  • 31. Data: 2021-11-14 23:36:06
    Temat: Re: Czujnik poziomu wody pitnej
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 14.11.2021 o 17:04, Irek.N. pisze:

    > Naprawdę w Twoim przypadku nie ma to chyba znaczenia, jakikolwiek
    > dobrego producenta. Pojemnościowe najczęściej chyba Balluffa stosuję,
    > ale nie upieram się przy nim.
    > Tutaj masz z IFM-a jak toto działa.
    > https://www.youtube.com/watch?v=bW-kOVOGLQc
    >
    > A tutaj masz przykład (pod koniec) o co mi chodzi.
    > https://www.youtube.com/watch?v=Gy9kbsmV3nQ

    Podepnę się do tematu.
    Czy są czujniki, które poprzez płytę z poliwęglanu np. 4mm grubości
    wykryją ekogroszek w zasobniku?

    Chodzi o detekcję poziomu minimalnego ale niestety węgiel
    różnie się układa i może przed czujnikiem ułożyć się jeden kawałek
    czy dwa większe węgla i nie wiele więcej będzie do wykrycia...

    --
    pzdr, j.r.

  • 32. Data: 2021-11-14 23:43:03
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 14.11.2021 o 16:35, Artur Stachura pisze:

    > A gdyby postawić ten zbiornik na wadze i mierzyć ciężar...?
    > Albo mierzyć ciśnienie słupa cieczy tensometrem na dnie zbiornika...?
    >
    > Może głupie, ale jak wymyśliłem, to napisałem ;-)

    Hydrostat z pralki lub zmywarki.
    Proste i skuteczne przez wiele lat działające rozwiązanie...
    za kilka, kilkadziesiąt zł.

    --
    pzdr, j.r.

  • 33. Data: 2021-11-14 23:44:06
    Od: "Irek.N." <i...@t...jest>

    > No coz - sam ksztalt czujnika sugeruje, tak sie go montuje :-)

    Fakt, ale najpopularniejsze czujniki - indukcyjne - mają taką samą
    obudowę, a tak się ich nie montuje :) Pojemnościowe za to nie zawsze
    mają gwint M12/M18/M36/Mxx.

    > A jak zarosnie wewnetrzna scianka zbiornika ?

    Gładka ścianka zbiornika, pewnie znacznie wolniej zarośnie, no i nic się
    z góry nie osadzi, bo nie ma na czym.

    > A to swoja droga - jest troche roznych.

    Link w opisie filmu kieruje do nieistniejącej strony, ale widzę, że
    opisy jednak są. Czyli pojemnościowy.

    > Co ciekawe - to nie jest dzial "czujniki poziomu cieczy"
    > Choc np tu
    > https://termoregulatory.pl/czujniki-pojemnosciowe/cz
    ujnik-pojemnosciowy-c18-n
    > na rysunkach jakby pomiar bezkontaktowy.

    Pewnie łatwiej było mu tak pokazać i tak zrobił. Szkoda tylko że uczy w
    ten sposób partactwa.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 34. Data: 2021-11-14 23:56:21
    Od: "Irek.N." <i...@t...jest>

> [...]
    > różnie się układa i może przed czujnikiem ułożyć się jeden kawałek
    > czy dwa większe węgla i nie wiele więcej będzie do wykrycia...

    A nie prościej z góry ultradźwiękowym zmierzyć poziom węgla? Ustawić nad
    wlotem do ślimaka - tam najszybciej opada. Ultradźwiękowe mogą mieć
    wyjście napięciowe, a to już łatwo z woltomierzem sprzęgnąć i wyskalować
    odpowiednio. Jeżeli lubisz bajery ;) Niestety ultradźwiękowe droższe niż
    pojemnościowe, ale jako że to grupa elektroniczna... ;)

    Co do czujnika pojemnościowego, im większy weźmiesz pod uwagę, tym
    większą będzie miał strefę detekcji. Myślę, że znajdziesz taki z
    zakresem 30mm bez problemu, a to już powinno dać radę chyba. Weź pod
    uwagę, że czujnik nie ma pola detekcji tylko przed czołem, ale również
    trochę z boku (zależy od konstrukcji), więc może duży czujnik z odkrytym
    czołem zrobi na tyle duże pole detekcji, że nie będzie problemu z
    wykrywaniem dla różnych pozycji ułożenia ziaren wsadu.

    Tak na marginesie, wykrywanie poziomu popiołu (z procesu spalania węgla
    w kotle) w zbiorniku zrobione było właśnie na przetworniku
    ultradźwiękowym. Zbiornik nie pamiętam już... 12m wysoki? Popiół
    teoretycznie pulchny (bo suchy i wdmuchiwany do zbiornika), a pomimo
    tego dało się zmierzyć poziom.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 35. Data: 2021-11-14 23:57:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Irek.N." napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]

    >Gładka ścianka zbiornika, pewnie znacznie wolniej zarośnie, no i nic
    >się z góry nie osadzi, bo nie ma na czym.

    Jak to bedzie gorny poziom wody, to ja bym taki pewny nie byl.

    ujnik-pojemnosciowy-c18-n

    >Pewnie łatwiej było mu tak pokazać i tak zrobił. Szkoda tylko że uczy
    >w ten sposób partactwa.

    Tak swoja droga, to faktycznie - czy on aby jest hermetyczny, tak na
    pare lat w wodzie ... powiedzmy nawet przy malutkim cisnieniu.

    J.

  • 36. Data: 2021-11-15 00:00:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rutkowski, Jacek" napisał w wiadomości grup
    ..

    >Hydrostat z pralki lub zmywarki.
    >Proste i skuteczne przez wiele lat działające rozwiązanie...
    >za kilka, kilkadziesiąt zł.

    Ten hydrostat to aby na pewno pewne rozwiazanie?

    Bo jak tam bedzie drobna nieszczelnosc ... w pralce moze nieistotne,
    bo dluzej stoi pusta niz pelna.

    J.

  • 37. Data: 2021-11-15 10:39:20
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Czujnik poziomu wody od zbiornika filtra (kuchennego).

    -----

  • 38. Data: 2021-11-15 14:15:39
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-11-14 o 12:17, Irek.N. pisze:

    yczny-11087720964

    > A kupił byś cokolwiek od gościa z takimi opiniami, takim podejściem i na
    > dodatek samooceniającego się?

    Sporadycznie i od niedawna korzystam z Allegro.
    Co świadczy o byciu samooceniającym się - gdzie to widać?
    P.G.

  • 39. Data: 2021-11-15 23:49:06
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 14.11.2021 o 23:56, Irek.N. pisze:

> [...]
    > odpowiednio. Jeżeli lubisz bajery ;) Niestety ultradźwiękowe droższe niż
    > pojemnościowe, ale jako że to grupa elektroniczna... ;)

    Z góry jest klapa do wsypywani węgla:
    https://www.domer.pl/media/products/c7af1283f87fed99
    e371974e3bdcca96/images/thumbnail/big_036.jpg?lm=163
    3604262

    Umieszczanie czegokolwiek wewnątrz na górze gdzie zbiera się około
    milimetrowa warstwa pyłu w trakcie sezonu jest raczej dla mnie bez
    sensu.
    Czujnik w tydzień będzie czarny a mechanicznie też może dostać
    przypadkiem grudkami węgla podczas zasypywania.

    Na dole zbiornika gdzie węgiel szoruje po ściance jestem
    pewny że pyłu jest znacznie mniej i mam nadzieję że drobne
    zapylenie nie spowoduje wyzwolenia czujnika pojemnościowego.

    co

    --
    pzdr, j.r.

  • 40. Data: 2021-11-16 10:59:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 15 Nov 2021 23:49:06 +0100, Rutkowski, Jacek wrote:

> [...]
    > Czujnik w tydzień będzie czarny a mechanicznie też może dostać
    > przypadkiem grudkami węgla podczas zasypywania.

    ultradzwiekowemu pyl moze nie przeszkadzac, a moze nawet czujnik sie
    oczysci :-)

    Ale wegiel prad przewodzi, to moze jakies stykowe czy pojemnosciowe
    zadziałaja.

    No i jeszcze fale el-m mozna by sprawdzic - jak nie radar, to moze
    jakies tlumienie zbiornika zalezy od wypelnienia weglem ...

    No i tensometry potrafia byc tanie, to moze piec zwazyc ...

    J.