  • 1. Data: 2023-04-08 23:19:35
    Temat: DC
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Jako, ze instalacji DC na wyzsze napiecia przybywa, moze warto
    obejrzec:

    https://www.youtube.com/watch?v=Cup5fMGaE2g

    https://youtu.be/YxHCDs03UEg?t=95

    https://www.youtube.com/watch?v=Zez2r1RPpWY

    https://youtu.be/mQpzwR7wLeo?t=206

    Strach sie bac ...

    J.

  • 2. Data: 2023-04-08 23:27:27
    Temat: Re: DC
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 08/04/2023 23:19, J.F wrote:
    > https://youtu.be/mQpzwR7wLeo?t=206

    Nie jest aby tak, że tego typu zadania w przypadku DC, to będzie jednak
    krzem załatwiał?

  • 3. Data: 2023-04-09 06:29:32
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2023-04-08 o 23:19, J.F pisze:
    > Strach sie bac ...

    Ale bać się czego? Wyłączniki DC są stosowane od dawna, sam w robocie
    nieraz się bawię takimi które rozłączają po 5-6kA. Nie ma w tym
    sensacji, kwestia przerwania łuku (czyli zastosowania komory łukowej
    większej lub mniejszej).

    L.

  • 4. Data: 2023-04-09 07:54:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 8 Apr 2023 23:27:27 +0200, heby wrote:

    > Nie jest aby tak, że tego typu zadania w przypadku DC, to będzie jednak
    > krzem załatwiał?

    Niby tak, ale bezpiecznik to przeciez dobra idea,
    wyłącznik chyba tez - chocby ma potrzeby wymiany krzemu,
    ktos moze pomyslec, ze przekaznik zastosuje ...

    J.

  • 5. Data: 2023-04-09 07:57:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 9 Apr 2023 06:29:32 +0200, Lisciasty wrote:

> [...]
    > nieraz się bawię takimi które rozłączają po 5-6kA. Nie ma w tym
    > sensacji, kwestia przerwania łuku (czyli zastosowania komory łukowej

    Oczywiscie, tylko trzeba taki użyć, a nie "zwykły".
    Ewentualnie w tym zwykłym przeczytac specyfikacje dla DC ...

    J.

  • 6. Data: 2023-04-09 09:10:17
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Sat, 8 Apr 2023 23:19:35 +0200, użytkownik J.F napisał:

    > https://www.youtube.com/watch?v=Cup5fMGaE2g

    To mi się wydaje jakimś oszustwem. Co ma biegunowość do wyłącznika?
    Zwłaszcza że gość zamienia miejscami przewody idące do obciążenia a nie
    przewody idące z zasilania.

    --
    Jacek

  • 7. Data: 2023-04-09 09:43:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 9 Apr 2023 07:10:17 -0000 (UTC), Jacek wrote:

    > To mi się wydaje jakimś oszustwem. Co ma biegunowość do wyłącznika?

    Przy spawaniu ma znaczenie.

    > Zwłaszcza że gość zamienia miejscami przewody idące do obciążenia a nie
    > przewody idące z zasilania.

    Mam wrazenie, ze od góry jest zasilanie doprowadzone.

    No coz - co do filmu sie nie wypowiem, ale np
    https://www.tme.eu/pl/details/pl7-c13_1-dc/wylacznik
    i-nadpradowe/eaton-electric/

    + i - wyraznie zaznaczone. Widac jest istotne.

    J.

  • 8. Data: 2023-04-09 10:18:28
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Sun, 9 Apr 2023 09:43:41 +0200, użytkownik J.F napisał:

    > Przy spawaniu ma znaczenie.
    No tak, elektrony są emitowane z katody, przyspieszane i oddają energię na
    anodzie. Ponieważ chcemy by obiekt spawany (z reguły o dużej pojemności
    cieplnej) się nagrzewał, więc dajemy mu plus. Ale to nie ma znaczenia dla
    wyłącznika.

    > Mam wrazenie, ze od góry jest zasilanie doprowadzone.
    Nie pokazano na filmiku, możemy się tylko domyślać. Ale w naszej kulturze
    schematy z reguły się tak rysuje (i obwody łączy) aby zasilacz był z
    lewej.

    > No coz - co do filmu sie nie wypowiem, ale np
    > https://www.tme.eu/pl/details/pl7-c13_1-dc/wylacznik
    i-nadpradowe/eaton-
    electric/
    > + i - wyraznie zaznaczone. Widac jest istotne.
    Na wyłącznikach prądu zmiennego też bywało napisane który zacisk jest R,
    a który S czy T :) W każdym razie bym z chęcią pogadał z tym co tworzył
    opis na tym stałoprądowym :)

    --
    Jacek

  • 9. Data: 2023-04-09 10:48:54
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 09/04/2023 07:54, J.F wrote:
    > Niby tak, ale bezpiecznik to przeciez dobra idea,

    Bezpiecznik nie potrafi zgasić łuku? Może najzwyczajniej kiepski?
    Instalacje DC nie montuje się od wczoraj, jakoś gaszenie łuku ogarnięto.

    Ba, stosuje się je na pęczki w instalacjach PV. Bywalo, że musiałem
    wyłączyć instalację na żywo. Jakoś efektów z filmu nie obserwowałem.

  • 10. Data: 2023-04-09 11:23:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 9 Apr 2023 10:48:54 +0200, heby wrote:

    > Bezpiecznik nie potrafi zgasić łuku? Może najzwyczajniej kiepski?

    Potrafi. Ale trzeba taki, na odpowiednie napiecie DC.

    > Instalacje DC nie montuje się od wczoraj, jakoś gaszenie łuku ogarnięto.

    Albo montują fachowcy i ogarniają ... albo dowody płoną :-)

    > Ba, stosuje się je na pęczki w instalacjach PV. Bywalo, że musiałem
    > wyłączyć instalację na żywo. Jakoś efektów z filmu nie obserwowałem.

    Bo dobrze dobrane i podłączone były :-)

    J.