  • 201. Data: 2009-03-02 10:54:46
    Temat: Re: Czemu ludzie lubia jabłka
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Mon, 2 Mar 2009 10:14:57 +0000 (UTC), Sergiusz Rozanski
    <w...@s...com> wrote:

    >Chwilka, wg Waldka miało nie być w ogóle, jakoś wyszło że to jego gówno prawda.

    Nie wiem jak w przypadku Waldka ale dla mnie mapa wyłącznie USA to jak
    mapa Chin - użyteczna nie na codzięń a raz na parę lat. Nie oceniam
    Waldka - oceniam funkcjonalnośc takiej mapy.

    >iP z modułem gps jest na rynku pół roku sądzisz że taki program
    >to się pisze 'pstryk' i już? Pewnie nie pamiętasz początków navi na
    >palmy i pockety, ten rynek ma już kilka lat (6-7?)

    Wiesz - gdyby działał choc np. NaviExpert czyli nawigacja w Javie z
    połączeniem on-line. Dla nowych telefonów pojawia się w kilka tygodni
    po premierze albo równo z nią. Natomiast nie uważam że musi upłynąć
    kilka lat zanim pojawi się nawigacjka na IPhone bo najważniejsze są
    mapy a te już są. Kompilacja wersji softu do obsługi konkretnych map
    na jakieś urządzenie to okres zdecydowanie krótszy niż pół roku.
    TomTom był gotowy wydać swój system nawigacji na IPhone - niestety
    okaząło się że nie pozwalają na to zapisy licencyjne Apple. Czyli mógł
    być co najmniej jeden sprawdzony system nawigacji ale go nie.
    Własciwie nie wiadomo dlaczego. W każdym razie jeśli podaje sie ze GPS
    jest w wyposażeniu sprzętu to należałoby z wyprzedzeniem zadbać o choć
    jedną funkcjonalną aplikację wykorzytującą jego mozliwości. GoogleMaps
    nie sa dla mnie taką aplikacją.

    >Z resztą w nasyceniu tanich i dedykowanych navi, babranie w to telefonu uważam
    >za ciekawostkę. Bo można sobie kupić za kilka stów do każdego samochodu,
    >z całym car pakietem i można dzwonić niezależnie od nawigowania i nie
    >demontować co parkowanie.

    Mimo wszystko uważam że jeśli używa sie telefonu czy mixu pda/telefon
    to kolejne urządzenie to porażka. Właśnie przez to że trzeba na nie
    wydać dodatkową kasę i pamietać by je zabrać. Jednoczesnie zwykle jest
    sie przypisanym do jednej konkretnej mapy. Zwolennikiem oddzilnego
    GPS-u jestem raczej w turystyce pieszej - nawet na rower wystrcza mi
    PDA. A jak pisąłem pierwszy odbiornik jaki miałem to był Garmin 12 a
    na PDA jakoś tak w okolicy m515 i GPS Holux na kabelku.

    A tak z ciekawostek to kumpel z biurka obok ucieszył się z godzinę
    temu że może po najnowszej aktualizacji softu przypisać dowolny
    dzwonek do dowolnego kontaktu. Tylko nie dłuższy niz 28 sekund. ;-)

    Zdrówko

  • 202. Data: 2009-03-02 11:02:31
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl> writes:

    > A tak z ciekawostek to kumpel z biurka obok ucieszył się z godzinę
    > temu że może po najnowszej aktualizacji softu przypisać dowolny
    > dzwonek do dowolnego kontaktu. Tylko nie dłuższy niz 28 sekund. ;-)

    A po co komus dluzszy dzwonek?

    MJ

  • 203. Data: 2009-03-02 11:04:19
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Maciek "Babcia" Dobosz pisze:

    > Mimo wszystko uważam że jeśli używa sie telefonu czy mixu pda/telefon
    > to kolejne urządzenie to porażka.

    No alez twoj WM nie pozwala na ogladanie video w 30fps co za porazka
    !!!! NIe potrafi tez o zgrozo zakupic filmu, ksiazki czy audycji co za
    porazka.

    > Właśnie przez to że trzeba na nie
    > wydać dodatkową kasę i pamietać by je zabrać.

    Slusznie masz namiastke nawigacji :) ale zawsze sie mozna pochwalic.
    A latarka tez no w sumie tez namiastka ?

> [...]
    > PDA. A jak pisąłem pierwszy odbiornik jaki miałem to był Garmin 12 a
    > na PDA jakoś tak w okolicy m515 i GPS Holux na kabelku.

    Taaa na rower HTC touch HD buhahaha

    > A tak z ciekawostek to kumpel z biurka obok ucieszył się z godzinę
    > temu że może po najnowszej aktualizacji softu przypisać dowolny
    > dzwonek do dowolnego kontaktu. Tylko nie dłuższy niz 28 sekund. ;-)

    No i ... mowilem przciez ze WM to telefon dla nastolatkow ktorych
    rajcuje stekajaca para podczas sexu w mp3 jako dzwonek

    --
    Portal edukacyjny o inwestowaniu - http://www.inwestowanie.org.pl/
    Historia Pieniądza kompendium wiedzy http://www.historiapieniadza.pl/

  • 204. Data: 2009-03-02 11:08:31
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Michal Jankowski pisze:

    > A po co komus dluzszy dzwonek?

    Ja dzwonim.... WMowcy to tacy mali chlopcy :) ze niby do biznesu ...
    a wazna cecha to dzwonek :) z jakims wyjcem

  • 205. Data: 2009-03-02 11:30:24
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Mon, 02 Mar 2009 12:04:19 +0100, Jan Strybyszewski <k...@...pl>
    wrote:

    >No alez twoj WM nie pozwala na ogladanie video w 30fps co za porazka
    >!!!! NIe potrafi tez o zgrozo zakupic filmu, ksiazki czy audycji co za
    >porazka.

    Rzadko oglądam coś na telefonie. Jeśli już to podłączam w hotelu N95
    do telewizora. A ksiązki kupuję bezproblemowo niezależni właściwie od
    urządzenia.

    >Slusznie masz namiastke nawigacji :) ale zawsze sie mozna pochwalic.

    Oczywiście. Mam AM (dostałem z telefonem) i TT (kupiony wcześniej i
    używany wpierw na Palmie a potem na Acerze). To namiastka?

    >A latarka tez no w sumie tez namiastka ?

    A masz latarkę w IPhone? Bo ja mam w plecaku i druga w bagazniku
    samochodu. Nóż zresztą też mam.

    >Taaa na rower HTC touch HD buhahaha

    Nie każdy zajmuje się downhillem czy akrobacjami. Z kolejnymi modelami
    urządzeń od ładnych paru lat używam na rowerze taki fajny uchwyt
    Krusella na kierownicę.

    >No i ... mowilem przciez ze WM to telefon dla nastolatkow ktorych
    >rajcuje stekajaca para podczas sexu w mp3 jako dzwonek

    Cóż - dziękuje poczułem się młodziej... Nastolatkiem to byłem tak ze
    ćwierć wieku temu. Ale jak widze po tym wątku Ty dokładnie wiesz jakie
    są moje potrzeby. Całkiem jak Steve Jobs...

    Zdrówko

  • 206. Data: 2009-03-02 13:22:03
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 02.03.2009 Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl> napisał/a:

> [...]
    > jest w wyposażeniu sprzętu to należałoby z wyprzedzeniem zadbać o choć
    > jedną funkcjonalną aplikację wykorzytującą jego mozliwości. GoogleMaps

    Bo pewnie i taką być nie miały, gps w telefonie - tak, ale dla potrzeb
    lokalizacyjnych 'znajdz w pobliżu' itp. Navigacja samochodowa w telefonie,
    to jak pisałem ciekawostka - da się ale po co jak masz gotowe systemy ze
    wszystkim.

    > Mimo wszystko uważam że jeśli używa sie telefonu czy mixu pda/telefon
    > to kolejne urządzenie to porażka. Właśnie przez to że trzeba na nie
    > wydać dodatkową kasę i pamietać by je zabrać.

    Przy czym cena tego urządzenia to głównie cena softu.
    I dla mnie porażka, to taka uniwersalność - musze mieć pda z gps i WM bo tam
    działa AM. Zamiast kupić sobie navi z wince i AM i mieć większy
    wybór PDA, bez dodatkowych ograniczeń. Przy czym pda się uzywa na co
    dzień, a navi co jakiś czas (poza miastem). Jak jeszcze tych zastosowań
    sobie podorzucamy, to się okaże że jedynie topowy model za kilka kzł
    spełni to co chcemy przy czym za funkcjonalność używaną w 5% płacimy
    95% ceny.

> [...]
    > PDA. A jak pisąłem pierwszy odbiornik jaki miałem to był Garmin 12 a
    > na PDA jakoś tak w okolicy m515 i GPS Holux na kabelku.

    Do pieszej mam żółtka, też styka :) Ale za to na off-road mogę go
    sobie bez problemu zabrać.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 207. Data: 2009-03-02 13:30:59
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Mon, 2 Mar 2009 13:22:03 +0000 (UTC), Sergiusz Rozanski
    <w...@s...com> wrote:

> [...]
    >to jak pisałem ciekawostka - da się ale po co jak masz gotowe systemy ze

    Moze dlatego ze wolę ze soba nosić jedno urządzenie a nie 2? Na
    dodatek to urządzenie spełnia 99% funkcji drugiego. Ekran tak naprawdę
    ma dość drugorzędne znaczenie - jeżdżę głownei na nawigacji głosowej.

> [...]
    >sobie podorzucamy, to się okaże że jedynie topowy model za kilka kzł
    >spełni to co chcemy przy czym za funkcjonalność używaną w 5% płacimy

    Widzisz ja róznych PDA używałem dość dużo. I np. dla nawigacji w
    samochodzie dla mnie była to przesiadka z TC na Acer n321 a potem na
    TouchPro. I to wszystko z TomTom-em a nie AM. TT pozostał zresztą ten
    sam - tylko aktualizowany. Jak najbradizje legalny. Argument o AM jak
    żywo przypomina mi "wojny" PamOS kontra WM. PalmOS niby był gorszy bo
    nie chodziła AM. ;-) Tylko że AM to tylko jeden z systemów
    nawigacyjnych na WM - IPhone nie ma właściwie żadnego ;-) A ja AM
    akurat używam dość rzadko a mam bo dostałem z telefonem. Dodatkowo ja
    nie zapłaciłem za nią bo to służbowe. Prywatnie mam Nokię N95 a
    wcześniej E61 - też na niej odpalałem TT. Najdłuższa trasa jaką
    zresztą zrobiłem na E61 to był Bukareszt-Trójmiasto jak mi sfiksował
    ostaecznie TC podczas wyjazdu.

    >Do pieszej mam żółtka, też styka :) Ale za to na off-road mogę go
    >sobie bez problemu zabrać.

    Też mam żółtka - mimo to do weekendowych wycieczek rowerowych wolę HTC
    - po prostu zabieram jedno urządzenie a nie dwa.

    Zdrówko

  • 208. Data: 2009-03-02 14:09:20
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Maciek "Babcia" Dobosz pisze:

    > Moze dlatego ze wolę ze soba nosić jedno urządzenie a nie 2? Na
    > dodatek to urządzenie spełnia 99% funkcji drugiego. Ekran tak naprawdę
    > ma dość drugorzędne znaczenie - jeżdżę głownei na nawigacji głosowej.

    Bez kozery powiem ze taki WM bije dedykowana nawigacje i spelnia 110%
    funkcji :)

  • 209. Data: 2009-03-02 15:53:58
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 02.03.2009 Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl> napisał/a:

    > Moze dlatego ze wolę ze soba nosić jedno urządzenie a nie 2?

    A może mi wyjaśnisz sens noszenia nawigacji samochodowej?
    Może że kradną? CB z anteną, car-audio, kierownicę i dywaniki też zabierasz?

    > Na
    > dodatek to urządzenie spełnia 99% funkcji drugiego.

    Przy czym funkcja navigacji samochodowej to 2% całkowitego użytkowania pda,
    plus kompromisy typu 'jade, a dzwoni telefon'. 'Zobacz o której mieliśmy tam,
    być, albo lepiej nie teraz, za tym rondem'. 'Tata, daj pograć'.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 210. Data: 2009-03-02 16:00:13
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

> [...]
    > tam,
    > być, albo lepiej nie teraz, za tym rondem'. 'Tata, daj pograć'.

    Granie na pda to taka sama konina jak oglądanie filmów na iphonie, zresztą
    odwrotnie dokładnie tak samo.