  • 71. Data: 2010-12-01 17:20:30
    Temat: Re: Cyfra+ oferta dla sta?ych abonent?w ;)
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2010-12-01 00:01, ToMasz pisze:

> [...]
    > Teraz to spróbuje wytłumaczyć. o ile tvn jest telewizją zorientowaną na
    > partie Tuska(mogę sie mylić) to trudno. ale jak TVP jest zorientowne....
    > to mi sie nóż otwiera. dlaczego? nie zgadłeś, do Tuska mam stosunek
    > neutralny. Nie zgadzam sie jednak z tym zeby za MOJE pieniądze publiczna
    > telewizja przekręcała cośtam. Odwracając sytuacje, jak umawiam sie z
    > operatorem, to ma być tak jak w umowie, a nawet lepiej, bo zostane
    > dłuzej klientem. jak państwo sie zemną umawia ze moze mnei wyleczy, albo
    > moze naprawi drogę, czy też ogłosi 32%VAT - trudno. przyjmuje lub lece

    Masz racje i nie masz :-) Operatora mogę zmienić dosyć łatwo, miejsce w
    którym żyję zdecydowanie trudniej ...

    Co do tvp mam bardzo podobne odczucia, nie podoba mi się zawłaszczanie
    jej możliwości przez poszczególne ekipy czasem kierujące, czasem
    rządzące na potrzeby wspierania jakiejs ideologii. I tu się zgadzam z
    Tobą, mam potrzebę promowania jakijś opcji politycznje to płacę/wspieram
    jaką tv albo ją zakładam i za swoje pieniądze mogę to robić ale
    publiczna tv ? to jest kradzierz

  • 72. Data: 2010-12-02 09:08:58
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    t.pl
    *CeSaR* napisał(-a):

    > Konia nie przekonasz więc dyskusja z nim jest zbędna.
    > Wystawiasz się na iwektywy i nic więcej.
    > Pozostaje jeszcze kwestia przekręcania cytatów, oczywiście w kieunku
    > obrazliwym dla osoby cytowanej.

    Przekonałeś mnie. Z koniem - idiotą nie wygram. Zawsze pokona mnie swoim
    doświadczeniem. Chciałbym tylko zobaczyć to pośmiewisko na jakie się
    wystawi kiedy zwróci się o ratunek do instytucji o których wspominał.
    Wyszykowałem już dla niego przytulne miejsce w KF. FOR EVER

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 73. Data: 2010-12-02 09:13:06
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Big Jack" <a...@b...zz> napisał w wiadomości
    >W wiadomości
    t.pl

    Coś Ci się gościu pomieszało, albo nieuważnie czytałeś, bo przebieg
    "dyskusji" jest dokładnie odwrotny.
    Ale widać przeczytałeś to co chciałeś przeczytać.

    > Przekonałeś mnie. Jestem idiotą

    Dokładnie.

  • 74. Data: 2010-12-04 21:56:35
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Wed, 1 Dec 2010 09:51:30 +0100, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

    >Dokładnie tak się reklamował.

    Reklama nie jest ofertą.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 75. Data: 2010-12-04 21:58:04
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    <c...@k...pl> wrote:

    >Dokładnie tak się reklamował.

    Reklama to nie oferta, art. 71 KC.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 76. Data: 2010-12-04 22:11:38
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "jerzu" <t...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:v9elf690claas04gi5ouc7v96k16md9ns1@4ax.com...

    > Reklama to nie oferta, art. 71 KC.

    Ale może ułatwić stwierdzenie niezgodności z umową.

    http://www.rpk.powiat-wolominski.pl/index.php?option
    =com_content&view=article&id=24&Itemid=17

    "Prawo przewiduje odpowiedzialność sprzedawcy, producenta lub jego
    przedstawiciela za treści przedstawiane w reklamie. Zapewnienia zawarte w
    przekazie mogą być zobowiązujące dla sprzedawcy, jeśli pod ich wpływem
    doszło do zawarcia i wykonania umowy, a towar lub usługa okazały się
    niezgodne z treścią zapewnień. Nie musi to być decydujący motyw, jednak na
    tyle ważny, że na podstawie obiektywnych kryteriów przeciętny konsument w
    podobnej sytuacji mógłby podjąć decyzję o zakupie, kierując się tego rodzaju
    zapewnieniem. Reklama może więc być podstawą stwierdzenia niezgodności
    towaru (usługi) z umową i w konsekwencji reklamacji."

  • 77. Data: 2010-12-04 22:15:30
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    I jeszcze jedna:

    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=140

    "REKLAMA
    Zapewnienia zawarte w reklamie mogą być zobowiązujące dla sprzedawcy, jeśli
    pod ich wpływem doszło do zawarcia i wykonania umowy, a towar lub usługa
    okazały się niezgodne z treścią zapewnień. Nie musi to być decydujący motyw,
    jednak na tyle ważny, że na podstawie obiektywnych kryteriów każdy
[...]
    Podmioty, których zapewnienia zawarte w reklamie są wiążące, to: sprzedawca,
    producent lub jego przedstawiciel.
    Na równi z zapewnieniem producenta traktuje się zapewnienie osoby, która
    wprowadza towar do obrotu krajowego w zakresie działalności swojego
    przedsiębiorstwa oraz osoby, która podaje się za producenta przez
    umieszczenie na towarze swojej nazwy, znaku towarowego lub innego oznaczenia
    odróżniającego.
    Przepis rozszerza katalog podmiotów, których zapewnienia są brane pod uwagę
    przy ocenie zgodności towaru z umową, o importera oraz podmiot występujący
    jako producent. Na uwagę zasługuje rozszerzenie zakresu podmiotowego o osobę
    zamieszczającą swoją nazwę lub znak towarowy na towarach produkowanych przez
    inny podmiot.
    Ustawodawca wprowadził wyłączenie odpowiedzialności sprzedawcy w określonych
    sytuacjach. Nie jest on związany zapewnieniami zawartymi w reklamie, jeśli
    spełniony zostanie którykolwiek z warunków określonych w ustawie:
    a) nie znał ich lub znać nie mógł (np. reklama zagraniczna, w nieznanym
    sprzedawcy języku).
    Przykład:
    Sprzedawca samochodów marki ZZZ na terenie Australii nadawał reklamę w
    języku angielskim w telewizji satelitarnej z Dubaju. Kowalski po obejrzeniu
    reklamy w telewizji kablowej na terenie Polski postanowił zakupić samochód
    tej marki. Jednak nie można uznać, że polski sprzedawca ZZZ znał lub mógł
    znać zapewnienia sprzedawcy australijskiego. Takim argumentem uwolni się od
    odpowiedzialności.
    Przykład :
    Producent dachówki zapewnił w reklamie emitowanej w całej Europie, że jego
    produkty są odporne na mróz do 30 stopni Celsjusza. Kowalski zakupił
    dachówkę od polskiego sprzedawcy. Niestety nie wytrzymała ona już w
    temperaturze -15 stopni. Należy przyjąć, że staranność wymagana od
    przedsiębiorcy obejmuje również znajomość asortymentu i zapewnień
    producenta, więc sprzedawca nie uwolni się od odpowiedzialności w opisanej
    sytuacji.
    b) wykaże, że kupujący nie kierował się reklamą kupując towar, gdyż
    zapewnienia zawarte w reklamie nie mogły mieć wpływu na jego decyzję. Oceny
    dokonuje się porównując właściwości użytkowe kupionego towaru, jego
    przydatność do celów, do jakich towar ten jest przeznaczony i tego na ile
    istotne są właściwości towaru, których zapewnienia reklamowe dotyczą.
    Oczekiwania dotyczące właściwości nabywanego towaru - również ukształtowane
    przez reklamę - muszą być "rozsądne".
    c) treść zapewnienia sprostowano przed zawarciem umowy
    Ostatnia sytuacja ma miejsce, gdy sprostowanie znajduje się na opakowaniu
    towaru, w regulaminie świadczenia usługi lub choćby zostanie dokonane ustnie
    przez sprzedawcę, choć pojawia się wtedy problem dowodu, którego ciężar
    spoczywa w omawianym zakresie na sprzedawcy. W szczególności w umowie
    zawartej w formie pisemnej należy uznać, że postanowienia umowy zawartej w
    formie pisemnej i załączników stanowiących jej część są wystarczającym
    sprostowaniem zapewnień zawartych w reklamie.
    Ciężar dowodu we wszystkich wymienionych sytuacjach spoczywa na sprzedawcy."

  • 78. Data: 2010-12-05 01:09:48
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2010-12-04 22:58, jerzu pisze:

    > Reklama to nie oferta, art. 71 KC.

    Art. 16 ust. 1 pkt. 2 Ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji