eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[DC] Rondo Radosława
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 57

  • 41. Data: 2010-10-30 14:16:45
    Temat: Re: [DC] Rondo Radosława
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-10-30, Rychu <r...@a...pl> wrote:
    > W dniu 2010-10-29 10:57, masti pisze:
    >> odkąd zrobili z tego rondo turbinowe to nadaje się do naprawiania prawej
    >> strony.
    >
    > News jakiś? Słyszałem, że turbinowe to będzie dopiero
    > na wiosnę jak się śnieg roztopi i będą mogli nowe
    > malowanie zrobić.

    Źle słyszałeś.

    > Póki co malowanie pasuje raczej
    > do klasycznego skrzyżowania dwóch dróg równorzędnych
    > o trzech pasach ruchu z pseudookrężnym ruchem.
    > Czyli coś jak "rondo" pod rotundą albo pod DC.

    Zdecydowanie nie.

    Krzysiek Kiełczewski


  • 42. Data: 2010-10-30 14:59:27
    Temat: Re: [DC] Rondo Radosława
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2010-10-30 14:16, Krzysiek Kielczewski pisze:
    >> News jakiś? Słyszałem, że turbinowe to będzie dopiero
    >> na wiosnę jak się śnieg roztopi i będą mogli nowe
    >> malowanie zrobić.
    >
    > Źle słyszałeś.
    >
    >> Póki co malowanie pasuje raczej
    >> do klasycznego skrzyżowania dwóch dróg równorzędnych
    >> o trzech pasach ruchu z pseudookrężnym ruchem.
    >> Czyli coś jak "rondo" pod rotundą albo pod DC.
    >
    > Zdecydowanie nie.

    Masz coś na swoje poparcie? Chwilę poszukałem i się
    potwierdziło. Google podaje więcej potwierdzeń.

    2010-10-26 16:04:24
    Drogowcy zdecydowali, że rondo "Radosława" wiosną przyszłego roku
    zamieni się w skrzyżowanie turbinowe. Zarząd Dróg Miejskich nie zgodził
    się jednak na montaż tzw. separatorów, uniemożliwiających kierowcom
    zmianę pasa wbrew znakom.

    --
    Pozdrawiam
    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)


  • 43. Data: 2010-10-30 16:28:03
    Temat: Re: Rondo Radosława
    Od: Kazimierz Uromski <u...@g...zx.comzamiastzx>

    On 29.10.2010 12:33, masti wrote:
    > Dnia pięknego Fri, 29 Oct 2010 12:06:53 +0200 osobnik zwany Mario
    > wystukał:
    >
    >> W dniu 2010-10-29 11:30, Maciek pisze:
    >>> W dniu 2010-10-29 11:09, Staszek Sosenko pisze:
    >>>> W TV mówili o Radosławie, google już wypluł dwie nazwy - jaka jest
    >>>> zatem oficjalna nazwa?
    >>> Rondo Zgrupowania AK "Radosław". Zwyczajowo nazywane rondem "Babka",
    >>
    >> teraz zwyczajowo nazywane Rondem "Radka" :-)
    >>
    > albo babki Radosława :)

    młodzież zaś zgodnie ze swoim obyczajem "aaa, to przy Arkadii?"

    Myślę, że Radosław "Babka" Arkadia to świetny patron dla tego ronda (-;


  • 44. Data: 2010-10-30 19:17:00
    Temat: Re: [DC] Rondo Radosława
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-10-30, Rychu <r...@a...pl> wrote:

    >>> Póki co malowanie pasuje raczej
    >>> do klasycznego skrzyżowania dwóch dróg równorzędnych
    >>> o trzech pasach ruchu z pseudookrężnym ruchem.
    >>> Czyli coś jak "rondo" pod rotundą albo pod DC.
    >>
    >> Zdecydowanie nie.
    >
    > Masz coś na swoje poparcie? Chwilę poszukałem i się
    > potwierdziło. Google podaje więcej potwierdzeń.

    Ja po tym rondzie jeżdżę kilka razy w tygodniu. Ono ma zdecydowanie inny
    układ niż "ronda" pod rotundą czy pod DC.

    Tu masz schemat Babki: http://bi.gazeta.pl/im/4/4913/m4913084.jpg
    Tu masz schemat ronda pod rotundą:
    http://img.interia.pl/motoryzacja/nimg/7/o/Trudna_ja
    zda_rondach_4490763.jpg

    To są inne skrzyżowania.

    Krzysiek Kiełczewski


  • 45. Data: 2010-10-30 23:47:53
    Temat: Re: [DC] Rondo Radosława
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2010-10-30 19:17, Krzysiek Kielczewski pisze:
    > Ja po tym rondzie jeżdżę kilka razy w tygodniu. Ono ma zdecydowanie inny
    > układ niż "ronda" pod rotundą czy pod DC.

    Bo ma 80 metrów średnicy, a nie 30?
    To jest dokładnie ten sam rodzaj
    skrzyżowania, tylko z większą wyspą po środku.
    Jakbyś je przeskalował to by wyszły identyczne.
    3 pasy do jazdy na wprost, skrajne do skrętów
    i wydzielona faza w lewo. Dokładnie ten sam układ.

    Zobacz sobie potworka ukazującego najpierw skrócenie
    jezdni pomiędzy wylotami a wlotami, a potem powtórzone
    odwrotne. Uzyskujesz praktycznie to samo skrzyżowanie
    z lekko odchylonym od 90 stopni jednym wylotem.

    > Tu masz schemat Babki: http://bi.gazeta.pl/im/4/4913/m4913084.jpg
    > Tu masz schemat ronda pod rotundą:
    > http://img.interia.pl/motoryzacja/nimg/7/o/Trudna_ja
    zda_rondach_4490763.jpg

    http://img204.imageshack.us/img204/459/m4913084.gif
    http://img525.imageshack.us/img525/3489/m49130842.gi
    f

    Jest to najzwyklejsze skrzyżowanie. Nazwa "rondo" jest tu
    raczej stosowana bardziej ze słownika języka polskiego
    i zwyczaju, niż z terminologii sterowania ruchem drogowym.

    Co do jego turbinowości to już w ogóle nie ma nic wspólnego.
    Turbinowe wygląda tak:
    http://elk24.pl/galeria/2010_1/543tcrpyc4njdk8qd.jpg
    Niestety nie znalazłem dla 4 kierunków, a rysować nie ma co.
    Poruszając się odpowiednim pasem przed rondem, znajdujesz
    się na danym wylocie bez przecinania pasów. Kolejne lewoskręty
    pojawiają się z lewej po każdym wlocie.

    --
    Pozdrawiam
    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)


  • 46. Data: 2010-10-31 00:12:52
    Temat: Re: [DC] Rondo Radosława
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-10-30, Rychu <r...@a...pl> wrote:

    [ciach]
    > Co do jego turbinowości to już w ogóle nie ma nic wspólnego.
    > Turbinowe wygląda tak:
    > http://elk24.pl/galeria/2010_1/543tcrpyc4njdk8qd.jpg
    > Niestety nie znalazłem dla 4 kierunków, a rysować nie ma co.
    > Poruszając się odpowiednim pasem przed rondem, znajdujesz
    > się na danym wylocie bez przecinania pasów. Kolejne lewoskręty
    > pojawiają się z lewej po każdym wlocie.

    Przyjrzyj się jeszcze raz dokładnie. Na babce wszystkie pasy kierują Cię
    do najbliższego zjazdu, lewy dodatkowo pozwala bezkolizyjnie pojechać
    dalej dookoła. Pod rotundą pasy kierują na wprost (do drugiego zjazdu).

    Babka od turbinowego różni się tylko tym, że z zewnętrznych pasów da się
    pojechać dookoła - tylko trzeba ustąpić pierwszeństwa.

    Krzysiek Kiełczewski


  • 47. Data: 2010-10-31 07:21:59
    Temat: Re: [DC] Rondo Radosława
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2010-10-31 00:12, Krzysiek Kielczewski pisze:
    > Przyjrzyj się jeszcze raz dokładnie. Na babce wszystkie pasy kierują Cię
    > do najbliższego zjazdu, lewy dodatkowo pozwala bezkolizyjnie pojechać
    > dalej dookoła. Pod rotundą pasy kierują na wprost (do drugiego zjazdu).

    Na babce pasy też kierują na wprost. Pierwszy zjazd, który
    przecinasz dotyczy, osób wjeżdżających poprzednim wjazdem.
    Nie da się tego inaczej zrobić, ponieważ tak jak napisałem
    skrzyżowanie jest rozciągnięte. Po to zrobiłem tą wycinankę,
    żebyś to zauważył. Po za tym jak się przyjrzysz, to na
    na schemacie rotundowym masz niemal identyczny układ pasów.
    Też się przecinają kierunki wjeżdżającego 2. wjazdem
    i zjeżdżającego 3. (numeracja odwrotna do wskazówek zegara).
    Sygnalizacja również jest ustawiona niemal identycznie,
    z minimalnym przesunięciem fazy lewoskrętu.

    > Babka od turbinowego różni się tylko tym, że z zewnętrznych pasów da się
    > pojechać dookoła - tylko trzeba ustąpić pierwszeństwa.

    Różni się jeszcze kilkoma innymi rzeczami. Ogólnie: nie występuje
    tu, najistotniejsze dla ronda turbinowego, przesunięcie pasów ruchu
    po minięciu jednego kierunku. Babka dokładnie taki schemat pasów
    i przejazdu, jaki jest na każdym rondzie z 3 pasami ruchu, czyli
    np. jak na rondzie Starzyńskiego, albo na pseudorondach typu
    właśnie rotunda (po wyłączeniu sygnalizacji).

    --
    Pozdrawiam
    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)


  • 48. Data: 2010-10-31 10:11:13
    Temat: Re: [DC] Rondo Radosława
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-10-31, Rychu <r...@a...pl> wrote:

    >> Przyjrzyj się jeszcze raz dokładnie. Na babce wszystkie pasy kierują Cię
    >> do najbliższego zjazdu, lewy dodatkowo pozwala bezkolizyjnie pojechać
    >> dalej dookoła. Pod rotundą pasy kierują na wprost (do drugiego zjazdu).
    >
    > Na babce pasy też kierują na wprost.

    BZDURA.

    > Po za tym jak się przyjrzysz, to na
    > na schemacie rotundowym masz niemal identyczny układ pasów.

    Bzdura, to nie jest identyczny układ pasów.

    >> Babka od turbinowego różni się tylko tym, że z zewnętrznych pasów da się
    >> pojechać dookoła - tylko trzeba ustąpić pierwszeństwa.
    >
    > Różni się jeszcze kilkoma innymi rzeczami. Ogólnie: nie występuje
    > tu, najistotniejsze dla ronda turbinowego, przesunięcie pasów ruchu
    > po minięciu jednego kierunku. Babka dokładnie taki schemat pasów
    > i przejazdu, jaki jest na każdym rondzie z 3 pasami ruchu, czyli
    > np. jak na rondzie Starzyńskiego, albo na pseudorondach typu
    > właśnie rotunda (po wyłączeniu sygnalizacji).

    ROTFL. Na Starzyńskim jest jeszcze inny układ pasów po którym się
    inaczej jeździ.

    Krzysiek Kiełczewski


  • 49. Data: 2010-10-31 18:46:48
    Temat: Re: [DC] Rondo Radosława
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Rondo Babki Radoslawa to jest jakis potworny dziwoląg, ani turbinowe,
    ani zwykłe (z pasami dookoła), ani z pasami 'na wprost'. Dobrze, że
    zmieniają.

    W tej chwili jest tak, że jeśli się ustawię na środkowym pasie przed
    rondem, to jest to zgodnie ze znakami przed rondem pas do jazdy
    prosto. Ale jak już wjadę na rondo, to żeby pojechać prosto muszę
    ZMIENIĆ PAS. Jeśli pojadę zgodnie z wymalowanymi pasami, to skręcę w
    prawo - a przecież tego mi zrobić nie wolno, bo wjeżdżałem z pasa do
    jazdy wyłącznie prosto. Co gorsza, po prawej mam samochód, ktory ma
    prawo jechać prosto...

    MJ


  • 50. Data: 2010-10-31 22:30:43
    Temat: Re: [DC] Rondo Radosława
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-10-31, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:
    > Rondo Babki Radoslawa to jest jakis potworny dziwoląg, ani turbinowe,
    > ani zwykłe (z pasami dookoła), ani z pasami 'na wprost'. Dobrze, że
    > zmieniają.

    To jest taka Galasowa wersja turbinowego. Tylko zamiast jednego-dwóch
    pasów wszystkie trzy prowadzą do najbliższego zjazdu. Wydaje mi się, że
    optymalnym rozwiązaniem by było: prawy do najbliższego zjazdu,
    bezkolizyjnie. Środkowy do najbliższego zjazdu bądź drugiego - też
    bezkolizyjnie. Lewy na pierwszym zjeździe przechodzi bezkolizyjnie w
    środkowy z możliwością pozostania na lewym.

    > W tej chwili jest tak, że jeśli się ustawię na środkowym pasie przed
    > rondem, to jest to zgodnie ze znakami przed rondem pas do jazdy
    > prosto. Ale jak już wjadę na rondo, to żeby pojechać prosto muszę
    > ZMIENIĆ PAS.

    Za znaki przed skrzyżowaniem Galas powinien wylecieć z roboty...

    > Jeśli pojadę zgodnie z wymalowanymi pasami, to skręcę w
    > prawo - a przecież tego mi zrobić nie wolno, bo wjeżdżałem z pasa do
    > jazdy wyłącznie prosto. Co gorsza, po prawej mam samochód, ktory ma
    > prawo jechać prosto...

    Prawie dobrze. Po prawej masz samochód, który na szczęście musi Ci
    ustąpić pierwszeństwa :)

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: