  • 41. Data: 2021-11-16 18:02:23
    Temat: Re: Czujnik poziomu wody pitnej
    Od: Pcimol <...@...com>

    > Bo jak tam bedzie drobna nieszczelnosc ... w pralce moze nieistotne, bo
    > dluzej stoi pusta niz pelna.

    A jeśli to wasza matka bedzie tędy przechodzić?
    Daruj.

    Hydrostat dobry przy stałej temeperaturze. Przy niestałej: czujnik
    ciśnienia + termometr + mikrokontroler w tej samej konfiguracji
    mechanicznej - jeśli ma być dokładny.

  • 42. Data: 2021-11-16 18:14:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 16 Nov 2021 18:02:23 +0100, Pcimol wrote:

> [...]
    >
    > Hydrostat dobry przy stałej temeperaturze. Przy niestałej: czujnik
    > ciśnienia + termometr + mikrokontroler w tej samej konfiguracji

    Ale mnie o nieszczelnosc chodzi.

    mamy te J-rurke
    https://mlodytechnik.pl/archiwum/04-2004_jak_dziala.
    pdf

    na gorze czujnik, połączenie jest absolutnie szczelne?
    Bo jak troche powietrza zejdzie, to hydrostat przestanie dzialac.

    Przy czym jak pisze - w pralce pranie rzadko,
    zejdzie, to pozniej moze wejsc.

    Jak tu bedzie zbiornik z wysokim poziomem przez dlugi czas?

    Co prawda jak patrze na "sprezyny gazowe" w samochodzie ...
    są dobre uszczelki, są.

    J.

  • 43. Data: 2021-11-16 19:17:30
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 14.11.2021 21:26, Janusz wrote:

    > Czujnik pływakowy z magnesem chodzący góra-dół na rurce pcv, w rurce
    > kontaktron na odpowiedniej wysokości.

    Nie chciało by mi się.
    Butelka 0.6 PET opróżniona w połowie, powieszona na żyłce zaczepionej na
    dźwigni krańcówki - max 20pln i praktycznie bez roboty.
    Choć pewnie dzisiaj wolałbym odczyt ciągły - czujnik ciśnieniowy z
    kapilarą w kablu kupowałem kiedyś za ~300pln.

    --
    Mirek.

  • 44. Data: 2021-11-16 21:00:26
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 16.11.2021 o 10:59, J.F pisze:
> [...]
    e371974e3bdcca96/images/thumbnail/big_036.jpg?lm=163
    3604262

    > ultradzwiekowemu pyl moze nie przeszkadzac, a moze nawet czujnik sie
    > oczysci :-)
    >
    > Ale wegiel prad przewodzi, to moze jakies stykowe czy pojemnosciowe
    > zadziałaja.
    >
    > No i jeszcze fale el-m mozna by sprawdzic - jak nie radar, to moze
    > jakies tlumienie zbiornika zalezy od wypelnienia weglem ...
    >
    > No i tensometry potrafia byc tanie, to moze piec zwazyc ...

    Ważenie pieca jest upierdliwe bo pusty piec w moim przypadku to około
    200kg + 140kg węgla + 100kg wody + pewna różna ilość popiołu.

    Gdy nie wybiorę popiołu to 10 czy 15kg może być więcej bo max
    jaki wyjąłem kiedyś popiołu to 17,3kg

    Więc ciężko określić czy zostało 10kg węgla czy 10kg popiołu.

    Ważenie samego zasobnika na węgiel jest trudne bo trzeba by
    zapewnić elastyczne zawieszenie na podajniku i dodatkowo szczelne
    aby dym się nie wydostawał z ślimaka.

    Dlatego najłatwiej wydaje mi się zastosować czujnik pojemnościowy
    zamontowany za wizjerem z poliwęglanu.
    Szczelność zapewni zastosowanie uszczelki lub wklejenie na silikon.

    Idąc tym tropem można zastosować 2 czy trzy czujniki i mieć dość
    dokładną informację o stanie zbiornika wykrywając zmianę stanu
    oraz licząc czas pracy/ilość obrotów podajnika bez konieczności
    zasypywania do pełna i ręcznego resetu licznika.

    --
    pzdr, j.r.

  • 45. Data: 2021-11-17 10:24:42
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 14.11.2021 o 23:36, Rutkowski, Jacek pisze:

> [...]
    > różnie się układa i może przed czujnikiem ułożyć się jeden kawałek
    > czy dwa większe węgla i nie wiele więcej będzie do wykrycia...

    Możesz sobie zrobić czujnik optyczny, są nawet gotowce:

    https://allegro.pl/oferta/bariera-podczerwieni-fotok
    omorka-do-bramy-12-24v-8701877334

    Na Twoje potrzeby wystarczy, jedyny problem to zamontowanie tego od
    wewnątrz i co jakiś czas trzeba przecierać z pyłu. Możesz poszperać w
    tych barierach podczerwieni, na pewno coś znajdziesz.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>