  • 1. Data: 2023-04-05 22:42:57
    Temat: Asemblacja 6502 - jaki asembler?
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Mam kłopot z przepuszczeniem tego:

    https://raw.githubusercontent.com/LIV2/SyMon-III/mas
    ter/symoniii.txt

    przez jakiś asembler. Sprawdziłem kilka popularnych asemblerów do 6502
    ale każdy wylatuje na jakiejś roznej konstrukcji w tym pliku. Samych
    asemblerów jest multum, ja na razie sprawdziłem co mam w apt-get w
    Ubuntu z palca i nic nie działa. Pozostało coś koło 20 innych...

    Wypadłem już dawno z rynku 6502 ;) więc chyba przegapiłem co tam obecnie
    jest w modzie składniowej.

    Czy ktoś rozpoznaje dialekt asm 6502 z obrazka i może mi podpowiedzieć,
    czym to przetrawić do pliku bin? Asemblery wylatują na konstrukacjach
    .EQU, .DB, .DW Reszta wyglada w miarę neutralnie.

    Pliku nie chcę zmieniać, wolałbym go w oryginale dać do przetrawienia.

  • 2. Data: 2023-04-06 01:29:00
    Temat: Re: Asemblacja 6502 - jaki asembler?
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 05/04/2023 21:42, heby wrote:
> [...]
    > .EQU, .DB, .DW Reszta wyglada w miarę neutralnie.
    >
    > Pliku nie chcę zmieniać, wolałbym go w oryginale dać do przetrawienia.

    TASM

    https://web.archive.org/web/20161027171840/http://my
    peoplepc.com/members/spacebacker/SyMon/id12.html

  • 3. Data: 2023-04-06 09:38:54
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/04/2023 01:29, Cezar wrote:
    > TASM
    > https://web.archive.org/web/20161027171840/http://my
    peoplepc.com/members/spacebacker/SyMon/id12.html

    Dzięki, ale nie. "Redefinition of .DW" i wiele innych błędów, włacznie z
    nieznanymi znakami na końcach lini.

  • 4. Data: 2023-04-06 09:44:38
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 06/04/2023 08:38, heby wrote:
    peoplepc.com/members/spacebacker/SyMon/id12.html

    > Dzięki, ale nie. "Redefinition of .DW" i wiele innych błędów, włacznie z
    > nieznanymi znakami na końcach lini.

    u mnie sie assembluje w DOSBox:

    https://ibb.co/Mpvx6Mx

  • 5. Data: 2023-04-06 10:00:45
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/04/2023 09:44, Cezar wrote:
    > u mnie sie assembluje w DOSBox:
    > https://ibb.co/Mpvx6Mx

    Dzięki za eksperyment, być może dosowy tasm jest inny niż unixowy z
    paczki ubuntu :/

    No nic, dzięki, pozostaje ręcznie wygenerowanie tego pliku w dosboxie
    albo jakiś translator składni ;)

  • 6. Data: 2023-04-06 11:20:14
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 6 kwietnia 2023 o 10:00:52 UTC+2 heby napisał(a):
    > Dzięki za eksperyment, być może dosowy tasm jest inny niż unixowy z
    > paczki ubuntu :/
    >
    > No nic, dzięki, pozostaje ręcznie wygenerowanie tego pliku w dosboxie
    > albo jakiś translator składni ;)

    A nie może Cezar ci podesłać? ;>
    Chyba że chcesz nie tylko mieć binarkę, ale i się tym potem bawić.
    Ja tłumaczyłem w jednym projekcie jakiś assembler 51, DOSowy czy kto go tam wie,
    na as31 - nie pamiętam już jak, ale raczej nie ręcznie, za duży ten projekt - i
    opłaciło się ;>

  • 7. Data: 2023-04-06 11:28:27
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/04/2023 11:20, Dawid Rutkowski wrote:
    > A nie może Cezar ci podesłać? ;>

    Nie.

    1) plik ma zmiany - adres IO, mała zmiana w kodzie (prawdopodobnie) co
    do których jeszcze nie jestem pewny.
    2) chciałbym w *makefile* pobrać go z sieci, zinstrumentować,
    zasemblować i zlinkować z moim programem, wszystko jednym "make".
    3) punkt 2) mogę zrobić ręcznie, ale skrzywienie zawodowe powoduje, że
    nie lubię białkowych rozwiązań i chciałbym to zautomatyzować.

    DOSBox ma opcje uruchamiania "wsadowego" gdzie można mu przekazać
    polecenia do wykonania. Niestety wersja unixowa nie potrafi schować
    okna, więc będzie mignięcie podczas robienia make. command-line dos
    emulatora nie znalazłem w linuxie, możliwe że nie ma czegoś takiego
    (mowa o czymś podobnym do win-e, tylko znacznie lżejszym).

  • 8. Data: 2023-04-10 12:28:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 6 Apr 2023 11:28:27 +0200, heby wrote:

> [...]
    > 3) punkt 2) mogę zrobić ręcznie, ale skrzywienie zawodowe powoduje, że
    > nie lubię białkowych rozwiązań i chciałbym to zautomatyzować.

    Nie lepiej miec kopie pliku?
    Przynajmniej sie nie zmieni nie wiadomo kiedy.

    te kropki moze da sie ogarnac jakimis makrami, a koniec linii ... \r
    sie nie podoba na linuxie ?

    J.

  • 9. Data: 2023-04-10 12:44:45
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 10/04/2023 12:28, J.F wrote:
    > Nie lepiej miec kopie pliku?

    Po pierwszym wykonaniu make kopia istnieje już na dysku.

    > Przynajmniej sie nie zmieni nie wiadomo kiedy.

    Dlatego pobieram ją z githuba w konkretnej wersji.

    > te kropki moze da sie ogarnac jakimis makrami, a koniec linii ... \r
    > sie nie podoba na linuxie ?

    Wyglada na to, że tasm linuxowy i tasm dosowy to dwa różne narzędzia, a
    byłem pewien, że to to samo.

    Ogarnięte juz, DOSBox odpala sie, asembluje plik, kończy i zamyka okno,
    odpalam linker, tworze .o i linuje ze swoim programem. Jedyna wada to
    mignięcie okna dosboxa i wymóg Xów.