eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowegoDPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego
    Date: Sun, 15 Apr 2018 19:36:14 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 32
    Message-ID: <pb02if$iej$1@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89-69-207-111.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1523813775 18899 89.69.207.111 (15 Apr 2018 17:36:15
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 15 Apr 2018 17:36:15 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.7.0
    X-Mozilla-News-Host: news://news.atman.pl:119
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2629128
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam,

    Uśmiałem się z siebie samego. W stosunkowo świeżym wątku o DPF
    wspominałem jak należy dbać o niego by długo nam służył a właśnie nie
    dalej jak wczoraj, dałem plamę - auto zaczęło non-stop wpadać w tryb
    awaryjny, zero mocy itp. Wcześniej zaobserwowałem, że układ wydechowy ma
    duże wibracje na jałowym biegu - jakby się męczył strasznie. Końcówki
    rur wydechowych aż rozmazywały się patrząc na nie.

    Oczywiście zatkany DPF (w ponad 30%). Z nieznanego mi powodu, mimo
    codziennych wyjazdów po 30km ekspresówką i ostatnio nawet 800km -
    procedura wypalania nie zakończyła się sukcesem przez ostatnie 60 tys
    km. W panice szukałem więc warsztatu z usługą serwisowego wypalania. Bez
    300+ zł nie ma co z domu wyjeżdżać. Nawet za 450zł znalazłem tą usługę w
    moich okolicach.

    Czy wiecie o co chodzi? Cena wydaje mi się absurdalną. Przecież to tylko
    podłączenie kompa i wyklikanie opcji na nim. Albo... o czymś nie wiem.

    No cóż, postanowiłem więc zrobić to własnym sumptem mimo iż żadnym
    mechanikiem nie jestem i bardzo boję się ingerowania tak głęboko. Mam
    jakiś prymitywny komputerek diagnostyczny w postaci softu na laptopie.
    Wlazłem w sekcję procedur związanych z silnikiem, skasowałem błędy DPF,
    uruchomiłem regenerację DPF. 30 minut, chmury dymu, żar spalin taki, że
    z 1m parzył (650 stopni za DPF) i ... błędy trwale zniknęły. Zajętość
    4%. Olej zaraz zmienię i pozamiatane. Żadna filozofia. Sprawdziłem po
    ostygnięciu poziom oleju - taki sam jak przed wypalaniem. Czy coś
    przegapiłem i pora zezłomować auto?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: