  • 1. Data: 2013-04-12 19:11:09
    Temat: [DIY] Zasilacz do aparatu
    Od: piecia aka dracorp <i...@w...eu>

    Witam
    Po starym akumulatorku NB-10L Newell została mi się płytka
    zabezpieczająco-stabilizująca*: DB-NB10L
    http://goo.gl/l0W8A
    Chce do aparatu Canon SX40 HS dorobić zasilanie, żebym nie musiał w
    pewnych warunkach pracować na akumulatorze.

    Pytanie czy lepiej wykorzystać ten układ i dołożyć do niego zasilacz
    około 7V/1.5A** + dzielnik napięcia na zasilenie BM czy lepiej użyć
    zasilacza** + stabilizator z napięciem wyjściowym 7.2V?

    *) takie moje skromne przypuszczenie, w środku jest układ 8205B do
    zabezpieczeń aku Li-Ion
    **) oryginalny zasilacz z zestawu Canona ma 4.3V/1.5A
    http://goo.gl/WVWgh

    --
    piecia aka dracorp

  • 2. Data: 2013-04-13 19:46:56
    Temat: Re: [DIY] Zasilacz do aparatu
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Użytkownik "piecia aka dracorp" <i...@w...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > około 7V/1.5A** + dzielnik napięcia na zasilenie BM czy lepiej użyć
    > zasilacza** + stabilizator z napięciem wyjściowym 7.2V?

    Ta plytka do niczego nie jest potrzebna.
    Potrzebna jest obudowa od aku, pod zlacza ktorej lutujesz kabel zasialcza.
    Wyjscie kabla z obudowy aku dajesz w miejscu w ktorym jest wyciecie w
    obudowie aparatu.
    W canonach jest do tego specjalna szczelina w klapce lub przy niej.

    Zasilic mozesz zasilaczem okolo 7-8V. Aparat i tak ma wlasna przetwornice w
    srodku, a naladowane 2 ogniwa Li-ion to w sumie 8,4V.
    Ja do tego celu uzywam zasialcza do analogowej kamery 8mm ktora na wyjsciu
    daje wg nalepki 7,4V.
    Wskaznik bateii w aparacie pokazuje wtedy, ze bateria jest w jakiejs tam
    czesci wrozladowana.

    Tmek

  • 3. Data: 2013-04-13 20:59:16
    Od: piecia aka dracorp <i...@w...eu>

    Dnia Sat, 13 Apr 2013 19:46:56 +0200, Tmek napisał(a):

    > Zasilic mozesz zasilaczem okolo 7-8V. Aparat i tak ma wlasna
    > przetwornice w srodku, a naladowane 2 ogniwa Li-ion to w sumie 8,4V.

    Byłem święcie przekonany, że akumulatorki Li-Ion nominalne napięcie mają
    3.6-3.7V. Fakt że jak ostatnio szukałem do jakiego napięcia(bezpiecznego)
    się rozładowują to było wspomniane coś o napięciu 4.2V podczas ładowania.
    A o przetwornicy nic nie wiedziałem. Z drugiej strony wyjaśnia to moje
    wątpliwości a propos co Canon daje jako AC Adapter Kit. Pewnie tylko
    zasilacz i obudowę baterii z gniazdem.

    Dzięki za informację.

    --
    piecia aka dracorp

  • 4. Data: 2013-04-13 23:33:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 13 Apr 2013 18:59:16 +0000 (UTC), piecia aka dracorp

    > Byłem święcie przekonany, że akumulatorki Li-Ion nominalne napięcie mają
    > 3.6-3.7V.

    NOMINALNE.
    A rzeczywiste bywa w bateriach wszelakich nieco inne.

    Ot samochod - napiecie nominalne 12V, a czasie pracy silnika ~14.5V,
    lub w innych wersjach ~14.0V. Swiezo naladowany akumulator olowiowy ma
    raczej 13.2V niz 12.0. Pod obciazeniem nieco siada.

    Li-ion - ladowane do 4.2V, rozladowywane do 3.5-3.6V, pod wiekszym
    obciazeniem jeszcze mniej

    J.

  • 5. Data: 2013-04-14 04:54:28
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    piecia aka dracorp wrote in <news:kk9f7d$m2q$1@dont-email.me>
    > czy lepiej użyć zasilacza** + stabilizator z napięciem wyjściowym 7.2V?

    Astrofotografowie czesto zasilaja w ten sposob lustrzanki. Wymuszaja to
    dlugie czasy naswietlania i slebe dzialanie baterii w niskich
    temperaturach. Rozcinaja baterie, wyrzucaja srodek i wlutowuja kable
    zasilania zewnetrznego. Na ogol stosuja 8V stabilizator LM7808 (uwaga,
    lustranki maja chyba o 1V wyzsze napiecie na akumulatorze od Twojego
    aparatu). Poszukaj innego ukladu, moze regulowanego LM317.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 6. Data: 2013-04-14 09:53:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 14 Apr 2013 04:54:28 +0200, astro napisał(a):
> [...]
    > lustranki maja chyba o 1V wyzsze napiecie na akumulatorze od Twojego
    > aparatu). Poszukaj innego ukladu, moze regulowanego LM317.

    Watpie. Ogniwa maja jedno napiecie. Tylko ze jak sa dwa, to ono wynosi
    miedzy 8.4 (naladowane, nieobciazone) a 7.2V (rozladowane
    nieobciazone) czy nawet mniej (obciazone).

    No chyba ze do nich producent zaleca jakies jednorazowe litowe, wtedy
    moze byc inaczej - ale to sie chyba dawno temu urwalo.

    J.