  • 61. Data: 2010-08-11 10:57:56
    Temat: Re: Czy warto kupić takie BMW?
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    On 2010-08-10 23:18, Tomasz Pyra wrote:
    > Po prostu samochody dla emerytów mniej się psują niż samochody sportowe
    > które kupują ludzie którzy raz że jeżdżą więcej niż emeryt i w sposób
    > dużo bardziej zużywający samochód.

    Trudno się z Tobą nie zgodzić :-)

    Kolejna sprawa: ktoś wykorzystujący samochód blisko jego granicy
    możliwości, przeważnie jest w stanie rozpoznać gdy któryś z elementów
    samochodu nie pracuje prawidłowo i zdecydować się na jego wcześniejszą
    wymianę.
    W użytkowaniu emeryckim ta "wada" wyszła by na jaw o wiele później jeśli
    wogóle.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 62. Data: 2010-08-12 06:42:48
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message
    > Kolejna sprawa to metodyka badania, bo to też można przeprowadzić na wiele
    > różnych sposobów.
    > Czy liczymy wezwania pomocy drogowej, usterki zgłaszane przez właścicieli,
    > wyniki badań rejestracyjnych itp. itd. W zależności od sposobu
    > przeprowadzenia badania mogą wyjść zupełnie różne wyniki.

    Znasz jakieś wyniki badań w których niemieckie auta wypadają
    znacznie lepiej niż auta japońskie?

  • 63. Data: 2010-08-12 17:53:49
    Od: "Tadeusz" <...@a...pl>

    Użytkownik "Pszemol" <> napisał w wiadomości ...

    > Znasz jakieś wyniki badań w których niemieckie auta wypadają
    > znacznie lepiej niż auta japońskie?

    wyjdź na ulicę w dowolnym polskim mieście i policz jadące auta niemieckie
    i "japońskie" (bo przecież montowane w 99% modeli w Europie)...
    I masz bardzo wiarygodne badanie w którym respondenci zagłosowali
    własnymi portfelami... :)

  • 64. Data: 2010-08-14 01:45:47
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Pszemol pisze:
    > "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message
    >
    > Znasz jakieś wyniki badań w których niemieckie auta wypadają
    > znacznie lepiej niż auta japońskie?

    Zwracam tylko uwagę że pod jednym hasłem "badanie niezawodności" można
    zmieścić bardzo różne rzeczy.
    W dodatku zwłaszcza wśród samochodów nowszych (powiedzmy młodszych niż 6
    lat) te wyniki, zwłaszcza w czołówce, zazwyczaj mają niewiele wspólnego
    z faktyczną technologią.

    Bo jak się okazuje najczęstszą awarią wymagającą wezwania pomocy
    drogowej jest rozładowanie akumulatora lub przegryzienie przewodów przez
    gryzonie.
    Z kolei awarie wykrywane przez stacje diagnostyczne to przepalone
    żarówki i łyse opony.
    Daleko, daleko dalej są prawdziwe awarie.

    A że jakoś japońskich się nie ima... W Corolli pierwszą żarówkę
    wymieniłem po 10 latach - "made in Japan" była.

  • 65. Data: 2010-08-16 14:04:35
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Tadeusz" <...@a...pl> wrote in message

> [...]
    > i "japońskie" (bo przecież montowane w 99% modeli w Europie)...
    > I masz bardzo wiarygodne badanie w którym respondenci zagłosowali

    Ci sami respondenci ogladaja wygibasy Pudziana i kupuja plyty Mandaryny.
    Jakos nie przekonuje mnie to o walorach artystycznych obydwu zjawisk.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 66. Data: 2010-09-10 05:47:41
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > i "japońskie" (bo przecież montowane w 99% modeli w Europie)...
    > I masz bardzo wiarygodne badanie w którym respondenci zagłosowali

    Ale nie popularność mieliśmy oceniać tylko lepszą niezawodność.
    Popularność NIE JEST miarą niezawodności, inaczej maluch w latach
    80-tych byłby najbardziej niezawodnym autem w Polsce...
    A syrenka w latach 70-tych :-)

  • 67. Data: 2010-09-10 08:38:53
    Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl>

> [...]
    > Popularność NIE JEST miarą niezawodności, inaczej maluch w latach
    > 80-tych byłby najbardziej niezawodnym autem w Polsce...

    a zastanowiłeś się nad KLUCZOWĄ w latach 70-tych i 80-tych
    kwestią DOSTĘPNOŚCI towaru do kupna???

    nie można porównywać rzeczywistości nieporównywalnych...

  • 68. Data: 2010-09-10 14:37:55
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tadeusz" <...@s...onet.pl> wrote in message

    > a zastanowiłeś się nad KLUCZOWĄ w latach 70-tych i 80-tych
    > kwestią DOSTĘPNOŚCI towaru do kupna???
    >
    > nie można porównywać rzeczywistości nieporównywalnych...

    A zastanawiałeś się ile różnych czynników wpływa na decyzję kupna
    samochodu? Przecież ludzie kupują samochody przeróżne i często
    kierują się głównie ceną zakupy a nie są dalekowzroczni na tyle aby
    brać pod uwagę niezawodność.

  • 69. Data: 2010-09-10 16:12:58
    Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl>

> [...]
    > samochodu? Przecież ludzie kupują samochody przeróżne i często
    > kierują się głównie ceną zakupy a nie są dalekowzroczni na tyle aby

    co nie zmienia postaci rzeczy że w latach 70-tych do wyboru mieli 3
    modele...
    więc co to był za wybór :)

  • 70. Data: 2010-09-10 19:40:19
    Od: Grzesiek <g...@g...pl>

    Ilona pisze:
    > Witam
    >
    > Mój Mercedes A ciągle się psuje, znajomy mówi że jeśli nie chce mieć
    > problemów z samochodem to mam to sprzedać i kupić jakieś BMW E46. Sam
    > jeździ starą seria 5 jest mechanikiem i bardzo to auto chwali.
    >
    > Czy jeśli kupię takie BMW:
    >
    > http://www.bmw-e46.net.pl/index.php/2010/08/bmw-320-
    diesel-kllimatronikelektrykaalusy/

    > to pozbędę się problemów z naprawami? Diesle w BMW są chyba dość trwałe?
    > Obecnie mam A160CDI - również diesel.

    Wiadomo mniej więcej jaki przebieg ma to auto? Czy sprzedawca nie może
    się zdecydować... ? :-)