  • 1. Data: 2010-11-22 08:40:06
    Temat: D90 vs D5000
    Od: "lew" <w...@o...pl>

    Witam, wiem, że to kolejny post w stylu: "Co wybrać?"
    Mimo wszystko jednak zapytam. Przez grupę przewija się sporo osób
    i liczę na dodatkowe wskazówki które popmogą w wyborze.
    Przymierzam się do zakupu nowego aparatu
    i po przeglądnieciu kilku stron testowych zawężyłem wybór
    do dwóch modeli: D90 vs D5000
    Aparat będzie wykorzystywany do celów amatorsko półprofesjonalnych.
    Z czasów analogowych mam do Nikona:
    lampę błyskową Cullmann DC 32 SCA 300 dedicated z stopką SCA 343 M2
    oraz obiektyw Tamron 70-300 3.5 (oczywiście manualny) i chciałbym to
    w jakimś stopniu wykorzystać z nowym body.

    Dodatkowo na początek planuję zakup Tamrona SP AF17-50mm F/2.8

    więc co wybrać?

  • 2. Data: 2010-11-22 09:56:00
    Temat: Re: D90 vs D5000
    Od: Marcin Bugajski <m...@v...pl>

    W dniu 22.11.2010 09:40, lew pisze:
> [...]
    > w jakimś stopniu wykorzystać z nowym body.
    >
    > Dodatkowo na początek planuję zakup Tamrona SP AF17-50mm F/2.8

    ja też stałem pezd tym wyborem. Kupiłem d90 (wcześnioej miałem d40) i
    nie załuje. Najfajniejsza sprawa to wyświetlacz lcd na górze!!
    No i mam łatwiej z obiektywami (kupiłem 50 1,8 i AF działa np.)

    jesli możesz - d90!

    pozdrawiam

    Marcin

  • 3. Data: 2010-11-22 10:51:33
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-11-22 09:40:06 +0100, "lew" <w...@o...pl> said:

    > Z czasów analogowych mam do Nikona:
    > lampę błyskową Cullmann DC 32 SCA 300 dedicated z stopką SCA 343 M2

    I tak nie będzie z nią działać automatyka żadnej współczesnej
    lustrzanki cyfrowej Nikona.

    > oraz obiektyw Tamron 70-300 3.5 (oczywiście manualny) i chciałbym to
    > w jakimś stopniu wykorzystać z nowym body.

    W obu nie będziesz miał pomiaru światła z tym obiektywem.

    > więc co wybrać?

    Jeśli sam nie jesteś w stanie określić co Ci jest do szczęścia
    potrzebne (a różnice są dość oczywiste), to bierz tańszy.

    de Fresz

  • 4. Data: 2010-11-29 21:06:23
    Od: "KOZy" <k...@a...pl>

    > Witam, wiem, &#191;e to kolejny post w stylu: "Co wybra&#230;?"
    > Mimo wszystko jednak zapytam. Przez grup&#234; przewija si&#234; sporo osób
    > i licz&#234; na dodatkowe wskazówki które popmog&#177; w wyborze.
    > Przymierzam si&#234; do zakupu nowego aparatu
    > i po przegl&#177;dnieciu kilku stron testowych zaw&#234;&#191;y&#179;em wybór
    > do dwóch modeli: D90 vs D5000

    Jest sporo rzeczy które przemawiają za D90. Gdybyś miał oba przez kilka tygodni,
    chętniej byś został przy D90.

    Mnie w serii pro-amator czyli Dxx (D90/ D70s/ D70/ D80/ D7000) podoba się
    zwłaszcza ergonomia + to że aparat jest większy, lepiej trzyma się go w ręku. Do
    D5000 by musiał odrazu kupić GRIP. Używałem D80-ki i miałem okazję zapoznać się
    z D3100 i powiem że właśnie w kwestii ergonomii przewaga tych większych body
    jest duża.

    KOZy