  • Data: 2009-10-08 06:34:54
    Temat: Czy focił ktoś na Fuerteventurze ?
    Od: Bart <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Pytam tak wprost, bo spotkało mnie niemiłe zaskoczenie.
    Po przyjeździe rozczarowałem się baaaardzo jakością zdjęć - wszystkie
    wyprane z kolorów, szarawe, bez kontrastów.
    Dotyczy to 95% zdjęć krajobrazu. Portrety też jakieś takie zlewające
    się z tłem.
    Pod lupę wezmę jeszcze polara marumi, który był cały czas na
    wszystkich obiektywach, ale nie mam go od dziś.

    Mam wrażenie generalnie, że problem tkwi w niskiej przejrzystości
    powietrza w tamtym rejonie. Niby oko widzi normalnie, ale aparat może
    już widzieć inaczej.
    Co do portretów gdzie niska przejrzystość nie wchodzi w grę - to mam
    teorię, że problem wynika z dziwnego rozpraszania światła (generalnie
    słońce często świeci przez drobne chmury i moim zdaniem efekt jest
    podobny do poświaty jaka jest przy zaćmieniu słońca. Niby jasno - a
    jednak mrok. Oczywiście skala zjawiska nie jest tak mocna). A może
    bywa, że oba zjawiska nakładają się na siebie.
    Pewnie pokażę jakieś zdjęcie po południu, ale ktoś ma może podobne
    spostrzeżenia z autopsji ?
    Bart