  • 11. Data: 2022-12-16 19:13:56
    Temat: Re: Czy warto doladowywac starszawy aku?
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-12-2022 o 16:09, scobowski pisze:

    > Jak bardzo krótko musisz jeździć, żeby sprawny altek nie uzupełnił
    > ubytków? Bo ja jestem przekonany, że po 20 minutach 'w ruchu' mam
    > akumulator uzupełniony o dwutygodniowy upływ.

    A czasem drugim autem się jeździ rzadziej....

  • 12. Data: 2022-12-19 12:54:59
    Od: scobowski <s...@t...pl>

    W dniu 16.12.2022 o 19:13, Cavallino pisze:

    > A czasem drugim autem się jeździ rzadziej....
    To znaczy, że go nie potrzebujesz :-)
    A jak trzymasz "klasyka" czy "projekt" do odpalania od wielkiego dzwonu
    - to stać Cię chyba na zap[ewnienie mu warunków? ;-)

  • 13. Data: 2022-12-19 13:27:34
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-12-2022 o 12:54, scobowski pisze:

    > To znaczy, że go nie potrzebujesz :-)

    I onegdaj w końcu sprzedałem taki przypadek.
    A pół roku, czy rok później syn zrobił prawko i byłby jak znalazł....

    > A jak trzymasz "klasyka" czy "projekt" do odpalania od wielkiego dzwonu
    > - to stać Cię chyba na zap[ewnienie mu warunków? ;-)

    I właśnie ta konieczność okresowego podładowywania (która rzekomo nie
    istnieje), to jeden z elementów tych warunków zapewnienia....

  • 14. Data: 2022-12-20 13:39:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 19 Dec 2022 12:54:59 +0100, scobowski wrote:
    > To znaczy, że go nie potrzebujesz :-)

    W zasadzie nie, ale wystarczy ze pierwsze auto trafia do mechanika
    i czlowiek docenia drugie ..

    J,

  • 15. Data: 2022-12-20 16:23:42
    Od: scobowski <s...@t...pl>

    W dniu 20.12.2022 o 13:39, J.F pisze:

    > W zasadzie nie, ale wystarczy ze pierwsze auto trafia do mechanika
    > i czlowiek docenia drugie ..
    >
    > J,
    Wszystko prawda, chociaż...
    dzisiaj do biura przyjechałem rowerem (mam osłony przegubów do wymiany,
    a serwis dopiero jutro, szkoda więc w taką pogodę ryzykowac zasolenie
    odsłoniętych kulek). Jakby nie było drugiej fury - nie odczułbym tego,
    szczególnie teraz, w czasach 'hołm ofisów' i 'pracy hybrydowej' :)

  • 16. Data: 2023-01-03 19:13:09
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 09.12.2022 o 08:40, ąćęłńóśźż pisze:
    > Pytanie: czy jest sens od czasu do czasu doładować prostownikiem
    Moim skromnym zdaniem warto raz na tydzień - dwa podładować. Ja ładuję
    "na słuch". Gdy akumulator zaczyna szumieć, jakby była w nim woda sodowa
    to znak, że ładowanie jest zakończone. Zauważyłem, że prostowniki typu
    "automat" działają różnie. Jeden ładuje i ładuje i przestać nie może,
    inny kończy ładowanie przy 14,0V. Dlatego bardziej wierzę własnemu uchu,
    niż elektronice.
    Jacek

  • 17. Data: 2023-01-03 20:25:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 3 Jan 2023 19:13:09 +0100, Jacek wrote:
    > Moim skromnym zdaniem warto raz na tydzień - dwa podładować.

    Musialbym w notatki spojrzec ... ile lat ma moj akumulator,
    ale tak wstepnie ... nie warto. Nie ma potrzeby.

> [...]
    > "automat" działają różnie. Jeden ładuje i ładuje i przestać nie może,
    > inny kończy ładowanie przy 14,0V. Dlatego bardziej wierzę własnemu uchu,

    Tylko pilnowanie akumulatora z nadstawionym uchem dosc upierdliwe
    jest. No ale on powinien byc w naladowany, to moze dosc szybko szumi.

    Za to pozostawie dluzszy czas szumiącego, to sie zle skonczy.

    Ale ciekawy ten automat, co skonczyc nie moze ...

    J.

  • 18. Data: 2023-01-05 21:11:29
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Tu masz rację i kiedyś sam tak robiłem ("odłącz zanim zacznie szumieć"), ale w garażu
    z szumiącą wentylacją mechaniczną stało się to
    kłopotliwe.
    I kręgosłup każe się oszczędzać zostawiać aku w samochodzie (doszły jeszcze
    rozprogramowujące się urządzenia).

    -----

  • 19. Data: 2023-01-05 22:04:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A czasem drugim autem się jeździ rzadziej....

    Niech zgadnę - masz elektryka który powienien wystarczyć każdemu, ale
    ponieważ to absolutnie wyjątkowa sytuacja trzymasz na wszelki wypadek
    spalinkę:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 20. Data: 2023-01-05 22:41:48
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 05.01.2023 o 22:04, Shrek pisze:

    > Niech zgadnę - masz elektryka który powienien wystarczyć każdemu, ale
    > ponieważ to absolutnie wyjątkowa sytuacja trzymasz na wszelki wypadek
    > spalinkę:P

    Na wszelki wypadek to akurat trzymasz Ty.