  • 1. Data: 2009-10-01 07:11:53
    Temat: Czy tu można pytać o wybór telefonu? :>
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Bo ja laik jestem i szukam telefonu, a nie wiem jak temat ugryźć.

    Sprawy mają się następująco:

    - mam jakiś tam prepaid z plusa od lat paru i telefon równie stary ;]
    - chciałbym telefon, który poza podstawowymi funkcjami będzie:
    - odtwarzać muzykę mp3 dobrej jakości (najlepiej z wejściem jack)
    - działać na baterii parę dni w trybie czuwania
    - posłuży mi za samochodowy GPS
    - jak będzie miał aparat, to też miło ale nie mam tu ciśnienia

    Budżet, dajmy z 1000 zł.
    Podobają mi się te nowe "iphone'owate" dotykowce, ale z klawiaturą też
    byłyby ok. Przyglądałem się androidowi od Googla, jakimś HTC, nokii, ale
    nie wiem jak to ugryźć...

    O ile łatwo sprawdzić ile wytrzyma telefon na baterii (są jakieś tam testy)
    o tyle temat muzyki dość kontrowersyjny (myślałem że wszystkie telefony
    odtwarzają ją podobnie, a ponoć mają różnej jakości procesory dźwięku czy
    coś tam).
    Zupełnie odjechany natomiast jest dla mnie temat nawigacji. Mam teraz GPS
    turystyczny (garmin 60csx) - to się nie sprawdza w samochodzie po prostu.
    Chciałem najpierw jakiś samochodowy GPS (mio czy coś), ale znów wyczytałem
    że telefony też już dają radę. Czyli co - mogę wgrać do telefonu dajmy na
    to automapę i będzie do mnie gadał Hołowczyc, a i coś dojrzę na niewielkim
    ekranie? :> Jak z łapaniem sygnału?

    Myślałem też o sieci, Wi-Fi byłoby fajnie mieć, bo te GSMowe pakiety
    internetowe to jakkieś bajońskie kwoty kosztują :| Poza tym mam prepaida z
    którym mi nawet w sumie dobrze, nie dzwonię dużo, a przydałoby mi się
    lepsze narzędzie, które by pomagało pamiętać, nawigować i słuchać muzyki.

    Coś ktoś podpowie?

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 2. Data: 2009-10-01 09:19:46
    Temat: Re: Czy tu można pytać o wybór telefonu? :>
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    Kapsel <k...@p...onet.pl> Odpowiedz na

> [...]
    > którym mi nawet w sumie dobrze, nie dzwonię dużo, a przydałoby mi się
    > lepsze narzędzie, które by pomagało pamiętać, nawigować i słuchać muzyki.

    Może Samsung i900 Omnia? Ma wszystko to co wymieniłeś, łacznie z dobrym
    aparatem(jak na telefon). Bez klawiatury.
    Ma windowsa, bo bez tego automapa nie pójdzie. Ekran 3.2" wiec nie jest tak
    źle.

    Pozdrawiam!
    --
    Piotr Sobolewski

  • 3. Data: 2009-10-01 10:12:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kapsel" <k...@p...onet.pl>
    > - mam jakiś tam prepaid z plusa od lat paru i telefon równie
    > stary ;]

    Numer mozesz teraz przeniesc gdziekolwiek.

    > - działać na baterii parę dni w trybie czuwania

    Nie ma juz tak dobrze.

    > - jak będzie miał aparat, to też miło ale nie mam tu ciśnienia

    fotki z telefonow .. sa zle. To sie nadaje do doraznego uzytku, do
    zdjec na pamiatke trzeba prawdziwy aparat.

    > - posłuży mi za samochodowy GPS

    Telefony sobie kiepsko radza z nawigacja w samochodzie.
    Praktycznie musisz kupic jakis wiekszy palmtop z Windows CE na
    pokladzie, zeby moc zainstalowac jakis bardziej uznany program
    nawigacyjny.
    Czyli raczej ogladac HTC.
    Wybor programow na symbiana czy iphone jest mniejszy - ale zobacz,
    moze akurat jest ten ktory ci odpowiada.

    No chyba ze cie www.naviexpert.pl zadowoli.
    Lub nav4all czy amazegps - na tej samej zasadzie.
    Uprzedzam ze to dziala tak sobie i w zasadzie tylko po Polsce.

    > O ile łatwo sprawdzić ile wytrzyma telefon na baterii (są jakieś
    > tam testy)

    Nie wtedy kiedy chodzi GPS i nawigacja i podswietlenie ekranu.

    > Myślałem też o sieci, Wi-Fi byłoby fajnie mieć, bo te GSMowe
    > pakiety
    > internetowe to jakkieś bajońskie kwoty kosztują :|

    Jeszcze musisz miec kogos kto ci wifi dostarczy.
    Masz w okolicy czy bedziesz sie w mcdonaldzie stolowal ?

> [...]
    > się
    > lepsze narzędzie, które by pomagało pamiętać, nawigować i słuchać

    Zostac przy telefonie i kupic sobie nawigacje/PDA ? A moze netbooka
    [maly laptop]

    J.

  • 4. Data: 2009-10-01 10:17:58
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 1 Oct 2009 12:12:56 +0200, J.F. napisał(a):

> [...]
    > Praktycznie musisz kupic jakis wiekszy palmtop z Windows CE na
    > pokladzie, zeby moc zainstalowac jakis bardziej uznany program

    Czyli HTC to nie telefon? ;-)

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 5. Data: 2009-10-01 10:35:30
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Thu, 1 Oct 2009 09:19:46 +0000 (UTC), Adramelech napisał(a):

> [...]
    > aparatem(jak na telefon). Bez klawiatury.
    > Ma windowsa, bo bez tego automapa nie pójdzie. Ekran 3.2" wiec nie jest tak

    Ja ogółem jestem otwarty na rozwiązania - nie upieram się przy Windows
    Mobile (choć znów iphone wydaje mi się zbyt zamkniętym systemem).

    Wezmę więc ten model pod uwagę :)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 6. Data: 2009-10-01 10:41:57
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Kapsel pisze:
    \
    > Ja ogółem jestem otwarty na rozwiązania - nie upieram się przy Windows
    > Mobile (choć znów iphone wydaje mi się zbyt zamkniętym systemem).
    >
    > Wezmę więc ten model pod uwagę :)

    Zasadniczo nawigacja na iphona raczkuje... na Androida "w planach" wiec
    jesli nawigacje jest wazna zostaje ci tylko WM

  • 7. Data: 2009-10-01 11:37:11
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    > Numer mozesz teraz przeniesc gdziekolwiek.

    Wiem, podałem to ot tak informacyjnie, bo teraz era internetowa jest, a ja
    pewnie za ten internet w tej opcji bym płacił jak za zboże...

    > Nie ma juz tak dobrze.

    To niedobrze... aczkolwiek w/w samsung wg jakiegoś testu OIDP miał 3-4 dni
    pracować.

    > fotki z telefonow .. sa zle. To sie nadaje do doraznego uzytku, do
    > zdjec na pamiatke trzeba prawdziwy aparat.

    Mam prawdziwy, ten w telefonie miałby być ot tak awaryjnie, tudzież dla
    czystej zabawy ;) dlatego bez ciśnień - jak go nie będzie, nie będę boleć.

    > Telefony sobie kiepsko radza z nawigacja w samochodzie.
    > Praktycznie musisz kupic jakis wiekszy palmtop z Windows CE na
    > pokladzie, zeby moc zainstalowac jakis bardziej uznany program
    > nawigacyjny.

    Wspomniany samsung omnia ma ponoć Windows Mobile i tam testowali z dobrym
    skutkiem AutoMapę.

    > Czyli raczej ogladac HTC.

    Za tymi też się oglądam ;)

    > Nie wtedy kiedy chodzi GPS i nawigacja i podswietlenie ekranu.

    No zakładam, że w samochodzie się wpinam do zapalniczki... nie ma tak
    dobrze?

    > Jeszcze musisz miec kogos kto ci wifi dostarczy.
    > Masz w okolicy czy bedziesz sie w mcdonaldzie stolowal ?

    Z tym wi-fi to biegało mi o łatwą synchronizację danych w domu, tam mam
    wi-fi :)
    W pracy też w sumie, na mieście też w paru miejscach "widziałem", ogółem
    nie poczuwam się że Wi-Fi będzie zawsze wszędzie, ale ot tak jak się czasem
    złapie to byłoby przyjemnie ;)
    Bo internet płacony na kilobajty to jakiś nonsens :(

    > Zostac przy telefonie i kupic sobie nawigacje/PDA ? A moze netbooka
    > [maly laptop]

    Znaczy istnieje opcja że sobie kupię po prostu jakiegoś MIO czy inny
    wynalazek do samochodu, chciałem po prostu upiec parę pieczeni na raz, żeby
    nie biegać z workiem urządzeń potem, a i awaryjne użycie telefonu do
    nawigacji pieszej było kuszące.
    Ogółem chciałem mieć jakieś pudełko, co by miało kalendarz i "pamiętajnik"
    jakiś (ale te to chyba wszystkie mają domyślnie), do tego nawigację i
    pozwalało też robić za odtwarzacz mp3 (tu już zdecydowanie nie chcę kupować
    kolejnego, stary się rozsypuje). Stąd moje wybredne oczekiwania ;)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 8. Data: 2009-10-01 12:57:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kapsel" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:1jct9m2xdbncw$.dlg@kapselek.net...
    > To niedobrze... aczkolwiek w/w samsung wg jakiegoś testu OIDP
    > miał 3-4 dni
    > pracować.

    Ale nie wtedy jak sie muzyczki slucha :-)

    > Wspomniany samsung omnia ma ponoć Windows Mobile i tam testowali
    > z dobrym
    > skutkiem AutoMapę.

    No i moze byc.
    Ostrzegam przed innymi systemami, gdzie wybor ograniczony.

    > No zakładam, że w samochodzie się wpinam do zapalniczki... nie ma
    > tak
    > dobrze?

    Oczywiscie dziala, ale trzeba wpinac.

    > Z tym wi-fi to biegało mi o łatwą synchronizację danych w domu,
    > tam mam
    > wi-fi :)

    No to ok .. z tym ze .. _synchronizacje_ z domowym komputerem to
    sie chyba lepiej robi przez bluetooth ?
    wifi to raczej do sciagnecia poczty na telefonik, poczytania www na
    urlopie itp.

> [...]
    > inny
    > wynalazek do samochodu, chciałem po prostu upiec parę pieczeni na

    znam ten bol, ale ma tez druga strone medalu - idziesz np na plaze
    .. lepiej miec prosty tani telefon.

    > a i awaryjne użycie telefonu do nawigacji pieszej było kuszące.

    Piesza nawigacja to inna para kaloszy. Inne mapy, inna predkosc.
    Mnie sie np swietnie sprawdza SE K550 i program trekbuddy. Plus
    pudeleczko GPS bluetooth.
    Nawet w samochodzie uzywam, tylko ze Trekbuddy to nie nawigacja -
    potrafi pokazac twoje miejsce na mapie [ktora sam wczesniej
    przygotujesz], a nie potrafi wyznaczyc trasy czy pokierowac glosem.

> [...]
    > chcę kupować
    > kolejnego, stary się rozsypuje). Stąd moje wybredne oczekiwania

    Mp3 ma teraz coraz wiecej, tylko player bateryjke zuzywa.
    A potem w samochodzie robi sie kablownia - cb, zasilanie nawi,
    antyradar, zasilanie telefonu, audio telefonu do radia :-)

    J.

  • 9. Data: 2009-10-01 13:25:59
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Thu, 1 Oct 2009 14:57:04 +0200, J.F. napisał(a):

    > Ale nie wtedy jak sie muzyczki slucha :-)

    No to raczej jasne, biegało mi żeby, dajmy, w górach dało się przez weekend
    wytrzymać z telefonem bez szukania gniazdek. Nie planuję wtedy słuchać
    muzyki, chodzi raczej żeby się dało po GOPR zadzwonić ;]

    > No i moze byc.
    > Ostrzegam przed innymi systemami, gdzie wybor ograniczony.

    Myślałem że to jakoś lepiej rozwinięte... cenna wskazówka w takim razie.

    > No to ok .. z tym ze .. _synchronizacje_ z domowym komputerem to
    > sie chyba lepiej robi przez bluetooth ?
    > wifi to raczej do sciagnecia poczty na telefonik, poczytania www na
    > urlopie itp.

    A fakt, mam jakiś bluetooth w lapku, nigdy nie korzystałem bo innych
    urządzeń do tego nie mam, więc o nim zapomniałem :]
    W tym kontekście to wifi traci na znaczeniu, ale pewnie w co lepszych
    modelach i tak będzie.

> [...]
    > potrafi pokazac twoje miejsce na mapie [ktora sam wczesniej
    > przygotujesz], a nie potrafi wyznaczyc trasy czy pokierowac glosem.

    Mam nawigację czysto turystyczną do łażenia/rowerowania - nie sprawdza się
    w samochodzie bo do mnie nie mówi, a tylko pika ;]
    Dlatego teraz chciałem nawigację bardziej samochodową, z awaryjną
    możliwością skorzystania z niej pieszo. Że mapy to ja wiem ;) Ale automapa
    powinna w mieście dać radę na jakąś tam ulicę zaprowadzić, więcej nie
    oczekuje.

    > Mp3 ma teraz coraz wiecej, tylko player bateryjke zuzywa.
    > A potem w samochodzie robi sie kablownia - cb, zasilanie nawi,
    > antyradar, zasilanie telefonu, audio telefonu do radia :-)

    Tere fere ;P
    Na razie mam tylko radio. cb niet, antyradaru niet, zasilanie GPS zamknie
    się w telefonie, więc kabel wyjdzie jeden, może dwa (jak się dowiem jak
    połączyć radio z telefonem, nie wiedziałem że w ogóle można...).

    Dzięki za wskazkówki!

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 10. Data: 2009-10-01 14:16:21
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Zasadniczo nawigacja na iphona raczkuje... na Androida "w planach" wiec
    > jesli nawigacje jest wazna zostaje ci tylko WM

    Nie piszę tego złośliwie i nie łącz tego z naszą dyskusją w innym wątku ale
    to co napisałeś jest niepodobne do Ciebie. W końcu przyznałeś, że iphon nie
    nadaje się do navi.