  • 31. Data: 2009-02-09 08:34:57
    Temat: Re: "Czarny silikon" nadchodzi?
    Od: "Jan Kowalski" <j...@o...pl>

    news:gmksul$ht3$1@srv.cyf-kr.edu.pl...
    > Podobno ma byc o wiele czulszy od obecnych matryc.
    >
    > Zajawka:
    > http://nt.interia.pl/foto/news/rewolucja-w-aparatach
    ,1255349
    Na razie nic nie ma o kosztach produkcji a ta przekłada się na cene
    pojedeńczego elementu. Może się okazać, że kiedyś tam w przyszłości albo w
    sondach kosmicznych....

  • 32. Data: 2009-02-09 08:54:49
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sun, 08 Feb 2009 16:05:10 +0100, Janko Muzykant napisał(a):

    > Pytaj przyrodę, czemu taka głupia :)

    A czy do tej 12EV matrycy będzie elektronika która wydłubie pełnozakresowy
    (np. 16-bitowy) pomiar z kawałka tego zakresu gdy będziemy fotografować coś
    o małej rozpiętości?
    I nie wierzę że chciałbyś liniowe 12EV ;-) Raczej coś ładnie wygiętego
    żeby mieć środek bez nadmiernej kompresji poziomów jasności (czyli zabicia
    kontrastu) i skompresowane światła oraz cienie żeby móc tam zajrzeć
    jeśli chcemy. (To się da zrobić programowo o ile mamy spory zapas bitów
    z przetwornika)

    Pozdrawiam,
    Henry

    --
    FAQ prf: http://www.prf-faq.prv.pl
    FAQ prfc: http://www.prfc-faq.prv.pl

  • 33. Data: 2009-02-09 09:01:24
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Henry(k) pisze:
> [...]
    > kontrastu) i skompresowane światła oraz cienie żeby móc tam zajrzeć
    > jeśli chcemy. (To się da zrobić programowo o ile mamy spory zapas bitów

    Przede wszystkim chciałbym z tych 12EV wydłubywać osiem bez ograniczeń
    szumu z lewa, nieliniowości dziwnych z prawa. A gdy pojawi się potrzeba,
    to i całość się przyda.
    Natomiast ekspansja nisko rozpiętych scen nie jest problemem i w
    kiepskich kompaktach. Trzeba tylko pamiętać o dobrym naświetleniu (na
    ''górę''). Zresztą - takie zdjęcia nie mają nic wspólnego z
    naturalnością, a więc dziwne rzeczy dziejące się z obrazem są wybaczalne.
    Najlepsze jest to, że przy mocnej ekspansji pojawiają się problemy...
    zafarbu od szkieł :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 34. Data: 2009-02-09 09:02:37
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Andrzej Lawa pisze:
    > Dalsze zwiększanie rozdzielczości matrycy to w obecnej chwili zwykły
    > chwyt marketingowy i onanizm sprzętowy (czy może bardziej liczbowy ;)

    Tak, na pewno :)
    Dlatego tak często składam panoramy - i bynajmniej nie ze względu na
    ograniczony kąt widzenia obiektywu.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /przyczyną większości katastrof jest panika/

  • 35. Data: 2009-02-09 09:23:32
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Janko Muzykant pisze:

    > Tak, na pewno :)
    > Dlatego tak często składam panoramy - i bynajmniej nie ze względu na
    > ograniczony kąt widzenia obiektywu.

    Oj już przestań pieprzyć i stawać okoniem. Że niby srylion megapikseli
    na APS-C czy na FF da ci znacząco większą rozdzielczość niż to, co teraz
    uzyskujesz z 15Mpx z APS-C, czy z 24mpx na FF ??? Tobie potrzeba
    cyfrowego LFa ze 100 lub 200 Mpx do tych panoram, a nie FF z 30Mpx.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    "Jak podały Fakty TVN: W poniedziałek ma sie rozpocząć Miedzynarodowa
    Konferencja d/s Walki ze Spamem. Organizatorzy rozesłali główne

  • 36. Data: 2009-02-09 09:34:45
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Paweł W. pisze:

    > Oj już przestań pieprzyć i stawać okoniem. Że niby srylion megapikseli
    > na APS-C czy na FF da ci znacząco większą rozdzielczość niż to, co teraz
    > uzyskujesz z 15Mpx z APS-C, czy z 24mpx na FF ???

    Nie, że niby ''zwiększanie rozdzielczości matrycy to w obecnej chwili
    zwykły chwyt marketingowy i onanizm sprzętowy''.

    > Tobie potrzeba
    > cyfrowego LFa ze 100 lub 200 Mpx do tych panoram, a nie FF z 30Mpx.

    Mnie potrzeba jak najmniejszej matrycy z jak największą rozdzielczością.
    A panoramy robię by zwiększyć rozdzielczość.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /w niebie każdy będzie miał iphona, ipoda i ibooka/

  • 37. Data: 2009-02-09 09:53:43
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Janko Muzykant pisze:

    > Mnie potrzeba jak najmniejszej matrycy z jak największą rozdzielczością.
    > A panoramy robię by zwiększyć rozdzielczość.

    No ale wtedy dynamika matrycy >0 i żadne zmniejszanie rozdzielczości i
    sztuczki w PSie nie zwiększą tej dynamiki. Wtedy będziesz musiał 2-3
    razy więcej zdjęć zrobić, żeby uzyskać dynamikę na poziomie 8EV, czyli
    żeby i las był zielony i niebo niebieskie :P

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 38. Data: 2009-02-09 10:26:43
    Od: "Kokos" <k...@k...pl>

    mówisz o Obamie?;)

  • 39. Data: 2009-02-09 11:43:42
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Paweł W. pisze:
> [...]
    > razy więcej zdjęć zrobić, żeby uzyskać dynamikę na poziomie 8EV, czyli
    > żeby i las był zielony i niebo niebieskie :P

    To poproszę o dwa aparaty, jeden z dużą rozdzielczością, drugi... drugi
    właściwie już mam :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /dojrzałość następuje z chwilą, gdy kończy się chemia, a zaczyna fizyka/

  • 40. Data: 2009-02-09 12:09:20
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Janko Muzykant pisze:

    > To poproszę o dwa aparaty, jeden z dużą rozdzielczością, drugi... drugi
    > właściwie już mam :)

    No to teraz będziesz miał Fuji F200 - 2 w jednym ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.