  • 51. Data: 2010-12-14 08:47:12
    Temat: Re: Czy Orange może nie usunąć SIMlocka (za darmo)
    Od: Marek <b...@e...com>

    W dniu 2010-12-14 09:16, Artur(m) pisze:

    > Użytkownik "Waldek Godel" <n...@o...info> napisał w wiadomości

    > A Ty chcesz ustanowic precedensowość postanowień sądu w Polsce?
    > Brnij w ten bezsens

    Sądzę, że Waldek czegoś nie zrozumiał z mojej wypowiedzi. Każdy wie, że
    nie sądy stanowią prawo ani nikt w tej dyskusji nie sugerował czegoś
    takiego. Powyższy Waldka komentarz jest pozbawiony sensu w świetle moich
    wcześniejszych słów, nie wspominając o jego chamskim zachowaniu później.

    Napisałem, że UOKIK procesuje się/procesował się z paroma operatorami
    m.in. o simlocki i m.in. z Orange, o którym tu mowa. Wywnioskowałem (a
    więc jest to sfera przypuszczeń), że skoro jeden z operatorów, o którym
    słyszałem (Play),że odpuścił sobie z simlockami to przypuszczalnie
    zapadło już orzeczenie sądu, w ramach którego wszyscy biorący udział w
    sprawie operatorzy zostali zobowiązani do usunięcia nielegalnych zapisów
    z umów.

    Wtedy Waldek wyjechał z powyższym tekstem, który nie ma kompletnie
    związku z niczym. Jedyna "mająca sens" interpretacja jego słów jaka do
    głowy mi przychodzi jest absurdalna: że operator, który przejąłby się
    orzeczeniem sądu w jego sprawie byłby frajerem: "niech sąd gada swoje a
    my i tak po swojemu będziemy robić bo nie sąd prawo stanowi".

  • 52. Data: 2010-12-14 15:02:05
    Od: TGor <t...@o...pyl>

    On 2010-12-13 15:10, Marek wrote:

    > No i gdzie napisałem jaki był powód nie stosowania SIMlocków przez Play?

    Nie. Nie pisałeś. O katastrofie smoleńskiej też nie ale nie o tym my tu ...
    Napisałeś, że zakładanie simlocków było (jest) bezprawne. Kol. W.G.
    wykazał, że to bzdura a teraz się wypierasz pomimo, że W.G. dał cytat,
    który wprost o tym mówi.

    TG

    "Ja mam astmę i (dzięki postawie arcybiskupa Ozorowskiego)
    mam pleśń na suficie swojej łazienki. Ponadto mam reumatyzm."

  • 53. Data: 2010-12-14 15:05:11
    Od: TGor <t...@o...pyl>

    On 2010-12-14 09:29, Artur(m) wrote:

    > Czyli SN I NSA stanowią prawo - Brawo.
    > Nie powiem, że jesteś przygłup, bo kultura mi na to nie pozwala

    Chyba niewiele rozumiesz ze słowa pisanego...
    CO to się porobiło.
    Ale przynajmniej jest wesoło, jak 10 lat temu.

  • 54. Data: 2010-12-14 15:07:46
    Od: TGor <t...@o...pyl>

    On 2010-12-14 09:16, Artur(m) wrote:

    > A Ty chcesz ustanowic precedensowość postanowień sądu w Polsce?
    > Brnij w ten bezsens

    Akurat wyroki NSA i SN są obowiązujące dla wszystkich, nie tylko w
    jednej jedynej sprawie.

  • 55. Data: 2010-12-14 16:27:23
    Od: "Tomek" <t...@w...pl>

    Użytkownik "TGor" <t...@o...pyl> napisał :

> [...]
    > że to bzdura a teraz się wypierasz pomimo, że W.G. dał cytat, który wprost o

    Bo Marek, to jak się wcześniej już przyznał, taki usenetowy "przedpiździec",
    więc wybacz mu.

  • 56. Data: 2010-12-14 16:58:25
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2010-12-14 09:47, Marek pisze:

> [...]
    > zapadło już orzeczenie sądu, w ramach którego wszyscy biorący udział w
    > sprawie operatorzy zostali zobowiązani do usunięcia nielegalnych zapisów

    Zapadło, ale z tego co przeczytałem, simlocków nie tknięto. Gwoli
    ścisłości (czego nie chciałeś sam doczytać), nie chodziło o simlocki w
    ogóle, a o wygórowaną kwotę za zdjęcie tegoż.

> [...]
    > orzeczeniem sądu w jego sprawie byłby frajerem: "niech sąd gada swoje a
    > my i tak po swojemu będziemy robić bo nie sąd prawo stanowi".

    Nie. Waldkowi chodziło (i w miarę jasno to napisał), że wyrok
    jakiegokolwiek sądu w jednej sprawie nie powoduje AUTOMATYCZNEGO
    przeniesienia na inną sprawę.

  • 57. Data: 2010-12-14 19:45:59
    Od: Marek <b...@e...com>

    > Zapadło, ale z tego co przeczytałem, simlocków nie tknięto. Gwoli
    > ścisłości (czego nie chciałeś sam doczytać), nie chodziło o simlocki w
    > ogóle, a o wygórowaną kwotę za zdjęcie tegoż.

    Dziękuję za informację :-)

    > Nie. Waldkowi chodziło (i w miarę jasno to napisał), że wyrok
    > jakiegokolwiek sądu w jednej sprawie nie powoduje AUTOMATYCZNEGO
    > przeniesienia na inną sprawę.

    A teraz cofnij się ciut wyżej do moich wypowiedzi i spróbuj wywnioskować
    na jakiej podstawie Waldek wysnuł wniosek (o ile tak pomyślał w ogóle
    jak piszesz) o tym, że jedna sprawa ma się przenieść na drugą w/g mnie
    ponoć.

    Nigdy nie było mowy z mojej strony o "innej sprawie" tylko o jednej
    konkretnej - dotyczącej Orange. Zgodnie z linkami jakie przytoczyłem
    (oto jeden z nich):

    http://www.uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=554

    sprawa dotyczyła (a może "sprawy dotyczyły"? - tego nie wiem) trzech
    operatorów: Orange, Ery i Playa. Nam chodzi tylko o Orange w tej
    dyskusji. Jedynie co zasugerowałem (wywnioskowałem być może mylnie, być
    może nie - rozstrzygnięcie zostawiłem wątkotwórcy i dałem nawet numer
    telefonu gdzie może to zrobić) to to, że skoro Play zadziałał w sprawie
    simlocków to być może wyrok już zapadł i być może również w stosunku do
    Orange. Czy ja tego równie jasno nie napisałem?

  • 58. Data: 2010-12-14 20:34:14
    Od: Marek <b...@e...com>

    W dniu 2010-12-14 16:02, TGor pisze:

> [...]
    > Napisałeś, że zakładanie simlocków było (jest) bezprawne. Kol. W.G.
    > wykazał, że to bzdura a teraz się wypierasz pomimo, że W.G. dał cytat,

    Hmmm... wygląda na to, że używam niezrozumiałych słów dla Was. Wcale nie
    napisałem, że było/jest bezprawne lecz, że "wnioskuję to z pewnych
    przesłanek". Cytujesz fragment moich słów i tym samym zmieniasz
    całkowicie sens ich. Oto cytat nieokrojony moich słów.

    "P.S.
    Z tego co słyszałem to o czym pisałem już się faktem stało. Np. Play już
    od 1.5 roku nie stosuje SIMlocków. Wnioskuję, że te, które były -
    zostały założone bezprawnie. Pogadaj z UOKiK aby się upewnić i domagaj
    się swoich praw. "

    Wiesz co znaczy "wnioskować"? Abyś nie szukał po słownikach to wyręczę
    Cię: synonimem jest "implikować" lub "konkludować". Wniosek nie wyraża
    przekonania o danym fakcie lecz jest tezą, którą można obalić lub
    podtrzymać. Zwróć uwagę, że zanim sformułowałem ten wniosek zaleciłem
    zweryfikowanie sprawy podając numer telefonu, pod którym można
    dowiedzieć się szczegółów i jakie ew. nowe korzyści przysługują klientom
    gdyby sprawa okazałaby się zakończoną. Sam więc na wstępie osłabiłem
    swoją późniejszą hipotezę bazującą na przesłance.

    Obojętne jak tego nie zrozumieliście w pierwszym momencie, to
    wyjaśnienia jakie później nastąpiły:

    "Napisałem o WNIOSKOWANIU z faktu niestosowania SIMlocków przez Play od
    pewnego czasu, że jest już po sprawie."

    powinny wyraźnie wyklarować moją intencję. Po co wmawiacie mi intencje,
    których nie miałem i dużymi literami to wyróżniłem? A wyróżniłem słowo
    WNIOSKOWANIE jako PRZESŁANKĘ, na podstawie której coś sobie pomyślałem i
    co trzeba zweryfikować we wcześniej podanym przeze mnie miejscu.

    Powiedz szczerze: co zrobiłem źle chcąc pomóc koledze Arturowi podając
    linki do UOKiKu i pisząc, że z pewnej przesłanki (konkretnie: Play bez
    simlocków) wywnioskowałem, że fakt rozpraw sądowych mógł się już dokonać
    (simlocki stałyby się wtedy bezprawne) i zalecając zweryfikowanie moich
    informacji? (pewnie pominiesz to)

    A już naprawdę nie rozumiem chamstwa kolegi W.G. wobec mnie a i widzę,
    że kolega Tomek również się przyłącza do tego klubu.

  • 59. Data: 2010-12-14 20:36:34
    Od: "Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)" <"michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]ch"@think.a.bit.before.replying>

    On 12/14/2010 08:45 PM, Marek wrote:

> [...]
    >
    > Nigdy nie było mowy z mojej strony o "innej sprawie" tylko o jednej
    > konkretnej - dotyczącej Orange. Zgodnie z linkami jakie przytoczyłem

    I Orange...
    ...nadal zakłada simlocki...

    M.

  • 60. Data: 2010-12-14 21:44:11
    Od: "Endi" <h...@C...com>

    Użytkownik "Marek" <b...@e...com> napisał

    > A już naprawdę nie rozumiem chamstwa kolegi W.G. wobec mnie a i widzę, że
    > kolega Tomek również się przyłącza do tego klubu.

    Oszczędź wszystkim tego i wyjdź. Bredzisz i odwracasz kota ogonem, gdy
    wytknięto Ci głupotę. I te tłumaczenia. Litości.