  • 21. Data: 2016-01-29 11:35:21
    Temat: Re: Czerny dzien:-(
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2016-01-28 o 17:34, Piotr Wyderski pisze:

    > A PICach podoba mi się jeszcze ich dostępność w praktycznie
    > każdej obudowie. Zdarzyło mi się raz prototypować przetwornicę
    > SEPIC (na 16F1709) w DIP20, a wersje finalną wrzucić w QFN20.

    To fakt. U konkurencji trudno byłoby dostać 32 bitowy mikrokonktroler w
    obudowie DIP28. Z drugiej strony tę lukę łatają producenci maleńkich
    "zestawów uruchomieniowych", w formie przypominającej np. DIP40.

  • 22. Data: 2016-01-29 12:01:36
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 29 Jan 2016 11:28:23 +0100, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > Tak BTW ostatnio przeglądając ofertę Głównej Księgarni Naukowej w
    > Krakowie zauważyłem, że mają tam podręczniki do programowania 8051 w
    > asemblerze, wydane mniej niż cztery lata temu.
    > Tak się zastanawiam, czy ten MCU ma jeszcze jakieś istotne miejsce
    na
    > rynku? Ktoś realizuje na nim jakieś projekty?

    Większość Chinskiej (w sensie lokalnych "marek") elektroniki
    użytkowej jest napędzana ich własnymi klonami 8051. Jest tego
    mnóstwo.

    --
    Marek

  • 23. Data: 2016-01-29 12:02:49
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 29 Jan 2016 11:35:21 +0100, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
> [...]
    > obudowie DIP28. Z drugiej strony tę lukę łatają producenci maleńkich
    > "zestawów uruchomieniowych", w formie przypominającej np. DIP40.

    Zdawało mi się, że, widziałem stm32 albo lpc w dip16 nawet.

    --
    Marek

  • 24. Data: 2016-01-29 12:05:13
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2016-01-29 11:28, Atlantis wrote:
    [...]
    > Tak się zastanawiam, czy ten MCU ma jeszcze jakieś istotne miejsce na
    > rynku? Ktoś realizuje na nim jakieś projekty?
    Urządzeń zaprojektowanych -naście czy 20+ lat temu i nadal
    produkowanych[*] pewnie trochę się znajdzie. Poszukiwania zacząłbym od
    urządzeń fiskalnych.

    [*] - co jest bólem dupy producentów ponieważ urządzenia się sprzedają,
    ale kłopotem jest dostępność MCU oraz problemy z rozwojem oprogramowania
    (brak pamięci).

  • 25. Data: 2016-01-29 12:10:58
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    http://www.atmel.com/webdoc/AVRLibcReferenceManual/
    póki nie zdjeli, można gdzieś to zassać w pdfie?

  • 26. Data: 2016-01-29 12:11:57
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    ogólnie co warto zgrać zanim zniknie? jakie pdfy?

  • 27. Data: 2016-01-29 12:44:05
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Marek wrote:

    > Zdawało mi się, że, widziałem stm32 albo lpc w dip16 nawet.

    Kiedyś ktoś rzucił link do ARMa w DIP8. Aż tak wygórowanych
    roszczeń nie mam, ale brak (?) ARMmów w obudowach SO2x jest
    głównym czynnikiem powstrzymującym mnie od całkowitego
    porzucenia ośmiobitowców. QFP z odstępami 0,5..0,6mm mnie
    w moich projektach nie kręci.

    dsPICe są.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 28. Data: 2016-01-29 13:01:52
    Od: v...@g...com

    użytkownik Piotr Wyderski napisał:
    > QFP z odstępami 0,5..0,6mm mnie
    > w moich projektach nie kręci.

    Ileż producentowi zejdzie uC w DILu?
    0,01% tego co w QFN?
    Patrzę sobie
    http://www.silabs.com/products/mcu/8-bit/Pages/8-bit
    -microcontrollers.aspx

    Cały jeden, reszta mikro robaki. Takie czasy.

  • 29. Data: 2016-01-29 13:07:03
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    v...@g...com wrote:

    > Ileż producentowi zejdzie uC w DILu?
    > 0,01% tego co w QFN?

    Microchip jednak robi i fakt kto kogo kupuje pokazuje,
    że to oni mają rynkowo rację. ;-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 30. Data: 2016-01-29 13:43:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    v...@g...com wrote:

    >Microchip jednak robi i fakt kto kogo kupuje pokazuje,
    >że to oni mają rynkowo rację. ;-)

    Trzeba by raporty finansowe poczytac.

    IMO - z amatorow sie taka firma nie utrzyma, zarabiac musza na
    powaznych klientach.
    Oczywiscie popularyzowanie PIC wsrod mlodziezy tez jest wazne, ale
    kontrakt z hurtowym odbiorca wazniejszy :-)

    Poza tym wydaje mi sie, ze PICe utracily sporo zainteresowanych na
    rzecz Atmela, glownie z powodu architektury ... a widzisz kto kogo
    kupuje :-)

    Za wiki:
    "Atmel purchased the smart metering product lines of IDT Corporation
    in March 2013."

    To jest rynek. Kazdy ma licznik, a nawet kilka.

    "Previously in October 2008, Atmel received an unsolicited offer from
    Microchip Technology and ON Semiconductor, estimated at US$2.3
    billion. The offer was eventually rejected and the companies gave up
    on their hostile takeover attempt."]

    A tak poza tym ... z tego co patrze, to Atmel niewiele ustepowal MC
    wielkoscia, no i akcje na gieldzie, czy to nie jest bardziej fuzja niz
    zakup ?

    J.