteczek stałych.

    Dla tych, którzy nie są w temacie - Chevrolet Captiva 2L, 2007, przebieg
    120 tys. filtr wypala się co 50-100-150km, a więc o wiele za często :)
    dodatkowo pojawiał się błąd p0401 - niedostateczny przepływ spalin w
    zaworze egr. Doszedłem do ładu z egr, wymienione były: czujnik różnicy
    ciśnień w filtrze, czujnik temperatury dpf, filtr regenerowany w piecu
    indukcyjnym i niestety żadnej poprawy. Uparłem się, żeby filtra nie wycinać.

    No więc dobra wiadomość jest taka, że wszystko działa, jestem po 4.
    wypaleniu, które (wg aplikacji dpf info) miało miejsce, tak jak
    wszystkie, dokładnie po 1250km od poprzedniego. Filtr wypala się bez
    względu na stopień zapełnienia, raz jest to 80%, raz 40%, raz 60%.
    Dojeżdża do 1250km i jak za dotknięciem magicznej różdżki zaczyna
    procedurę wypalania, wypala do zera % i tak w koło Macieju już 4 razy.

    A jak doszło do tego, że działa?

    Tak jak pisałem, po regeneracji filtra w piecu przejechałem jakieś 500km
    i wróciłem do warsztatu, który regenerował filtr. Najdziwniejsze było
    to, że dpf przy pomiarze manometrem wydawał się nie stawiać oporu i
    wyglądał na czysty, przejechaliśmy się 50km i filtr zaczął się wypalać
    (wtedy zawsze wypalał się do 0% i następny odczyt było już ok 60%),
    wróciliśmy do warsztatu i już w sumie dla świętego spokoju
    zdecydowaliśmy, że wymienimy go na inną sztukę (także u nich
    regenerowany), no i trafiony. Po odpaleniu auta i sprawdzeniu kompem
    zapełnienie 0%, a jeszcze przed chwilą 60...

    Nie wiem dlaczego (w warsztacie też nie wiedzieli) mój filtr się nie
    chciał zregenerować. Przypuszczam, że może ma to coś wspólnego z tą
    warstwą, która go pokrywa i mimo, że czysty, to nierównomiernie się
    nagrzewał czy jeszcze coś innego...

    W każdym razie pełen sukces.

    Biorąc pod uwagę jak traktowano mnie w innych warsztatach, to myślę, że
    mogę pozwolić sobie w tym miejscu na małą reklamę, bo u nich podejście
    do klienta zaskoczyło mnie bardzo na +. Za wszystko zapłaciłem 800zł.
    Jak by ktoś szukał, to polecam - Luma w Przeźmierowie.

    Co do egr (i może nie tylko), jak ktoś jest ciekawy, to mam taką teorię
    (nie wiem czy słuszna, bo się nie znam za bardzo) - problem był z
    zaciąganiem oleju przez zawór odpowietrzenia skrzyni korbowodowej
    (odmę). Turbina zaciągała olej, który leciał sobie potem przez
    intercooler do dolotu i siłą grawitacji spływał do rurki łączącej dolot
    z systemem egr i tam stworzył się smolisty "glut", który w końcu zatkał
    na amen dopływ z egr'a. Wnoszę to stąd, że tylko ta rurka była zatkana,
    a wszystko wcześniej - egr, chłodniczka ledwo pokryte sadzą. Problem
    zrobił się dopiero tam gdzie dolatywał olej. Wymieniłem ten zawór (odmę)
    na nowy i niestety bez zmian. Wyczyściłem wszystko, łącznie i IC i
    postanowiłem założyć oil tank catch, bo pierścienie to chyba nie są...
    Nie ma problemu z odpalaniem, ani żadnych innych objawów.

    W każdym razie zadziałało - jest zupełnie sucho, w "termosie" nie ma ani
    kropli oleju, jak również nigdzie indziej. Stan na bagnecie stoi w miejscu.

    Czy to nieprzemyślana konstrukcja tej odmy? Czy jednak coś tam puszcza,
    a że teraz leci przez "termos" to ciśnienie ssania jest za małe, żeby
    zassać olej?

    Jeszcze na koniec. Serdeczne dzięki wszystkim za rady - bardzo mi
    pomogliście.

    pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: