  • 1. Data: 2015-07-11 14:47:11
    Temat: Czy za brak badań technicznych jest obowiązek wystawienia mandatu?
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Pytanie jak w temacie.
    Badania techniczne miałem, ale na zaświadczeniu ze stacji diagnostycznej-
    wiadomo- brak miejsc na wpisy do dowodu rejestracyjnego.
    Minąl miesiąc od daty badania i w czasie kontroli został mi zabrany dowód
    rejestracyjny, a na na pokwitowaniu- "za brak badań technicznych"- co było
    niezgodne z prawdą. Mandatu nie dostałem.
    Teraz- czy kontrolujący miał obowiązek wlepić mi mandat? Dobrze by było,
    gdyby tak było w tym przypadku- bo mandatu nie dostałem.
    T.

  • 2. Data: 2015-07-11 15:14:49
    Od: masti <g...@t...hell>

    Tomek wrote:

> [...]
    > rejestracyjny, a na na pokwitowaniu- "za brak badań technicznych"- co było
    > niezgodne z prawdą. Mandatu nie dostałem.

    było zgodne z prawdą. Miałeś dopuszczenie do ruchu na miesiąc. Skoro
    miesiąc minął to Twój pojazd nie ma ważnych badań.

    > Teraz- czy kontrolujący miał obowiązek wlepić mi mandat? Dobrze by było,
    > gdyby tak było w tym przypadku- bo mandatu nie dostałem.

    koniecznie chcesz dostać mandat? bo nie rozumiem?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 3. Data: 2015-07-11 15:25:07
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    > Tomek wrote:
    > było zgodne z prawdą. Miałeś dopuszczenie do ruchu na miesiąc. Skoro
    > miesiąc minął to Twój pojazd nie ma ważnych badań.

    Badania były ważne (jeszcze są- pytałem na stacji diagnostycznej), nie
    znalazłem nigdzie konsekwencji odnoście niedopełnienia formalności (bo ich
    nie doełniłem- fakt bezsporny)
    Nie znalazłem nigdzie kwestii kary za niedopełnienie tych formalności.
    Zostałem puszczony bez
    A kontrolujący wpissał nieprawdę, i na moje pismo jeszcze potwierdził to
    kłamstwo.

    > koniecznie chcesz dostać mandat? bo nie rozumiem?

    W razie nazwimy to obowiązku mandatu jego niewydanie by potwierdzało moją
    treść.
    Ogólnie nie ma sie nad czym rozwodzić. Skończą mi się badania, zrobię
    następne i wyrobię dowód.
    I nauczka dla mnie, aby czytać, co jest na wydanych zaświadczeniach i
    pokwitowaniach.
    T.

  • 4. Data: 2015-07-11 15:41:24
    Od: masti <g...@t...hell>

    Tomek wrote:

    > Badania były ważne (jeszcze są- pytałem na stacji diagnostycznej), nie
    > znalazłem nigdzie konsekwencji odnoście niedopełnienia formalności (bo ich
    > nie doełniłem- fakt bezsporny)

    w dowodzie rejestracyjnym masz pouczenie: Właściciel pojazdu jest
    obowiązany w ciągu 30 dni zgłosić wszelkie zmiany danych zawartyc w
    dowodzie.

    Data przeglądu jest taką daną.

  • 5. Data: 2015-07-11 16:38:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 11 Jul 2015 15:25:07 +0200, Tomek napisał(a):
> [...]

    Eeee - to chyba bardziej skomplikowane.
    Badania technicznie nie dopuszczaja pojazdu do ruchu.
    Ale przeciez byly przebrowadzone ...

> [...]
    > nie doełniłem- fakt bezsporny)
    > Nie znalazłem nigdzie kwestii kary za niedopełnienie tych formalności.

    No, o ile pamietam, to kiedys zapomnieli umiescic w taryfikatorze kare
    za niezrobienie badan. Czy sie cos zmienilo ?
    Zreszta - czy takie niewykonanie badan jest w ogole karalne ?
    W KW wprost nie ma, ale sa ogolne zapisy.

> [...]
    > kłamstwo.

    > W razie nazwimy to obowiązku mandatu jego niewydanie by potwierdzało moją

    koniecznie chcesz mandat ?

    > Ogólnie nie ma sie nad czym rozwodzić. Skończą mi się badania, zrobię
    > następne i wyrobię dowód.

    To teraz bedziesz jezdzil na dwa zaswiadczenia zamiast dowodu?
    No to dostaniesz to czego sie tak domagasz :-)

    J.

  • 6. Data: 2015-07-11 16:43:10
    Od: tá´Ź

    Tomek wrote:

> [...]
    > kontrolujący miał obowiązek wlepić mi mandat? Dobrze by było, gdyby tak
    > było w tym przypadku- bo mandatu nie dostałem. T.

    Po co podpisałeś się pod mandatem "za brak badań technicznych", skoro te
    badania masz?

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 7. Data: 2015-07-11 17:16:22
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Użytkownik "tᴏ" <tá´Ź> napisał w wiadomości
    > Tomek wrote:
    > Po co podpisałeś się pod mandatem "za brak badań technicznych", skoro te
    > badania masz?

    Nie dostałem mandatu.
    To kwestia niedoprecyzowana w przepisach. Ja nie dopełniłem formalności,
    ale i policjant poświadczył fakt niezgodny ze stanem.
    Mało istotne, trzeba wyrobić dowód rejestracyjny.
    T.

  • 8. Data: 2015-07-13 12:32:23
    Od: "Axel" <n...@s...mu>

    Użytkownik "Tomek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > ale i policjant poświadczył fakt niezgodny ze stanem.
    > Mało istotne, trzeba wyrobić dowód rejestracyjny.

    Nie do końca, to IMHO trzeba interpretować tak:

    - zrobiłeś badania, ważne rok;
    - dostałeś papierowe zaświadczenie o tym badaniu, ale zaświadczenie jest
    ważne miesiąc od wystawienia;
    - zatrzymał cię policjant po ponad miesiącu, pokazałeśmu zaświadczenie, ale
    nieważne, zgodnie z prawem zatem policjant stwierdził, że nie masz badań -
    bo nie masz żadnego dowodu, że badania zrobiłeś (a takim dowodem jest
    pieczątka w DR, albo _ważne_ zaświadczenie).

    --
    Axel

  • 9. Data: 2015-07-15 15:27:04
    Od: WildS <f...@n...pl>

    On 2015-07-13, Axel <n...@s...mu> wrote:
> [...]
    >
    > - zrobiłeś badania, ważne rok;
    > - dostałeś papierowe zaświadczenie o tym badaniu, ale zaświadczenie jest

    Zaświadczenie nie ma terminu ważności - badanie jest wazne rok.

    Dlatego pewnie m in. nie ma mandatu bo za co? Pojazd ma badanie, ma
    dowód, niedopełniona jedynie biurokracja.

> [...]
    > bo nie masz żadnego dowodu, że badania zrobiłeś (a takim dowodem jest
    > pieczątka w DR, albo _ważne_ zaświadczenie).

    Policjant wpisał źle. Trzeba było nie przyjmować.

    Pojazd miał _ważne_ badanie techniczne. Człowiek dopełnił obowiązku
    przeprowadzenia badania technicznego, nie dopełnił obowiązku wymiany
    dowodu rejestracyjnego a to już inne wykroczenie, za które nie ma
    mandatu.

    Jak mi zabierali dowód od naczepy za pełny+3 kartki z 3 lat to też
    wypracował krokodyl formułkę typu "ostatnie badanie techniczne _w
    dowodzie rejestracyjnym_ z 2010 roku". Szczerze, miałem wyrąbane czy
    weźmie czy nie bo akurat miałem zdawać tę naczepę i jechać po nową.

    Na zachodzie nawet słowa nie mówili, jest stempel na kartce A4, jest OK.
    W Polsce miałem kilka kontroli i tylko pouczali mnie, żeby dowód
    wymienić. Dopiero na koniec sam się trafił krokodyl co mnie sciągnął na
    bramkach w Strykowie bo akurat materiały niebezpieczne ciągnąłem a oni
    lubią to kontrolować.

    Policja to bardziej patrzyła na kilkuletni odprysk na szybie próbując mi
    wmówić, że zaraz pójdzie pajączek na całą szybę a pełnego dowodu nie
    brali bo nie chciało im się tez papierkowej roboty uskuteczniać i to
    jeszcze bez mandatu.

    To w ogóle jest pomyślane bez sensu. W osobówce to jeszcze może nie jest
    takie uciążliwe, żeby dowód wymienić. Ale w takiej naczepie? Leasingi
    itp, trzeba gdzieś jechać w sprawie dowodu z drugiego końca Polski. Ma
    firma tracić pieniądze na jakieś niepasujące frachty, żeby podjechać po
    wymianę dowodu rejestracyjnego? To już taniej powiedzieć kierowcy, żeby
    na kontroli mówił, że nie ma i mu 50 zł zwracać.

    --
    WildS

  • 10. Data: 2015-07-15 16:36:03
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-07-15 o 15:27, WildS pisze:

> [...]
    > dowód, niedopełniona jedynie biurokracja.

    > Policjant wpisał źle. Trzeba było nie przyjmować.

    Czego przyjmować?

> [...]
    > przeprowadzenia badania technicznego, nie dopełnił obowiązku wymiany
    > dowodu rejestracyjnego a to już inne wykroczenie, za które nie ma

    I tu byś się pomylił :
    http://www.arslege.pl/posiadanie-dowodu-rejestracyjn
    ego-niezgodnego-ze-stanem-faktycznym/k11/a3508/

    https://books.google.pl/books?id=-VxSAwAAQBAJ&pg=PA1
    38&lpg=PA138&dq=niezgodno%C5%9B%C4%87+kw+ze+stanem+f
    aktycznym+rejestracyjny&source=bl&ots=6HTa5oJNIN&sig
    =IPariMExr1F7jvHVyethfKc4h48&hl=pl&sa=X&ved=0CCwQ6AE
    wAmoVChMIy-iZ1KzdxgIV0ArbCh2YJA8r#v=onepage&q=niezgo
    dno%C5%9B%C4%87%20kw%20ze%20stanem%20faktycznym%20re
    jestracyjny&f=false

    Skoro dowód rejestracyjny nie zawiera ważnego badania technicznego, jest
    niezgodny ze stanem faktycznym, gdyż pojazd takie badanie posiada na
    zaświadczeniu.

    --
    LordBluzg(R)
    Have you heard the news? The dogs are dead!