  • 1. Data: 2010-11-14 21:56:25
    Temat: Czy to łożysko oporowe?
    Od: max441 <m...@w...pl>

    Witam,

    Od pewnego czasu z okolic skrzyni biegów w mojej hondzie dobiega pisk,
    coś ala jak z paska klinowego. Przy puszczonym pedale sprzęgła piszczy,
    po wciśnięciu pedału do pierwszego oporu (tam gdzie się kończy luz
    pedału) przestaje piszczeć. Podczas jazdy na biegu też piszczy. Czy to
    łożysko oporowe tak piszczy? Czy może coś innego?

  • 2. Data: 2010-11-15 08:19:01
    Temat: Re: Czy to łożysko oporowe?
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "max441" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Czy może coś innego?

    Moze cos innego.

    --
    Picasso

  • 3. Data: 2010-11-15 11:52:47
    Od: max441 <m...@w...pl>

    Użytkownik Domino Jachaś napisał:
    > aaa to ja już wiem co ci się zepsuło, miałem to samo ....

    Ciekawe, bo mi się nic nie zepsuło.

  • 4. Data: 2010-11-15 11:54:49
    Od: krzysiek82 <g...@m...pl>

    W dniu 2010-11-14 21:56, max441 pisze:
> [...]
    > pedału) przestaje piszczeć. Podczas jazdy na biegu też piszczy. Czy to
    > łożysko oporowe tak piszczy? Czy może coś innego?

    może to był łożysko oporowe, może to być także łożysko w skrzyni.
    Niestety aby wykluczyć jeden z tych elementów należy jeden z nich wymienić.

    --
    krzysiek82

  • 5. Data: 2010-11-15 12:45:49
    Od: max441 <m...@w...pl>

    Użytkownik P_ablo napisał:
    > Użytkownik "max441" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    >>

    > Moze cos innego.

    Dzięki, to była żarówka stopu.

  • 6. Data: 2010-11-15 16:30:09
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

> [...]
    > pedału) przestaje piszczeć. Podczas jazdy na biegu też piszczy. Czy to
    > łożysko oporowe tak piszczy? Czy może coś innego?

    Sprzęgło na linkę, czy hydrauliczne?
    Jeśli na linkę to spróbuj podnieść stopą pedał sprzęgła, wtedy gdy
    słychać piszczenie.
    Jeśli pisk ustąpi to możesz śmiało wymieniać łożysko oporowe.

    --
    Michał "HoMMeR" Paszek
    hydrokomfort by Citroen Xantia

  • 7. Data: 2010-11-16 06:38:17
    Od: max441 <m...@w...pl>

    Użytkownik Michał "HoMMeR" Paszek napisał:
    > Sprzęgło na linkę, czy hydrauliczne?
    > Jeśli na linkę to spróbuj podnieść stopą pedał sprzęgła, wtedy gdy
    > słychać piszczenie.
    > Jeśli pisk ustąpi to możesz śmiało wymieniać łożysko oporowe.

    Sprzęgło hydrauliczne. W tym przypadku mogę poruszać dźwignią przy
    skrzyni zamiast pedałem, żeby osiągnąć ten sam efekt?

  • 8. Data: 2010-11-16 08:20:09
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

    W dniu 2010-11-16 06:38, max441 pisze:

    > Sprzęgło hydrauliczne. W tym przypadku mogę poruszać dźwignią przy
    > skrzyni zamiast pedałem, żeby osiągnąć ten sam efekt?

    Podniesienie pedału sprzęgła przy zastosowaniu linki powoduje
    zmniejszenie naprężenia tejże linki, co przekłada się na zluzowanie
    naprężenia na łożysko oporowe w skrzyni. Jeśli łożysko piszczy/huczy,
    wówczas dźwięk z reguły ustaje. Jeśli tylko masz możliwość zmiany
    nacisku tejże dźwigni przy skrzyni względem łożyska to możesz w ten
    sposób sprawdzić. Niestety, nie wiem jak to jest zrealizowane w tego
    typu sterowaniu sprzęgłem.

  • 9. Data: 2010-11-16 10:59:22
    Od: max441 <m...@w...pl>

    Użytkownik Michał "HoMMeR" Paszek napisał:

    > Niestety, nie wiem jak to jest zrealizowane w tego
    > typu sterowaniu sprzęgłem.

    Wydaje mi się, że podobnie, tylko dźwignią nie rusza linka tylko
    siłownik hydrauliczny. Nic, spróbuję tym poruszać. Dzięki.