  • 181. Data: 2013-07-18 11:30:35
    Temat: Re: Czy operator przechowuje treść smsów ?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Taa - ja dzwonilem do siebie do firmy. Ale firma za reczna centrala -
    > nie tak latwo przekonac telefonistke ze ma zestawic polaczenie pomimo
    > braku odzewu paszczą :-)

    Trzeba było callback zrobić. A właściwie nie 'back', tylko inicjowanie
    połączeń zza ręcznej centrali o określonych godzinach.

    --
    Jarek

  • 182. Data: 2013-07-19 07:56:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 18 Jul 2013 09:30:35 GMT, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Trzeba było callback zrobić. A właściwie nie 'back', tylko inicjowanie
    > połączeń zza ręcznej centrali o określonych godzinach.

    Zrobilem.
    Ale czasem sie chcialo "poza rozkladem" :-)

    J.

  • 183. Data: 2013-07-19 10:51:10
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Zrobilem.
    > Ale czasem sie chcialo "poza rozkladem" :-)

    To w sumie też się dało -- skoro telefonistka już tam dzwoniła, a tylko
    nie było odzewu paszczą, to system miał informacje, że trzeba gdzieś
    oddzownić. Tylko pytanie -- czy zawsze w to samo miejsce?

    --
    Jarek

  • 184. Data: 2013-07-20 14:04:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 19 Jul 2013 08:51:10 GMT, Jarosław Sokołowski napisał(a):
    > To w sumie też się dało -- skoro telefonistka już tam dzwoniła, a tylko
    > nie było odzewu paszczą, to system miał informacje, że trzeba gdzieś
    > oddzownić. Tylko pytanie -- czy zawsze w to samo miejsce?

    No gdzie, chetnych wiecej :-)

    Poza tym ..., hm, czy to sie daje latwo zrobic pod linuxem ?
    Tam pamietam rozne niespodzianki byly z tymi tty.

    J.

  • 185. Data: 2013-07-20 14:53:46
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > No gdzie, chetnych wiecej :-)

    Trzeba było się umówić z pozostałymi chętnymi na sloty czasowe. To, gdzie
    system oddzwoni, zależy od czasu, kiedy odebrał połączenie inicjujące.
    Jeśli chętnych niezbyt wielu, to system może funkcjonować rozsądnie.
    Powiedzmy, ze jest trzech dzwoniących, a sloty są dziesięciominutowe.
    Trzeba czakać najwyżej kilkanaście minut na swoją kolej.

    > Poza tym ..., hm, czy to sie daje latwo zrobic pod linuxem ?
    > Tam pamietam rozne niespodzianki byly z tymi tty.

    Nie przypominam sobie żadnych problemów z obsługą modemów.

    --
    Jarek

  • 186. Data: 2013-07-20 15:46:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 20 Jul 2013 12:53:46 GMT, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Nie przypominam sobie żadnych problemów z obsługą modemów.

    Ale tak zeby napisac prosty skrypt co poczeka na tekst z modemu,
    i miedzy 8 a 16 zignoruje, a pozniej jak przyjda 3 "RING" w ciagu 15s
    to wywola normalna obsluge logowania, a jak trzeci nie przyjdzie to
    wykreci numer i wywola slip'a ?

    Niby unix piekny system ale opis byl kiepski, i nad tym
    dzieleniem/blokowaniem/zwalnianiem portow nie potrafilem zapanowac.

    J.

  • 187. Data: 2013-07-20 16:11:13
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

> [...]
    > i miedzy 8 a 16 zignoruje, a pozniej jak przyjda 3 "RING" w ciagu 15s
    > to wywola normalna obsluge logowania, a jak trzeci nie przyjdzie to

    Jakoś tak mniej więcej. Było choćby coś takiego jak "dip", w czy się
    opisywało podobne zachowania. Ale też i inne narzędzia. Szczegółów już
    nie kojarzę, to dawno było. Ale "niedasiów" też nie pamiętam.

    > Niby unix piekny system ale opis byl kiepski, i nad tym
    > dzieleniem/blokowaniem/zwalnianiem portow nie potrafilem zapanowac.

    "Jeśli wszystkie inne sposoby zawiodły, przeczytaj dokumentację" -- ja
    zawsze posługiwałem się tą zasadą i nigdy zbyt wiele nie musiałem czytać.
    Istotą tgo piękna jest prostota -- są rzeczy małe, co do których intuicja
    podpowiada, jak powinny działać. I przeważnie tak działają. Poza tym zwykle
    można je zastąpić innymi małymi rzeczami. To, by logowanie było inaczej
    traktowane w określonych godzinach, jest już w samym podstawowym systemie
    logowania. Jeśli ktoś o tym zapomni, ustawi jakieś zmiany w crontabie.
    A jak ambitny, będzie pisał jeden wielki skrypt biorący te małe rzeczy
    do kupy.

    Najwięcej co miałem, to szesnastoportowa karta RS-232 lub dwie ośmioportowe.
    Do tego cztery normalne porty. W ogóle nie pamiętam problemów z blokowaniem
    czy zwalnianiem tych portów.

    --
    Jarek

  • 188. Data: 2013-07-21 16:50:08
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> writes:

    > Nie, wręcz przeciwnie. Zaczęło się od "Eee tam, pliki na wsmr-simtel20.arpa
    > były dostępne online, normalnie przez anonymous FTP". Czyli zmienia, i to
    > bardzo dużo -- żeby mieć "normalnie przez anonymous FTP" trzeba było
    > dzwonić na przykład do Kopenhagi. To własnie ustaliliśmy.

    No ale to przecież było chyba jasne od początku(?).
    W każdym razie wydaje się to logicznym wnioskiem, biorąc pod uwagę, że
    stałe połączenie z Internetem w Polsce było później.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 189. Data: 2013-07-21 16:57:53
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Poza tym ..., hm, czy to sie daje latwo zrobic pod linuxem ?
    > Tam pamietam rozne niespodzianki byly z tymi tty.

    Akurat wszelkie callbacki itp. to się pod Linuksem trywialnie robiło.
    Aczkolwiek przyznaję że Linuksa zacząłem używać nieco później, inna
    sprawa że w systemach, których używałem wcześniej, było chyba tak samo
    łatwo (albo w ogóle dokładnie tak samo).

    W skrócie, wystarczyło zrobić w skrypcie "stty clocal" i nasz skrypt
    mógł wydawać dowolne polecenia modemowi.
    Alternatywnie, jeśli np. ktoś miał dostęp przez modem i następnie
    telneta itp. - wystarczyło wydać modemowi polecenie +++ (pauza) at&c0
    i efekty były takie jak po stty clocal. Jedyny problem mógł być wtedy,
    gdy ktoś miał jednocześnie dostęp przez modem+telnet _oraz_ "escape
    character" w modemie był zablokowany - ale rozumiem że jeśli ktoś miał
    prawo robić callback to takiej sytuacji nie było.

    Później były specjalnie skrypty itp. do callbacków (np. w mgetty) ale to
    w gruncie rzeczy nie było specjalnie potrzebne.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 190. Data: 2013-07-21 17:00:44
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> writes:

    > No to świetnie. W takim razie wyjaśnię, że zmieniłoby wiele. Podłączając
    > Wyse można by było najwyżej zeftepować plik z Chicago do Kopenhagi
    > (siedząc w Warszawie lub Sulejówku). Ale żeby ten plik dostać do ręki
    > (na dyskietce na przykład), to już by trzeba peceta jakiegoś.

    Wcale nie. Wystarczyłoby zauuencodować i np. wydrukować :-)
    --
    Krzysztof Hałasa