  • 21. Data: 2011-04-13 13:53:12
    Temat: Re: Czym się różni cyna?
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Piotr Gałka wrote:

    > Użytkownik "Jacek" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > 1. Komuś wyszło, że ołów z elektroniki dostaje się do wód gruntowych i to
    > jest szkodliwe.
    Tak

    > 2. Tego pomysłu uchwycili się europosłowie jako świetnego,
    > proekologicznego tematu pozwalającego łatwo uzasadnić wiele spotkań,
    > seminariów, delegacji ... no i pensji.
    Pieprzysz

    > 3. Przemysł elektroniki powszechnego użytku od razu się zorientował, że
    > wbudowanie mechanizmu samozniszczenia po gwarancji jest jak najbardziej
    > korzystny (dla nich).
    Tak.

    > 4. Poparł więc posłów (czy nie pod stołem?)
    A to możliwe

    > 5. Ten ktoś z punktu 1 ogłosił, że jego szacunki były znacznie zawyżone i
    > problemu w zasadzie nie ma.
    Też prawda

    > 6. Ale machina nie dała się zatrzymać i powstało prawo zakazujące
    > stosowania cyny z ołowiem (od lipca 2006).
    Bo ROHS nie jest wymysłem Unii.

    Waldek

  • 22. Data: 2011-04-13 14:38:10
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-13 15:53, Waldemar Krzok pisze:

    > Bo ROHS nie jest wymysłem Unii.

    ROHS to po prostu redukcja substancji niebezpiecznych, natomiast
    dyrektywa RoHS 2002/95/WE to już wymysł europejski który wprowadza
    zakazy m.in stosowania ołowiu w lutach.

    MD

  • 23. Data: 2011-04-13 14:55:18
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Wed, 13 Apr 2011 15:50:35 +0200, Piotr Gałka napisał(a):

    > Użytkownik "Jacek" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jeszcze raz przeczytałem pytanie i zmieniam odpowiedź:
    > Jak to nie lutuje się bez dodatku ołowiu - jak najbardziej właśnie lutuje
    > się bez dodatku ołowiu.
    > P.G.

    W akumulatorach samochodowych tez juz nie ma olowiu?
    To tak, jak zakaz palenia tytoniu w miejscach publicznych, a smrodzenie
    samochodow jak najbardziej jest mozliwe...

  • 24. Data: 2011-04-13 14:55:35
    Od: Marcin <m...@o...pl>

    > Tak

    Musze sprawdzic, ale wydaje mi sie, ze dalej obrobki dekarskie sa
    robione blacha olowiana i jakos nikt nie pomyslal, ze sie dostanie to
    do wody. Na pewno ma je budynek oddany do uzytku z 2006r - moze
    jeszcze sprzed RoHS ? A akutat tu skad pisze pada az za czesto.
    Pozatym srut w dubeltowce tez jest chyba olowiany ? i laduje na polach
    z "ustrzelonymi" kawalkami glinianych krazkow. Tlumy nurkow mocza sie
    z kilogramami olowianych ciezarkow w wodzie.
    Lyzki z Pb bym sobie nie zrobil, ale uwazam ze elektronike
    potraktowano najbardziej rygorystycznie.

    Marcin

  • 25. Data: 2011-04-13 15:30:27
    Od: philips <p...@o...pl>

    W dniu 2011-04-13 15:12, Michoo pisze:
    > Bo tak bardziej "eko". ;)

    Ja bym raczej użył słowa "trendy". :-)

  • 26. Data: 2011-04-13 16:13:35
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:90lo68Fqj1U1@mid.uni-berlin.de...

    > Pieprzysz

    Czy ja wiem.
    Takie jest po prostu moje zdanie o większości prac posłów nie tylko euro.
    P.G.

  • 27. Data: 2011-04-13 16:37:14
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Piotr Gałka wrote:

> [...]
    >>
    > Czy ja wiem.
    > Takie jest po prostu moje zdanie o większości prac posłów nie tylko euro.

    To, że euroosłowie są bardzo przedsiębiorczy (i podsiędawczy) to jesteśmy
    zgodni, ale tu akurat było więcej durniów przy żłobie. ROHS i cyna
    bezołowiowa nie są pomysłem euroosłów, ale przyklasnęli temu dość szybko.

    Waldek

  • 28. Data: 2011-04-13 17:08:58
    Od: philips <p...@o...pl>

    W dniu 2011-04-13 18:37, Waldemar Krzok pisze:

> [...]
    > zgodni, ale tu akurat było więcej durniów przy żłobie. ROHS i cyna
    > bezołowiowa nie są pomysłem euroosłów, ale przyklasnęli temu dość szybko.

    Bo głupota i biurokracja jest międzynarodowa. Piotr może mieć rację.
    Kolejnym przykładem jest walka z CO2. Można i zarobić (sprzedaż limitów
    na emisję CO2), pojeździć po świecie oraz zapić i zakąsić na krzywy ryj.

  • 29. Data: 2011-04-13 17:38:52
    Od: "Filip J" <f...@o...pl>

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    > Bo tak bardziej "eko". ;)
    Znaczy, że co? Że się więcej energii na lutowanie zużywa i więcej
    elektrośmieci produkuje?

    Pozdrawiam
    FJ

  • 30. Data: 2011-04-13 17:54:44
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Musze sprawdzic, ale wydaje mi sie, ze dalej obrobki dekarskie sa
    > robione blacha olowiana i jakos nikt nie pomyslal, ze sie dostanie to
    > do wody.

    Zajmuje sie witrażownictwem i tam całe szczęście żadne ROHSy nie grożą,
    kupuje ołów na kilogramy :)

    > Pozatym srut w dubeltowce tez jest chyba olowiany ? i laduje na polach
    > z "ustrzelonymi" kawalkami glinianych krazkow.

    Ba, żeby to na polu, w moim pięknym miescie ołów ze strzelania do
    rzutków ląduje w 90% w rozlewisku będącym terenem chronionym - ostoją
    ptactwa wodnego gdzie nawet wędkowanie jest zabronione.