-
1. Data: 2011-07-03 11:05:11
Temat: Cyfrowy Polsat - wypowiedzenie umowy i zmienne interpretacje z infolinii.
Od: Marek <m...@p...onet.pl>
Dośc dawno /dobre kila lat/ podpisałem umwowę z polsatem. Po okresie dwóch
czy trzech lat przeszła automatycznie w umowę na czas nieokreślony. Potem
zadnych aneksów nie podpisywałem. Wypowiedziałem umowe w maju z miesiecznym
okresem wypowiedzenia. Konsultanci początkowo mówili, że mam 3 miesiace,
ale jak im poweiedziałem co powyżej, to przyznali, że miesiąc, wyliczyli
kwotę do dopłaty i miłe rozstanie było. Teraz dostałem sms-a
wundykacyjnego, że zalegam z abonamentem. Zadawoniłem do CP, rozmowa jak
poprzednie ale tym razem konsultantka się uparła, że jednak trzy miesiące
wypowiedzenia mie obowiązuję, bo chyba na przełomie roku 2010/2011 była
zmian aregulaminu, w myśl której każa umowa przechodzi z koncem roku w
nową, na czas określony jedengo roku. To do zaplaty duża kwota nie jest,
ale jak to jest naprawdę, i przede wszystkom dlaczego raz mówią tak, a razx
inaczej. jak się dotego ustawić ?
-
2. Data: 2011-07-03 19:34:37
Temat: Re: Cyfrowy Polsat - wypowiedzenie umowy i zmienne interpretacje z infolinii.
Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>
Marek pisze:
> Dośc dawno /dobre kila lat/ podpisałem umwowę z polsatem. Po okresie dwóch
> czy trzech lat przeszła automatycznie w umowę na czas nieokreślony. Potem
> zadnych aneksów nie podpisywałem. Wypowiedziałem umowe w maju z miesiecznym
> okresem wypowiedzenia. Konsultanci początkowo mówili, że mam 3 miesiace,
> ale jak im poweiedziałem co powyżej, to przyznali, że miesiąc, wyliczyli
> kwotę do dopłaty i miłe rozstanie było. Teraz dostałem sms-a
> wundykacyjnego, że zalegam z abonamentem. Zadawoniłem do CP, rozmowa jak
> poprzednie ale tym razem konsultantka się uparła, że jednak trzy miesiące
> wypowiedzenia mie obowiązuję, bo chyba na przełomie roku 2010/2011 była
> zmian aregulaminu, w myśl której każa umowa przechodzi z koncem roku w
> nową, na czas określony jedengo roku. To do zaplaty duża kwota nie jest,
> ale jak to jest naprawdę, i przede wszystkom dlaczego raz mówią tak, a razx
> inaczej. jak się dotego ustawić ?
ano tak ze Ty żadnej umowy nie podpisywałeś. Teroeretycznie mogą zmienić
regulamin, ale na to też być musiał wyrazić zgodę. najlepiej jednak
będzie jak przespacerujesz się do urzędu miasta i spotkasz z rzecznikiem
praw konsumenta.
ToMasz
-
3. Data: 2011-07-04 18:23:58
Temat: Re: Cyfrowy Polsat - wypowiedzenie umowy i zmienne interpretacje z infolinii.
Od: "Mr.FX" <u...@z...pl>
> Dośc dawno /dobre kila lat/ podpisałem umwowę z polsatem. Po okresie dwóch
> czy trzech lat przeszła automatycznie w umowę na czas nieokreślony. Potem
> zadnych aneksów nie podpisywałem. Wypowiedziałem umowe w maju z miesiecznym
> okresem wypowiedzenia. Konsultanci początkowo mówili, że mam 3 miesiace,
> ale jak im poweiedziałem co powyżej, to przyznali, że miesiąc, wyliczyli
> kwotę do dopłaty i miłe rozstanie było. Teraz dostałem sms-a
[...]
U mnie podobna historia. W lutym przeszedłem na Cyfrę+.
Jedyna umowa z Cyfrowym Polsatem, jaką podpisywałem w 2009r., zawiera
zapis, że po okresie podstawowym przechodzi na czas nieokreślony. Żadnych
aneksów do umowy nie podpisywałem. Umowę wypowiedziałem w listopadzie 2010
ze skutkiem na koniec lutego 2011. Od tego czasu wymieniłem z nimi kilka
listów poleconych między innymi żądając zaprzestania nieuprawnionych gróźb
i zaprzestania prób wyłudzenia. Najpierw powoływali się na zmiany
w regulaminie, później że w umowie którą podpisywałem był zapis
o przedłużaniu na kolejne 12 miesięcy. Tyle, że ja mam kopie tej umowy
i jest tam wyraźnie mowa jedynie o przejściu na czas nieokreślony i trzy
miesięcznym wypowiedzeniu. W grę wchodzą drobne sumy, na początku
potraktowałem ich odpowiedź jako błąd niedoświadczonego pracownika
i myślałem, e sprawę da się wyjaśnić. Obecnie uważam, że to procedura
robiona z premedytacją i jak znajdę trochę czasu to przekażę całą
korespondencję z nimi do UOKiK i każdemu też to polecam.
ps. w ub. roku mBank odrzucił moją reklamację jednej transakcji kartą
kredytową. Też nie chodziło o pieniądze, bo drobne były, ale o zasady.
Po zgłoszeniu tematu do Komisji Nadzoru Finansowego bank nagle zmienił
zdanie i od razu reklamacje uznał. Z korporacjami trzeba "rozmawiać"
ich metodami, inaczej będą wykorzystywać ja się da zwykłych ludzi.
--
Mr.FX [ myryfykysy ]
-
4. Data: 2011-07-04 20:38:36
Temat: Re: Cyfrowy Polsat - wypowiedzenie umowy i zmienne interpretacje z infolinii.
Od: Marek <m...@p...onet.pl>
> zdanie i od razu reklamacje uznał. Z korporacjami trzeba "rozmawiać"
> ich metodami, inaczej będą wykorzystywać ja się da zwykłych ludzi.
Właśnie dostałem maila:
Uwaga! Minął termin płatności za usługi świadczone przez Cyfrowy Polsat
S.A.
<czerwony bold> Wzywamy do uregulowania zadłużenia w kwocie: 39,90 zł.
</czerwony /bold>
Kontrakt Do zapłaty
xxxxxxxx 39,90 zł
Razem 39,90 zł
<czerwony> Brak natychmiastowej wpłaty całości zadłużenia spowoduje dalszą
realizację procedury windykacyjnej.</czerwony>
Kwotę zadłużenia należy wpłacić na indywidualny numer rachunku bankowego
odpowiednio dla właściwego kontraktu.
-
5. Data: 2011-07-04 20:50:35
Temat: Re: Cyfrowy Polsat - wypowiedzenie umowy i zmienne interpretacje z infolinii.
Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>
Marek pisze:
>> zdanie i od razu reklamacje uznał. Z korporacjami trzeba "rozmawiać"
>> ich metodami, inaczej będą wykorzystywać ja się da zwykłych ludzi.
>
>
> Właśnie dostałem maila:
> Uwaga! Minął termin płatności za usługi świadczone przez Cyfrowy Polsat
> S.A.
> <czerwony bold> Wzywamy do uregulowania zadłużenia w kwocie: 39,90 zł.
> </czerwony /bold>
>
> Kontrakt Do zapłaty
> xxxxxxxx 39,90 zł
> Razem 39,90 zł
> <czerwony> Brak natychmiastowej wpłaty całości zadłużenia spowoduje dalszą
> realizację procedury windykacyjnej.</czerwony>
>
> Kwotę zadłużenia należy wpłacić na indywidualny numer rachunku bankowego
> odpowiednio dla właściwego kontraktu.
>
ja dla zachowania procedur wpłaciłbym tą kwotę i zażądał pisemnego
udokumentowania, jaką że to usługę zamówiłeś skoro Ci każą za nią płacić.
Byłeś już u rzecznika praw konsumenta?
ToMasz
-
6. Data: 2011-07-04 20:54:19
Temat: Re: Cyfrowy Polsat - wypowiedzenie umowy i zmienne interpretacje z infolinii.
Od: boxfish <c...@g...pl>
W dniu 2011-07-03 13:05, Marek pisze:
> Zadawoniłem do CP, rozmowa jak
> poprzednie ale tym razem konsultantka się uparła, że jednak trzy miesiące
> wypowiedzenia mie obowiązuję, bo chyba na przełomie roku 2010/2011 była
> zmian aregulaminu, w myśl której każa umowa przechodzi z koncem roku w
> nową, na czas określony jedengo roku. To do zaplaty duża kwota nie jest,
> ale jak to jest naprawdę, i przede wszystkom dlaczego raz mówią tak, a razx
> inaczej. jak się dotego ustawić ?
Jeśli zmienili regulamin a ty się na to zgodziłeś (a najwyraźniej
zgodziłeś nie wypowiadając umowy w związku ze zmiana regulaminu) to ten
regulamin ciebie obowiązuje.
niestety sporo osób nie traktuje poważnie korespondencji informującej o
zmianie regulaminu a często są tam ciekawostki.
-
7. Data: 2011-07-04 20:56:03
Temat: Re: Cyfrowy Polsat - wypowiedzenie umowy i zmienne interpretacje z infolinii.
Od: boxfish <c...@g...pl>
W dniu 2011-07-03 21:34, ToMasz pisze:
> ano tak ze Ty żadnej umowy nie podpisywałeś. Teroeretycznie mogą zmienić
> regulamin, ale na to też być musiał wyrazić zgodę.
Wystarczy że nie zrobi nic a regulamin wchodzi w życie, jeśli ci
regulamin nie odpowiada to go należy wypowiedzieć. To że nie zrobił nic
było własnie formą akceptacji nowego regulaminu
-
8. Data: 2011-07-04 21:00:52
Temat: Re: Cyfrowy Polsat - wypowiedzenie umowy i zmienne interpretacje z infolinii.
Od: Marek <m...@p...onet.pl>
> ja dla zachowania procedur wpłaciłbym tą kwotę i zażądał pisemnego
> udokumentowania, jaką że to usługę zamówiłeś skoro Ci każą za nią płacić.
> Byłeś już u rzecznika praw konsumenta?
Wpłaciłem. I zacznę z nimi korespondować, tylko trochę spokoju
potrzeba,,żeby list miłosny napisać :)
Trochę mnie dziwi, że :
a) wypowiedzenie 1 mies. przerodziło się w 3 miesięczne
b) ale kwota dopłaty jest w wysokości miesięcznej, a nie dwumiesięcznej
płatności.
-
9. Data: 2011-07-05 07:23:06
Temat: Re: Cyfrowy Polsat - wypowiedzenie umowy i zmienne interpretacje z infolinii.
Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>
>> ja dla zachowania procedur wpłaciłbym tą kwotę i zażądał pisemnego
>> udokumentowania, jaką że to usługę zamówiłeś skoro Ci każą za nią płacić.
>> Byłeś już u rzecznika praw konsumenta?
>
> Wpłaciłem. I zacznę z nimi korespondować, tylko trochę spokoju
> potrzeba,,żeby list miłosny napisać :)
> Trochę mnie dziwi, że :
> a) wypowiedzenie 1 mies. przerodziło się w 3 miesięczne
> b) ale kwota dopłaty jest w wysokości miesięcznej, a nie dwumiesięcznej
> płatności.
Jeżeli zmiany w regulaminie które dostawałeś listownie nie spowodowały
wypowiedzenia umowy z Twojej strony tzn. że je zaakceptowałeś, a to znaczy
że masz termin 3-miesięczny wypowiedzenia i tyle. ZTCW umowy obecnie zgodnie
z jakąś tam ustawą nie mogą się automatycznie przedłużać na kolejny okres
umowy tylko przechodzą w umowy bezterminowe z 3-miesięcznym okresem
wypowiedzenia. Kiedyś było jeszcze tak, że jak wypowiadałeś umowe w czasie
trwania terminowej miałeś 1-miesięczny okres, po 3-miesięczny, teraz chyba
jest 3-zawsze ale tu nie mam pewności.
-
10. Data: 2011-07-05 09:42:57
Temat: Re: Cyfrowy Polsat - wypowiedzenie umowy i zmienne interpretacje z infolinii.
Od: "Mr.FX" <u...@z...pl>
>> Wpłaciłem. I zacznę z nimi korespondować, tylko trochę spokoju
>> potrzeba,,żeby list miłosny napisać :)
>> Trochę mnie dziwi, że :
>> a) wypowiedzenie 1 mies. przerodziło się w 3 miesięczne
>> b) ale kwota dopłaty jest w wysokości miesięcznej, a nie dwumiesięcznej
>> płatności.
>
> Jeżeli zmiany w regulaminie które dostawałeś listownie nie spowodowały
> wypowiedzenia umowy z Twojej strony tzn. że je zaakceptowałeś, a to znaczy
> że masz termin 3-miesięczny wypowiedzenia i tyle. ZTCW umowy obecnie zgodnie
> z jakąś tam ustawą nie mogą się automatycznie przedłużać na kolejny okres
> umowy tylko przechodzą w umowy bezterminowe z 3-miesięcznym okresem
> wypowiedzenia. Kiedyś było jeszcze tak, że jak wypowiadałeś umowe w czasie
> trwania terminowej miałeś 1-miesięczny okres, po 3-miesięczny, teraz chyba
> jest 3-zawsze ale tu nie mam pewności.
Regulamin może się zmieniać i brak wypowiedzenia umowy może,
tak jak napisałeś, oznaczać akceptację nowego regulaminu.
Regulamin nie może natomiast zmieniać treści samej umowy.
--
Mr.FX [ myryfykysy ]