  • 1. Data: 2010-11-14 14:13:29
    Temat: Czy można "podkręcić" procesor
    Od: "Tomek" <s...@o...pl>

    Dane z programu Everest:

    Typ procesora AMD Athlon XP, 1516 MHz (11 x 138)
    Nazwa płyty głównej MSI K7N2 Delta-L (MS-6570G)
    (5 PCI, 1 AGP, 1 ACR, 3 DDR DIMM, Audio, LAN)
    Mikroukład płyty głównej nVIDIA nForce2 Ultra 400
    Pamięć fizyczna
    DIMM1: ProMos/Mosel Vitelic V826632K24SATG-C0
    512 MB PC2700 DDR SDRAM (2.5-3-3-7 @ 166 MHz)
    (2.0-3-3-6 @ 133 MHz)

    Właściwości procesora:
    Producent AMD
    Wersja AMD Athlon(tm) XP
    Częstotliwość zegara zewnętrznego 137 MHz
    Maksymalna częstotliwość taktowania 2200 MHz
    Bieżąca częstotliwość taktowania 1507 MHz

    Właściwości BIOS'u:
    Sprzedawca Phoenix Technologies, LTD
    Wersja 6.00 PG
    Data wydania 11/07/2003

    Głównie chodzi mi o to, że procesor może pracować max. 2200 Mhz
    a pracuje 1507 Mhz.
    Kości pamięci DDR I 2x256 mają po 333 MHz.

    Podziekowania.
    Tomek.

  • 2. Data: 2010-11-14 14:54:45
    Temat: Re: Czy można "podkręcić" procesor
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sun, 14 Nov 2010 15:13:29 +0100, Tomek napisał(a):

    > Głównie chodzi mi o to, że procesor może pracować max. 2200 Mhz
    > a pracuje 1507 Mhz.
    > Kości pamięci DDR I 2x256 mają po 333 MHz.

    Ustaw FSB na 166 MHz i sprawdź. Jeśli to jest Palomino - szansa
    powodzenia takiej operacji jest niska, jeśli Toroughbred - spora.
    Sprawdź programem CPU-Z jaki jest dokładnie rdzeń procesora.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 3. Data: 2010-11-14 19:18:04
    Od: "Tomek" <s...@o...pl>

    Użytkownik "MadMan" <m...@n...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Ustaw FSB na 166 MHz i sprawdź. Jeśli to jest Palomino - szansa
    > powodzenia takiej operacji jest niska, jeśli Toroughbred - spora.
    > Sprawdź programem CPU-Z jaki jest dokładnie rdzeń procesora.

    Na jakiej zakładce CPU-Z jest opis tego rdzenia?
    Zdjęcie tej płyty jest na stronie:
    http://dantoma.wrzuta.pl/obraz/4kYChUdq8fk/plyta1
    Mam ten komputer z drugiej ręki, więc bez żadnej dokumentacji.
    Czy FSB ustawia się z poziomu BIOS podczas inicjacji komputera?
    Podziękowania.
    Tomek.

  • 4. Data: 2010-11-14 19:24:50
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 14-11-2010 20:18, Tomek napisał/a:

    > Użytkownik "MadMan" <m...@n...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Na jakiej zakładce CPU-Z jest opis tego rdzenia?

    Zakładka CPU i okienko "Code Name" i "Brand ID" a najlepiej pokaż całą
    zakładkę.

    --
    Cz.

  • 5. Data: 2010-11-14 19:40:25
    Od: "Tomek" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Czarek" <c...@n...fm> napisał w wiadomości

    > Zakładka CPU i okienko "Code Name" i "Brand ID" a najlepiej pokaż całą
    > zakładkę.

    Name Code Barton, Technology 0,13, Package Socket A (462)
    Zdjęcie mogę zrobić jutro.
    Podziękowania.
    T.

  • 6. Data: 2010-11-14 19:46:26
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sun, 14 Nov 2010 20:40:25 +0100, Tomek napisał(a):

    > Name Code Barton, Technology 0,13, Package Socket A (462)

    Zatem ktoś ci bardzo brzydko ustawił w BIOSie. Przestaw na te 166, to
    będzie działał z prędkością bazową.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 7. Data: 2010-11-14 20:03:09
    Od: "Tomek" <s...@o...pl>

    > Zatem ktoś ci bardzo brzydko ustawił w BIOSie. Przestaw na te 166, to
    > będzie działał z prędkością bazową.

    Podziękowania.
    Mam rozumieć, że skrócą się okresy, gdy menadżer zadań
    pokazuje 100% wykorzystania mocy procesora a komputer
    chodzi jakby go czekał kres żywota.
    Tomek.

  • 8. Data: 2010-11-14 20:12:31
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 14-11-2010 21:03, Tomek napisał/a:

> [...]
    >
    > Podziękowania.
    > Mam rozumieć, że skrócą się okresy, gdy menadżer zadań
    > pokazuje 100% wykorzystania mocy procesora a komputer

    Ale jaki proces powoduje takie obciążenie komputera? Jest on widoczny w
    menadżerze zadań? Czy to się dzieje też zaraz po uruchomieniu systemu,
    gdy jeszcze żadnego dodatkowego programu nie uruchomiłeś?
    Może masz autostart przepełniony śmieciami lub masz "przyjaciela" w
    systemie?

    --
    Cz.