  • 1. Data: 2015-12-11 08:45:49
    Temat: Czy mandat sie nalezy?
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    https://www.google.pl/maps/@51.9387467,15.5102219,3a
    ,75y,224.82h,91.48t/data=!3m6!1e1!3m4!1s7H0kvZ6wZNsk
    MuOlhLy9qw!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

    Takie przejście, jedziemy pasem po prawej (z zamiarem skretu w lewo),
    10m przed przejściem, po lewej stronie jezdni na pas wchodzi przechodzień.
    Za nami niestety jest policja, zatrzymanie i mandat, za wymuszenie
    pierwszeństwa.

    Zagrożenia nie było, ale pytanie czy mieli racje nakładając mandat?

  • 2. Data: 2015-12-11 09:11:41
    Temat: Re: Czy mandat sie nalezy?
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

> [...]
    > pierwszeństwa.
    >
    > Zagrożenia nie było, ale pytanie czy mieli racje nakładając mandat?

    Mieli rację.

  • 3. Data: 2015-12-11 09:34:05
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Zagrożenia nie było, ale pytanie czy mieli racje nakładając mandat?
    1 jakie było światło?
    2 przwolitą kamerę kupisz za 160zł. ile dostałeś mandatu? Masz obowiązek
    ustąpić pierwszeństwa pieszemu na przejściu dla pieszych. ale wiadomo,
    jakby samochody zatrzymywały się gdy pierzy zbliża się do pasów - miasta
    by stały. więc tutaj granica jest płynna. ale o ile dobrze pamiętam, to
    wymuszenie pierwszeństwa jest jasno zdefiniowane.
    ToMasz

  • 4. Data: 2015-12-11 09:43:50
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    Użytkownik "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Rozwine to pytanie...
    Jest zielone, np w tej sytuacji wyzej. Mimo to pieszy w3,14erdala sie na
    pasy...., znaczy sie musial na czerwonym....
    I co ?
    tez mandat?
    wtedy o ustepowaniu pieszemu wlasciwie nie moze byc mowy....
    chodzi mi oczywiscie o ustap w swietle prawa bo oczywiscie zatrzyma sie
    kazdy zeby
    tytana intelektu nie zmazywac wycieraczkami.....

  • 5. Data: 2015-12-11 10:11:28
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    W dniu 2015-12-11 o 09:34, ToMasz pisze:
> [...]
    > by stały. więc tutaj granica jest płynna. ale o ile dobrze pamiętam, to
    > wymuszenie pierwszeństwa jest jasno zdefiniowane.

    mam nagranie z rejestratora, światła były wyłączone.
    Mandat 350zl + 10 punktow.

    Sytuacja byla taka:
    Zbliżamy się po przejścia, przed nami na lewym pasie jeden samochód tez
    skręca w lewo, po nim jadę ja.
    W momencie kiedy on przejechał skrzyżowanie,(10m przed przejściem) z
    przeciwnej strony zatrzymuje się (nie stoi, dopiero się zatrzymuje)
    trzecie auto, przepuszczając pieszego (pieszy wkracza na przejście) (mam
    ok 10m do przejścia,wjeżdżając na przejście auto ustępujące już stoi,
    pieszy jest na pasach).

  • 6. Data: 2015-12-11 10:18:24
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

> [...]
    > trzecie auto, przepuszczając pieszego (pieszy wkracza na przejście) (mam
    > ok 10m do przejścia,wjeżdżając na przejście auto ustępujące już stoi,

    Z opisu słusznie dostałeś mandat, czyli nie przepuściłeś pieszego
    znajdującego się na przejściu. Wymusiłeś pierwszeństwo.

  • 7. Data: 2015-12-11 10:33:26
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 11 Dec 2015 08:45:49 +0100, w <n4duve$qa5$1@node2.news.atman.pl>, wchpikus
    <w...@w...wp.pl> napisał(-a):

> [...]
    > 10m przed przejściem, po lewej stronie jezdni na pas wchodzi przechodzień.
    > Za nami niestety jest policja, zatrzymanie i mandat, za wymuszenie

    Z formalnego punktu widzenia rację mieli.

  • 8. Data: 2015-12-11 10:59:12
    Od: <3...@4...105912.invalid> (Tom N)

    wchpikus w

    > Sytuacja byla taka:
    > Zbliżamy się po przejścia, przed nami na lewym pasie jeden samochód tez
    > skręca w lewo, po nim jadę ja.

    Wcześniej pisałeś, że jechałeś prawym pasem

    > W momencie kiedy on przejechał skrzyżowanie,(10m przed przejściem)

    ??? Skrzyżowanie 10 metrów przed przejściem?

    > wjeżdżając na przejście auto ustępujące już stoi

    To jest fizycznie niemożliwe.

    Możesz napisać jeszcze raz, ale po polsku?

    --
    'Tom N'

  • 9. Data: 2015-12-11 11:05:28
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Z formalnego punktu widzenia rację mieli.

    Należałoby obejrzeć nagranie. Pieszy już jest na pasach, więc ma
    pierwszeństwo, ale oddziela go od pojazdu jeszcze jakaś odległość. Wg
    PORD (art. 2, ust. 23) "ustąpienie pierwszeństwa - powstrzymanie się od
    ruchu, jeżeli ruch mógłby zmusić innego kierującego do zmiany kierunku
    lub pasa ruchu albo istotnej zmiany prędkości, a pieszego - do
    zatrzymania się, zwolnienia lub przyspieszenia kroku".

    Czy w tej konkretnej sytuacji faktycznie pieszy musiał zatrzymać się czy
    zwolnić? Jeżeli tak, to mandat jak najbardziej się należy.

  • 10. Data: 2015-12-11 11:38:56
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 11.12.2015 o 10:18, Czesław Wiśniak pisze:

    > Z opisu słusznie dostałeś mandat, czyli nie przepuściłeś pieszego
    > znajdującego się na przejściu. Wymusiłeś pierwszeństwo.

    ja dzisiaj mam słabszy dzień. przytoczcie proszę przepisy. O ile ja
    wiem, jeśli pieszy jest już na przejściu, to kierowca ma obowiązek się
    zatrzymać. ale wtedy działa przepis o... tu mi brakuje wiedzy
    prawniczej. ale samo wymuszenie pierwszeństwa jest wtedy ( bardzo
    ogólnie), gdy ten na kim wymuszamy musi zmienić kurs lub prędkość. Teraz
    pytanie trochę do Wchpikusa torochę do znawców przepisów. czy nie
    zatrzymanie sie na pasach, to to samo co wymuszenie pierwszeństwa?
    Dlamnie nie, jak jest w przepisach? Ma to znaczenie tylko wtedy gdy
    wartość mandatu jest różna, bo inaczej - nawet nie szukajcie.
    ToMasz