-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!not-for-mail
From: "Cavallino" <c...@k...pl>
Newsgroups: pl.rec.telewizja
Subject: Re: Cyfra+ oferta dla sta?ych abonent?w ;)
Date: Sat, 4 Dec 2010 23:15:30 +0100
Organization: http://onet.pl
Lines: 62
Message-ID: <ideehu$ao0$1@news.onet.pl>
References: <id1b5b$96c$1@news.onet.pl> <4cf4a712$1@news.home.net.pl>
<id2o90$fh$1@news.onet.pl> <4cf4f4f9$1@news.home.net.pl>
<id2sv8$h42$1@news.onet.pl> <4cf5021c$1@news.home.net.pl>
<id30p4$u5q$1@news.onet.pl> <4...@n...home.net.pl>
<id32nj$5dn$1@news.onet.pl> <4cf5148e$1@news.home.net.pl>
<id36bt$gvd$1@news.onet.pl> <4cf52d8b$1@news.home.net.pl>
<id3g43$fg2$1@news.onet.pl> <4cf5f944$1@news.home.net.pl>
<id51q4$m0o$1@news.onet.pl> <id52ag$nj5$1@news.onet.pl>
<v...@4...com>
NNTP-Posting-Host: afon146.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1291500926 11008 178.42.117.146 (4 Dec 2010 22:15:26 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 4 Dec 2010 22:15:26 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <v...@4...com>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6000.16480
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6000.16669
X-Antivirus: avast! (VPS 101204-1, 2010-12-04), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.telewizja:265501
[ ukryj nagłówki ]I jeszcze jedna:
http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
ory=140
"REKLAMA
Zapewnienia zawarte w reklamie mogą być zobowiązujące dla sprzedawcy, jeśli
pod ich wpływem doszło do zawarcia i wykonania umowy, a towar lub usługa
okazały się niezgodne z treścią zapewnień. Nie musi to być decydujący motyw,
jednak na tyle ważny, że na podstawie obiektywnych kryteriów każdy
przeciętny konsument w podobnej sytuacji mógłby podjąć decyzję o zakupie,
kierując się tego rodzaju zapewnieniem. Reklama może więc być podstawą
stwierdzenia niezgodności towaru (usługi) z umową i w konsekwencji
reklamacji.
Podmioty, których zapewnienia zawarte w reklamie są wiążące, to: sprzedawca,
producent lub jego przedstawiciel.
Na równi z zapewnieniem producenta traktuje się zapewnienie osoby, która
wprowadza towar do obrotu krajowego w zakresie działalności swojego
przedsiębiorstwa oraz osoby, która podaje się za producenta przez
umieszczenie na towarze swojej nazwy, znaku towarowego lub innego oznaczenia
odróżniającego.
Przepis rozszerza katalog podmiotów, których zapewnienia są brane pod uwagę
przy ocenie zgodności towaru z umową, o importera oraz podmiot występujący
jako producent. Na uwagę zasługuje rozszerzenie zakresu podmiotowego o osobę
zamieszczającą swoją nazwę lub znak towarowy na towarach produkowanych przez
inny podmiot.
Ustawodawca wprowadził wyłączenie odpowiedzialności sprzedawcy w określonych
sytuacjach. Nie jest on związany zapewnieniami zawartymi w reklamie, jeśli
spełniony zostanie którykolwiek z warunków określonych w ustawie:
a) nie znał ich lub znać nie mógł (np. reklama zagraniczna, w nieznanym
sprzedawcy języku).
Przykład:
Sprzedawca samochodów marki ZZZ na terenie Australii nadawał reklamę w
języku angielskim w telewizji satelitarnej z Dubaju. Kowalski po obejrzeniu
reklamy w telewizji kablowej na terenie Polski postanowił zakupić samochód
tej marki. Jednak nie można uznać, że polski sprzedawca ZZZ znał lub mógł
znać zapewnienia sprzedawcy australijskiego. Takim argumentem uwolni się od
odpowiedzialności.
Przykład :
Producent dachówki zapewnił w reklamie emitowanej w całej Europie, że jego
produkty są odporne na mróz do 30 stopni Celsjusza. Kowalski zakupił
dachówkę od polskiego sprzedawcy. Niestety nie wytrzymała ona już w
temperaturze -15 stopni. Należy przyjąć, że staranność wymagana od
przedsiębiorcy obejmuje również znajomość asortymentu i zapewnień
producenta, więc sprzedawca nie uwolni się od odpowiedzialności w opisanej
sytuacji.
b) wykaże, że kupujący nie kierował się reklamą kupując towar, gdyż
zapewnienia zawarte w reklamie nie mogły mieć wpływu na jego decyzję. Oceny
dokonuje się porównując właściwości użytkowe kupionego towaru, jego
przydatność do celów, do jakich towar ten jest przeznaczony i tego na ile
istotne są właściwości towaru, których zapewnienia reklamowe dotyczą.
Oczekiwania dotyczące właściwości nabywanego towaru - również ukształtowane
przez reklamę - muszą być "rozsądne".
c) treść zapewnienia sprostowano przed zawarciem umowy
Ostatnia sytuacja ma miejsce, gdy sprostowanie znajduje się na opakowaniu
towaru, w regulaminie świadczenia usługi lub choćby zostanie dokonane ustnie
przez sprzedawcę, choć pojawia się wtedy problem dowodu, którego ciężar
spoczywa w omawianym zakresie na sprzedawcy. W szczególności w umowie
zawartej w formie pisemnej należy uznać, że postanowienia umowy zawartej w
formie pisemnej i załączników stanowiących jej część są wystarczającym
sprostowaniem zapewnień zawartych w reklamie.
Ciężar dowodu we wszystkich wymienionych sytuacjach spoczywa na sprzedawcy."
Następne wpisy z tego wątku
- 05.12.10 01:09 Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Najnowsze wątki z tej grupy
- Kablówka z modułem CAM
- Jak dzięki mojemu pomysłowi amerykańce z Google przyspieszyli TV
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Vitruvian Man - parts 1-6
- C+ online, w jakiej tv?
- niezależność ośrodków regionalnych TVP
- VOD TVP
- Re: JEST TMT
- Re: Kupic Polsat2 CHCE
- Kurski wróć?
- HBBTV - ktoś używa?
- Antena combo do dvb-t2
- DVB S w telewizorze
- "Orły" w TVP
Najnowsze wątki
- 2025-03-03 a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- 2025-03-03 nie naprawiam więcej telewizorów
- 2025-03-03 Białystok => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-03 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-03 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2025-03-03 Gdy ministrowie sa golodupcami
- 2025-03-03 Pruszków => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-03-03 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-03-03 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-03 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-03 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-03 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-03 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-03-03 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=