  • 11. Data: 2011-05-31 11:21:36
    Temat: Re: DAB w Polsce - czy b?dzie?
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Atlantis wrote:

    > Możesz dać namiary na jakiś sprzęt tego rodzaju? Wokół jakich kwot
    > oscyluje cena takiego odbiornika? Nie mówię - chętnie spróbowałbym jak
    > to działa. Demontować Yacht Boy'a celem spróbowania na komputerze - nie
    > chcę. Na kupowanie jakiejś Elty do takich eksperymentów też nie bardzo
    > mam ochotę. Gdyby istniało jakieś gotowe, eleganckie rozwiązanie w
    > rozsądnej cenie...
    >
    > Generalnie lubię słuchać zagranicznych broadcastów na falach krótkich
    > (średnich i długich zresztą też, chociaż te ostatnie są teraz coś dość
> [...]

    Tu masz sznurek do aukcji na Ebayu. Po niemiecku, ale cenę widać :-)
    http://cgi.ebay.de/Morphy-Richards-DRM-Radio-27024-
    Sonderaktion-/260785701478?pt=Radios_Recorder&hash=i
    tem3cb80a0266

    Oczywiście, jak sygnał znika, to nie "AM-owo" tylko słychać dziury po
    cyfrowemu. Jak sygnał rośnie, to jest wtedy bardzo fajnie słychać.
    W moim dorobiłem dodatkowe wejście antenowe i masy do podłączenia dłuższej
    anteny, przy okazji naprawienia wyłącznika (zimny lut). Niestety nie ma już
    nowego oprogramowania do tego radia, a jest zbyt mało popularne, by się
    ludziska tym radiem zainteresowały i trochę reverse engeneering zrobili.
    Wersja softwarowa to Dream, możesz poszukać w sieci. Są do tego odbiorniki
    testowe na jedną częstotliwość (z kwarcem). Można się pobawić.

    Ale podoba mi się odbiór stacji radiowych na średnich w stereo. Nawet niezła
    jakość.

    Waldek