    From: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Czy da się wyrejestrować tymczasowo auto ?
    Date: Tue, 14 Jan 2014 11:23:50 +0100

    W dniu 2014-01-13 09:17, Jacek pisze:

    > Aleś chłopie doradził! To podchodzi pod art 271 kk i można iść za to
    > siedzieć do 8 lat, więc chyba się "nie opłaca"

    Ale kto mialby isc siedziec?

    [...]

    Art. 271

    § 1. Funkcjonariusz publiczny lub inna osoba uprawniona do wystawienia
    dokumentu, która poświadcza w nim nieprawdę co do okoliczności mającej
    znaczenie prawne,

    § 2. W wypadku mniejszej wagi, sprawca

    podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności.

    § 3. Jeżeli sprawca dopuszcza się czynu określonego w § 1 w celu
    osiągnięcia korzyści majątkowej lub osobistej,

    [...]

    Sprzedacy pojazd sprzedaje - ktos sie na umowie podpisuje jako kupujacy
    zatem ten "kupujacy" ew. spelnia przeslanki z pkt.3 i jest sprawca bo to
    on poswiadcza, ze kupil :)
    No ale zasadniczo nie istnieje wiec moga go szukac do woli. Sprzedajacy
    dzialal przeciez w dobrej wierze i chcial tylko sprzedac.

    Nie wiem tylko jak proces powrotny w ubezpieczalni przeprowadzic - w
    zasadzie ciagle mamy dowod rejestracyjny, umowy kupna/sprzedazy nie
    istnieja - ale czy UFG sie nie przyczepi, ze niby sprzedany pojazd, a
    stary wlasciciel chce OC kupic na nowo?

    --
    jarek