  • 11. Data: 2022-09-01 09:58:10
    Temat: Re: Czy są tu kumaci mechanicy którzy nie gardzą teorią?
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2022-08-31 o 22:56, nadir pisze:

    > Się raczej nie zepsuje tylko najnormalniej w świecie zużyje, tak ja byś
    > eksploatował po prostu pojazd. Jedynie co może mniej lub bardzie
    > przyspieszyć to zużycie i niekoniecznie mechanizmu różnicowego, to
    > zmienne obciążenie, ale to tylko jak podłączysz odpowiednio dużą/mocną
    > prądnicę.
    > Ale co Ty chcesz osiągnąć? Bo napędzanie prądnicy przez koła/półosie
    > samochodu to kiepski pomysł, z różnych powodów. Do tego wymyślono
    > agregaty prądotwórcze.

    Jakie to różne powody? Nie ma bardziej zmiennego obciążenia jak jazda w
    mieście.
    Wszystkie mechanizmy będą pracować, jak w normalnej eksploatacji, poza
    systemem planetarnym, który normalnie pracuje tylko na zakrętach.

  • 12. Data: 2022-09-01 10:03:10
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2022-08-31 o 23:05, sirapacz pisze:

> [...]
    > Jak już się bardzo upierasz to korzystaj z alternatora i akumulatora
    > jako bufora dla falownika (tu masz wybór szeroki).
    >
    > A lepszy pomysł to kup 1 czy 2 aku 100Ah/12v lifepo4 (1,2 lub 2,4 kWh) i
    > stosowny falownik do tego a ładowanie z paneli. Jesli będzie długi
    > blackout to i tak ci nic nie da ale na przerwy wystarczy. dziennie dom
    > zużywa jakieś 10-15kWh (u mnie 20...).
    > Idąc ekonomicznie zejdziesz do 3-4kWh/dobę.
    >
    > Alternatywnie po prostu kup agregat za 2k i masz jako taki spokój.
    > Osobiście nie sądzę, by do blackoutów doszło. Wysokie ceny prądu są

    Nie na temat. Mówisz zresztą o małych mocach. A chodzi o 10kW i więcej.
    A jeśli chodzi o akumulatory LiFePo4 to kupiłem 24V 310Ah.

  • 13. Data: 2022-09-01 10:15:17
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    > Agregat tańszy i mniej pali.

    Agregat kilkunastu kilowatowy jest jednak znacznie droższy.
    I to z 2 powodów.
    Powód 1. Otóż mam Fora Focusa 85kW na ropę. Mechanicznie w doskonałym
    stanie z 2006r. za którego handlarze dają 3,5tyś.
    Ponieważ ma hak i wiele innych zalet, przy takiej cenie nie będę sprzedawał.
    Drugi powód dla którego zwykły agregat jest gorszy to chłodzenie
    powietrzem, które idzie w straty.
    Przy wykorzystaniu samochodu można wpiąć grzejniki w system chłodzenia i
    2 pieczenie upiec.
    Są takie agregaty ale jeszcze 2razy droższe.

  • 14. Data: 2022-09-01 10:34:50
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 31 Aug 2022 20:27:12 +0200, t-1 napisał(a):

> [...]
    > Czy i po jakim czasie (przebiegu) zepsuje się mechanizm różnicowy w
    > samochodzie z przednim napędem gdy zablokujemy jedno koło a drugie

    Zależy jaki procent max. mocy silnika chcesz przepuścić przez tą
    przekładnię. Tak na oko, jakieś 10% da się trwale przepuścić. Powyżej
    będzie grała rolę wzrastająca temperatura oleju w przekładni a wraz z
    nią zmniejszanie się właściwości smarnych. Gdyby skutecznie zwiększyć
    chłodzenie, następny próg trwałości wyniknie z tego że koła zębate
    mechanizmu różnicowego nie są obliczone na długotrwałą pracę i zużyją
    się znacznie szybciej niż skrzynia biegów czy sam silnik. I znów tak na
    oko, wytrzymają jakieś 10% przebiegu skrzyni biegów.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 15. Data: 2022-09-01 10:41:23
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

> [...]

    będzie grała rolę wzrastająca temperatura oleju w przekładni a wraz z
    nią zmniejszanie się właściwości smarnych. Gdyby skutecznie zwiększyć
    chłodzenie, następny próg trwałości wyniknie z tego że koła zębate i
    łożyskowanie mechanizmu różnicowego nie są obliczone na długotrwałą
    pracę (z wyj. przekładni kątowej oczywiście) i zużyją

  • 16. Data: 2022-09-01 11:57:07
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-09-01 o 09:54, t-1 pisze:

    > Nigdy nic nie wymyślisz.
    Wymyśliłem wiecej niż ci się wydaje, ale brnij dalej.

    > Zresztą nie do ciebie było pytanie.
    To spadaj na drzewo, że ci odpowiem w twoim stylu.

    --
    Janusz

  • 17. Data: 2022-09-01 12:01:29
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 01.09.2022 o 09:58, t-1 pisze:
    > W dniu 2022-08-31 o 22:56, nadir pisze:

    > Jakie to różne powody? Nie ma bardziej zmiennego obciążenia jak jazda w
    > mieście.

    Ujmując lub dodając gazu i/lub zmieniając biegi reagujesz na te zmienne
    obciążenia. Ale rozpędź się na najwyższym biegu do 120-140km/h i wciśnij
    sprzęgło bez ujmowania gazu albo spróbuj ruszyć z najwyższego biegu. Tak
    mniej więcej będzie działać zmienne obciążenie w przypadku dużej
    prądnicy. Dużej mam na myśli moc w granicach 50-80% mocy silnika, już
    pomijam dobór prędkości obrotowej do takiej prądnicy. A jak chcesz pod
    "koła" samochodu podłączyć jakąś popierdółkę rzędu 2-3kW, to jest to w
    ogóle bez sensu ekonomicznego.
    Takie to są mniej więcej powody.

    > Wszystkie mechanizmy będą pracować, jak w normalnej eksploatacji, poza
    > systemem planetarnym, który normalnie pracuje tylko na zakrętach.

    A że cały czas są jakieś zakręty to pracuje cały czas. Zresztą po to jest.

  • 18. Data: 2022-09-01 12:09:35
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 01-09-2022 o 09:52, t-1 pisze:

    > Paliwo można zgromadzić. Z prądem i ciepłem trudniej.

    Za to można je łatwo wyprodukować.
    Z paliwem tak się nie da.

    A ilości nieograniczonej nie zgromadzisz, w końcu się skończy.
    A prąd będzie się robił.

  • 19. Data: 2022-09-01 13:23:26
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:teo95r$17oq$1@gioia.aioe.org>
    user t-1 pisze tak:

    > Czy i po jakim czasie (przebiegu) zepsuje się mechanizm różnicowy

    46 minut

    podłacz dwie pradnice

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG FSI TDI i klimy

  • 20. Data: 2022-09-01 14:34:38
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 01.09.2022 o 10:03, t-1 pisze:

    > Nie na temat. Mówisz zresztą o małych mocach. A chodzi o 10kW i więcej.

    A czym chcesz wygenerować te 10kW? Prądnica będzie kosztowała dobre 5k, potrzebujesz
    mieć
    na jej wałku ~1500 obrotów na minutę czyli musi być dodatkowa przekładnia, wypadałoby
    mieć
    do tego jakiś regulator czy coś i robi się z tego szybko inwestycja na lekko 10k pln.
    tej cenie kupisz 3 dobre agregaty 3kW.

    A jeżeli po większym blackoucie po 5 dniach jako jedyny w okolicy będziesz miał prąd
    pewnie dostaniesz w pysk i już nie będziesz miał. Chyba że masz się czym bronić przed

    większymi ilościami napastników.