  • 51. Data: 2024-06-09 12:43:55
    Temat: Re: Czy można zaparkować w tym miejscu?
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 09.06.2024 o 12:07, Akarm pisze:

    > Polecam zapoznanie się z art. 49. prawa o ruchu drogowym.
    > W szczególności p. 1. 4)

    1.
    Zabrania się zatrzymania pojazdu:
    [...]

    4)
    na jezdni wzdłuż linii ciągłej oraz w pobliżu jej punktów krańcowych,
    jeżeli zmusiłoby to innych kierujących pojazdami wielośladowymi do
    najeżdżania na tę linię;

    No i wszystko jasne. Upadłby argument o istnieniu skrzyżowania, to
    podnieśliby o linii ciągłej.
    Może to i dobrze że Shrek nie ciągnie tego dalej. ;)

    Robert

  • 52. Data: 2024-06-09 13:06:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No i wszystko jasne. Upadłby argument o istnieniu skrzyżowania, to
    > podnieśliby o linii ciągłej.
    > Może to i dobrze że Shrek nie ciągnie tego dalej. ;)

    Dobrze to by było jakby najpierw miasto, które odpowiado za oznakowanie
    zrobiło je zgodnie z rozporządzeniem a potem przypierdalało się do innych.

    Zakładam że powinno to wyglądać mniej więcej tak:

    - dzień dobry - zaparował pan przy skrzyżowaniu,
    - o przepraszam, nie zauważyłem - to wygląda na praking, powinien być
    tam znak.
    - o rzeczywiście - dobra pouczenie. A za dwa tygodnie pojawiają się
    znaki zgodnie z rozporządzeniem.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 53. Data: 2024-06-09 13:48:42
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 09.06.2024 o 13:06, Shrek pisze:

> [...]
    > tam znak.
    > - o rzeczywiście - dobra pouczenie. A za dwa tygodnie pojawiają się

    Ale dla kogo to pouczenie?

  • 54. Data: 2024-06-09 13:50:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.06.2024 o 13:48, io pisze:

    > Ale dla kogo to pouczenie?

    Dla mnie - w końcu jednak linia zatrzymania była więc w sumie mogłem się
    domyślić. Ale zgodnie z rozporządzeniem... mogłem też "nie postrzegać
    wystarczająco jako skrzyżowanie". Więc każdy dał w jakiś sposób dupy.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 55. Data: 2024-06-09 13:57:43
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 09.06.2024 o 13:50, Shrek pisze:

    > Dla mnie - w końcu jednak linia zatrzymania była więc w sumie mogłem się
    > domyślić. Ale zgodnie z rozporządzeniem... mogłem też "nie postrzegać
    > wystarczająco jako skrzyżowanie". Więc każdy dał w jakiś sposób dupy.

    No ale to na czym polega zarzut 'złego oznakowania skrzyżowania'? Chyba
    oni bardziej odpowiadają za oznakowanie niż Ty za ewentualne błędy
    kierowania.

  • 56. Data: 2024-06-09 14:33:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.06.2024 o 13:57, io pisze:

    > No ale to na czym polega zarzut 'złego oznakowania skrzyżowania'?

    Na tym że było źle oznakowane.

    > Chyba
    > oni bardziej odpowiadają za oznakowanie niż Ty za ewentualne błędy
    > kierowania.

    Widać źle do tego podchodzę. Dla mnie to powinno wyglądać po ludzku tak
    Dobra - pan tam nie parkuję, zamiast mandatu to dam panu pouczenie a
    swoją drogą to zgłoszę w gminie i dopilnuję żeby poprawili.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 57. Data: 2024-06-09 15:09:02
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 09.06.2024 o 14:33, Shrek pisze:

> [...]
    > Dobra - pan tam nie parkuję, zamiast mandatu to dam panu pouczenie a
    > swoją drogą to zgłoszę w gminie i dopilnuję żeby poprawili.

    No ale pouczenie to jest obciążenie Ciebie a gdzie obciążenie
    odpowiedzialnych za złe oznakowanie.

  • 58. Data: 2024-06-09 18:25:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.06.2024 o 15:09, io pisze:

    > No ale pouczenie to jest obciążenie Ciebie a gdzie obciążenie
    > odpowiedzialnych za złe oznakowanie.

    Pouczenie to... pouczenie. Dokładnie to powinni zrobić w takiej sytuacji
    - pouczyć obwinionego o tym że to jednak skrzyżowanie i dopilnować żeby
    zostało oznakowane prawidłowo.

    Efekt jest taki że skrzyżowanie zostalo przebudowane (oczywiście bez
    związku ze sprawą) i choć już wygląda jak skrzyżowanie to dalej znak
    stoi na jednym wlocie, a ja dostałem grzywnę większą niż przewiduje
    taryfikator i w sumie niskim kosztem ustaliłem swój wzajemny stosunek do
    państwa - a jebał ich pies - obowiązki względem państwa mam tylko takie
    jakie siłą są w stanie na mnie wymusić. A poza tym jak mi ktoś będzie
    pierdolił o moralnych obowiązkach, to niech sam dupę nadstawia.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 59. Data: 2024-06-09 18:48:43
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 09.06.2024 o 18:25, Shrek pisze:

    > Pouczenie to... pouczenie. Dokładnie to powinni zrobić w takiej sytuacji
    > - pouczyć obwinionego o tym że to jednak skrzyżowanie i dopilnować żeby
    > zostało oznakowane prawidłowo.

    Pouczenie to kara.

> [...]
    > jakie siłą są w stanie na mnie wymusić. A poza tym jak mi ktoś będzie
    > pierdolił o moralnych obowiązkach, to niech sam dupę nadstawia.

    No ja wiem, ale to właśnie pytam czemu Ty poniosłeś konsekwencje zamiast
    odpowiedzialnych.

  • 60. Data: 2024-06-09 19:17:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.06.2024 o 18:48, io pisze:

    > No ja wiem, ale to właśnie pytam czemu Ty poniosłeś konsekwencje zamiast
    > odpowiedzialnych.

    Dlatego że oceniłem że nie warto składać apelacji, bo nikogo nie
    interesuje że to skrzyżowanie było źle oznakowane.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!