  • 1. Data: 2014-09-10 11:29:41
    Temat: Czym usunąć zalewę epoksydową
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    Witam
    Poszukuję sposobu na usunięcie zalewy epoksydowej
    CW2243 / HY2966
    <http://www.tme.eu/pl/details/ep118/masy-zalewowe/hu
    ntsman/cw2243-hy2966/#t096c245538afe8c49b40aab7399d8
    50e>
    W TME to jest EP118
    Czy istnieją jakieś środki chemiczne do tego?

    Oczywiście wstępnie mogę spróbować mechanicznie, ale potem muszę się
    nieinwazyjnie dostać do PCB.
    W specyfikacji nie znalazłem.
    EM

  • 2. Data: 2014-09-10 11:41:33
    Temat: Re: Czym usunąć zalewę epoksydową
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu środa, 10 września 2014 11:29:41 UTC+2 użytkownik EM napisał:
> [...]
    >
    > Czy istnieją jakieś środki chemiczne do tego?
    >

    > Oczywiście wstępnie mogę spróbować mechanicznie, ale potem muszę się

    Odpuść. Jesteś raczej bez szans jeśli to epoksyd.

  • 3. Data: 2014-09-10 12:49:33
    Od: "g." <n...@s...pl>

    Użytkownik "EM" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy istnieją jakieś środki chemiczne do tego?
    >
    > Oczywiście wstępnie mogę spróbować mechanicznie, ale potem muszę się

    Jeśli to żywica epoksydowa to niczym tego nie usuniesz.
    No, może środkami tak agresywnymi, że z elementów i PCB nic nie zostanie.
    g.

  • 4. Data: 2014-09-10 13:06:21
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 10-09-2014 11:29, EM wrote:
> [...]
    > Czy istnieją jakieś środki chemiczne do tego?
    >
    > Oczywiście wstępnie mogę spróbować mechanicznie, ale potem muszę się

    Spróbuj kwasem mrówkowym, działa na wiele zalew.
    Przygotuj się na 2-3 dni moczenia.
    K.

  • 5. Data: 2014-09-10 13:10:09
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello g.,

    ntsman/cw2243-hy2966/#t096c245538afe8c49b40aab7399d8
    50e>

    > Jeśli to żywica epoksydowa to niczym tego nie usuniesz.
    > No, może środkami tak agresywnymi, że z elementów i PCB nic nie zostanie.

    Kwas mrówkowy?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 6. Data: 2014-09-10 14:58:37
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Spróbój chlorek metylenu (chyba tak to się nazywało o ile dobrze pamiętam)

    jp

  • 7. Data: 2014-09-10 22:21:32
    Od: d...@g...com

    użytkownik EM napisał:
    > Witam
    >
    > Poszukuję sposobu na usunięcie zalewy epoksydowej

    Maly rewers sie szykuje?

    Lutownica? Cholernie dlugo, mozna uszkodzic male kondensatory.

    Ciekawe czy siuwaksem do rozpuszczania kleju spod bga sie da?

  • 8. Data: 2014-09-11 12:29:42
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-09-10 22:21, d...@g...com pisze:

    > Maly rewers sie szykuje?

    Chodzi o urządzenie naszej konstrukcji, które podczas badań
    środowiskowych uległo częściowej awarii. Zalewa jest jakaś wojskowa, jak
    widać ma pewien skurcz i możliwe, że bardziej coś popsuła niż
    zabezpieczyła. W każdym razie najpierw muszę spróbować zlokalizować
    uszkodzenie.
    --
    Pozdr
    EdiM

  • 9. Data: 2014-09-11 14:15:41
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 11-09-2014 12:29, EM wrote:

> [...]
    > widać ma pewien skurcz i możliwe, że bardziej coś popsuła niż
    > zabezpieczyła. W każdym razie najpierw muszę spróbować zlokalizować

    Usuwanie zalewy w celu przeprowadzenia serwisu, nie spełni oczekiwań.
    K.

  • 10. Data: 2014-09-11 23:05:47
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik EM napisał:
> [...]
    > Czy istnieją jakieś środki chemiczne do tego?
    >
    > Oczywiście wstępnie mogę spróbować mechanicznie, ale potem muszę się

    Gorącym kwasem mrówkowym. Bes stosownego wyposażenia (wyciąg, sprzęt do
    przeprowadzenia) nie polecam - ciut oparów nienajzdrowszych powstaje. I
    nadal nie jest pewne czy to co ma zostać - zostanie w dobrej kondycji po
    takiej operacji.

    --
    Darek