  • 91. Data: 2014-01-14 00:04:03
    Temat: Re: Czy da się wyrejestrować tymczasowo auto ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 Jan 2014, WOJO wrote:

    > Mi chodziło jednak o coś innego.
    > Jak działa w praktyce nabycie 50% własności pojazdu. Co może zrobić
    > (w świetle prawa) licytant, który wygrywa licytację na 50% wartości pojazdu.

    W sprawie formalnej: 50% udziału w pojeździe.

    > Pozostałe 50% należy do kogoś innego.
    > I co w takiej sytuacji? Komornik wydaje wylicytowany pojazd?
    > Licytant odjeżdża? Co z pozostałymi 50% pojazdu? Prawowity właściciel

    Moment, moment.
    Ten "prawowity właściciel" jest właścicielem 50% udziału i NICZEGO
    WIĘCEJ. I nie bardziej niż ten zlicytowany.
    Niby dlaczego mają mu przysługiwać większe prawa, niż zlicytowanemu?

    > nie koniecznie musi chcieć się ich pozbyć (lub pozbyć za rozsądną kwotę).

    1. Zgodnie z KC:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,9,9,204,,201
    20428,ustawa-z-dnia-23041964-r-kodeks-cywilny1.html
    +++
    Art. 206.
    Każdy ze współwłaœcicieli jest uprawniony do współposiadania
    rzeczy wspólnej oraz do korzystania z niej w takim zakresie, jaki
    daje się pogodzić ze współposiadaniem i korzystaniem z rzeczy
    przez pozostałych współwłaœcicieli.
    ---

    Krótko mówiąc, mogą sobie uzgodnić, że korzystają naprzemiennie,
    co drugi dzień, do drugi tydzień albo jak im tam wygodnie.
    Rozliczenie paliwa i napraw osobno.

    W PRAKTYCE jest możliwe skorzystanie z:
    +++
    Art. 210. Każdy ze współwłaœcicieli może żšdać zniesienia współwłasnoœci.
    ---

    Aby uzyskać skuteczność powyższego, wypada zastosować "nie gorsze"
    warunki dla drugiej strony, czyli np. wystąpić z żądaniem "albo
    on sprzedaje swój udział za 20 000, albo kupuje mój za tę samą
    kwotę".
    Zauważ, że to uprawnienie jest BEZWZGLĘDNE, może być "zawieszone"
    na nie dłużej niż 5 lat (patrz dalsza część przepisu) i podejrzewam,
    że sprzedaż komornicza takie "zawieszenie" unieważni (skoro
    sprzedawany przez komornika przedmiot jest "zwolniony z obciążeń").

    > Co w takiej sytuacji?
    > Wiem +/- jak to wygląda w teorii

    A powyższe przepisy też (znasz)?
    :D
    W praktyce... w praktyce podejrzewam, że z powodu trudności
    z posiadaniem, wartość 50% udziału może być niższa, niż 50%
    wartości pojazdu :)

    pzdr, Gotfryd

  • 92. Data: 2014-01-14 00:05:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 Jan 2014, J.F wrote:

    > Hm, licytacja komornicza ... no to IMO jest ryzyko ze komornik mu wyplaci
    > polowe z licytacji :-)

    Nie widać podstaw: udział to jest prawo majątkowe, niby dlaczego
    "niezainteresowany" miałby być pozbawiany swojego udziału?
    POTEM mogą się sądzić z nowym udziałowcem :) (np. o zniesienie
    współwłasności właśnie)

    pzdr, Gotfryd

  • 93. Data: 2014-01-14 00:10:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 Jan 2014, Maciek wrote:

    > Jakiego rodzaju? Jeśli będzie chciał się naprawiać z AC, to zapewne masz
    > rację, ale jeśli masz na myśli regres, to ubezpieczalnia będzie musiała
    > udowodnić, że do kolizji doszło ze względu na zły stan techniczny pojazdu.

    Ale dla ścisłości, ten stan nie musi być "przyczyną", wystarczy
    jak "ma wpływ".
    A wtedy pole dla popisywania się w szukaniu dziury w całym
    gwałtownie rośnie.

    pzdr, Gotfryd

  • 94. Data: 2014-01-14 00:17:22
    Temat: Re: Czy da si? wyrejestrowa? tymczasowo auto ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 Jan 2014, A.L. wrote:

    > I slusznie. W pelni popieram.

    Przyznaj, że w świetle awantury o to że "monopol" jest za
    blisko pętli tramwajowej, legitymowanie się PJ celem zakupu
    piwa prowadzi do pytania "Kafka czy Mrożek"?

    pzdr, Gotfryd

  • 95. Data: 2014-01-14 00:54:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 Jan 2014, John Kołalsky wrote:

    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    [...]
    > Nie boisz się chodzić po chodnikach ?

    Pytanie jest zasadne i w przeszłości sprawa była już nieraz
    poruszana, również "w mediach" (acz linków nie mam).
    Zderzenie pieszych (wcale nie takie rzadkie, jeśli jeden
    z nich biegnie) jest wypadkiem drogowym.
    Niestety, jak to redachtórzy określali, traktowane jest
    "dość lekceważąco". A obrażenia spotyka się i z kategorii
    "powyżej 7 dni", chyba głównie złamania kończyn.
    Sprawca (o ile nie jest poszkodowanym) na ogół się ulatnia :>,
    zaś sprawa ustalenia sprawcy wcale prosta nie jest (bo
    wbrew różnym opisom, w PoRD np. próżno szukać nakazu
    ruchu prawostronnego pieszych itd).

    pzdr, Gotfryd

  • 96. Data: 2014-01-14 09:46:39
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-13, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    > zaś sprawa ustalenia sprawcy wcale prosta nie jest (bo
    > wbrew różnym opisom, w PoRD np. próżno szukać nakazu

    Nie mow glosno bo zaraz wymysla zeby chodniki mialy pasy i swiatla ;-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 97. Data: 2014-01-14 09:55:31
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Może próbować ale czynność nie będzie skuteczna.

    ależ oczywiście... i bęziesz miał szansę w sądzie dochodzić swoje przez
    kilak lat... :)

    ale samochodu nie bedzisz miała.

  • 98. Data: 2014-01-14 10:41:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Jan 2014, AZ wrote:

    > Nie mow glosno bo zaraz wymysla zeby chodniki mialy pasy i swiatla ;-)

    ...a piesi kaski, ochraniacze (takie "do deskorolek"), OC, PPC, NNW.
    I dwa lata za 0,002% "w ruchu drogowym" :)

    Po prawdzie każde z powyższych da się uzasadnić, ale już
    niekoniecznie "sensownym kosztem" :]

    pzdr, Gotfryd

  • 99. Data: 2014-01-14 11:23:50
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2014-01-13 09:17, Jacek pisze:

    > Aleś chłopie doradził! To podchodzi pod art 271 kk i można iść za to
    > siedzieć do 8 lat, więc chyba się "nie opłaca"

    Ale kto mialby isc siedziec?

    [...]

    Art. 271

    § 1. Funkcjonariusz publiczny lub inna osoba uprawniona do wystawienia
    dokumentu, która poświadcza w nim nieprawdę co do okoliczności mającej
    znaczenie prawne,

    § 2. W wypadku mniejszej wagi, sprawca

    podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności.

    § 3. Jeżeli sprawca dopuszcza się czynu określonego w § 1 w celu
    osiągnięcia korzyści majątkowej lub osobistej,

    [...]

    Sprzedacy pojazd sprzedaje - ktos sie na umowie podpisuje jako kupujacy
    zatem ten "kupujacy" ew. spelnia przeslanki z pkt.3 i jest sprawca bo to
    on poswiadcza, ze kupil :)
    No ale zasadniczo nie istnieje wiec moga go szukac do woli. Sprzedajacy
    dzialal przeciez w dobrej wierze i chcial tylko sprzedac.

    Nie wiem tylko jak proces powrotny w ubezpieczalni przeprowadzic - w
    zasadzie ciagle mamy dowod rejestracyjny, umowy kupna/sprzedazy nie
    istnieja - ale czy UFG sie nie przyczepi, ze niby sprzedany pojazd, a
    stary wlasciciel chce OC kupic na nowo?

    --
    jarek

  • 100. Data: 2014-01-14 19:18:02
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 12.01.2014 o 22:28 RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    pisze:

> [...]
    _Komornik_i_tak_moze_zabrac_ci_auto_.html

    > Ale doczytałeś do końca? Wierzyciel wskazał cudzy samochód jako
    > podlegający egzekucji czy jednak komornik według własnego widzimisię
    > usiłował bezprawnie zająć cudzy MAJĄTEK.
    I okazuje się ze może :( tak u nas jest p..one prawo. Był głośny przypadek
    gdzie dłużnik pożyczył auto, komornik je zobaczył i zajął.
    Teraz własciciel musi się sądzić z dłużnikiem (któryu jest goły) o
    odszkodowanie, bezsens kompletny. Komornikowi nic nie można zrobić za to
    że zajął obcy majątek, podobnie było z słynnymi słoikami.

    --

    Pozdr
    Janusz