eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.telewizjaCyfra+ oferta dla stałych abonentów ;) › Re: Cyfra+ oferta dla sta?ych abonent?w ;)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: "Cavallino" <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: Cyfra+ oferta dla sta?ych abonent?w ;)
    Date: Sat, 4 Dec 2010 23:15:30 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 62
    Message-ID: <ideehu$ao0$1@news.onet.pl>
    References: <id1b5b$96c$1@news.onet.pl> <4cf4a712$1@news.home.net.pl>
    <id2o90$fh$1@news.onet.pl> <4cf4f4f9$1@news.home.net.pl>
    <id2sv8$h42$1@news.onet.pl> <4cf5021c$1@news.home.net.pl>
    <id30p4$u5q$1@news.onet.pl> <4...@n...home.net.pl>
    <id32nj$5dn$1@news.onet.pl> <4cf5148e$1@news.home.net.pl>
    <id36bt$gvd$1@news.onet.pl> <4cf52d8b$1@news.home.net.pl>
    <id3g43$fg2$1@news.onet.pl> <4cf5f944$1@news.home.net.pl>
    <id51q4$m0o$1@news.onet.pl> <id52ag$nj5$1@news.onet.pl>
    <v...@4...com>
    NNTP-Posting-Host: afon146.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1291500926 11008 178.42.117.146 (4 Dec 2010 22:15:26 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 4 Dec 2010 22:15:26 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <v...@4...com>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6000.16480
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6000.16669
    X-Antivirus: avast! (VPS 101204-1, 2010-12-04), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.telewizja:265501
    [ ukryj nagłówki ]

    I jeszcze jedna:

    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=140

    "REKLAMA
    Zapewnienia zawarte w reklamie mogą być zobowiązujące dla sprzedawcy, jeśli
    pod ich wpływem doszło do zawarcia i wykonania umowy, a towar lub usługa
    okazały się niezgodne z treścią zapewnień. Nie musi to być decydujący motyw,
    jednak na tyle ważny, że na podstawie obiektywnych kryteriów każdy
    przeciętny konsument w podobnej sytuacji mógłby podjąć decyzję o zakupie,
    kierując się tego rodzaju zapewnieniem. Reklama może więc być podstawą
    stwierdzenia niezgodności towaru (usługi) z umową i w konsekwencji
    reklamacji.
    Podmioty, których zapewnienia zawarte w reklamie są wiążące, to: sprzedawca,
    producent lub jego przedstawiciel.
    Na równi z zapewnieniem producenta traktuje się zapewnienie osoby, która
    wprowadza towar do obrotu krajowego w zakresie działalności swojego
    przedsiębiorstwa oraz osoby, która podaje się za producenta przez
    umieszczenie na towarze swojej nazwy, znaku towarowego lub innego oznaczenia
    odróżniającego.
    Przepis rozszerza katalog podmiotów, których zapewnienia są brane pod uwagę
    przy ocenie zgodności towaru z umową, o importera oraz podmiot występujący
    jako producent. Na uwagę zasługuje rozszerzenie zakresu podmiotowego o osobę
    zamieszczającą swoją nazwę lub znak towarowy na towarach produkowanych przez
    inny podmiot.
    Ustawodawca wprowadził wyłączenie odpowiedzialności sprzedawcy w określonych
    sytuacjach. Nie jest on związany zapewnieniami zawartymi w reklamie, jeśli
    spełniony zostanie którykolwiek z warunków określonych w ustawie:
    a) nie znał ich lub znać nie mógł (np. reklama zagraniczna, w nieznanym
    sprzedawcy języku).
    Przykład:
    Sprzedawca samochodów marki ZZZ na terenie Australii nadawał reklamę w
    języku angielskim w telewizji satelitarnej z Dubaju. Kowalski po obejrzeniu
    reklamy w telewizji kablowej na terenie Polski postanowił zakupić samochód
    tej marki. Jednak nie można uznać, że polski sprzedawca ZZZ znał lub mógł
    znać zapewnienia sprzedawcy australijskiego. Takim argumentem uwolni się od
    odpowiedzialności.
    Przykład :
    Producent dachówki zapewnił w reklamie emitowanej w całej Europie, że jego
    produkty są odporne na mróz do 30 stopni Celsjusza. Kowalski zakupił
    dachówkę od polskiego sprzedawcy. Niestety nie wytrzymała ona już w
    temperaturze -15 stopni. Należy przyjąć, że staranność wymagana od
    przedsiębiorcy obejmuje również znajomość asortymentu i zapewnień
    producenta, więc sprzedawca nie uwolni się od odpowiedzialności w opisanej
    sytuacji.
    b) wykaże, że kupujący nie kierował się reklamą kupując towar, gdyż
    zapewnienia zawarte w reklamie nie mogły mieć wpływu na jego decyzję. Oceny
    dokonuje się porównując właściwości użytkowe kupionego towaru, jego
    przydatność do celów, do jakich towar ten jest przeznaczony i tego na ile
    istotne są właściwości towaru, których zapewnienia reklamowe dotyczą.
    Oczekiwania dotyczące właściwości nabywanego towaru - również ukształtowane
    przez reklamę - muszą być "rozsądne".
    c) treść zapewnienia sprostowano przed zawarciem umowy
    Ostatnia sytuacja ma miejsce, gdy sprostowanie znajduje się na opakowaniu
    towaru, w regulaminie świadczenia usługi lub choćby zostanie dokonane ustnie
    przez sprzedawcę, choć pojawia się wtedy problem dowodu, którego ciężar
    spoczywa w omawianym zakresie na sprzedawcy. W szczególności w umowie
    zawartej w formie pisemnej należy uznać, że postanowienia umowy zawartej w
    formie pisemnej i załączników stanowiących jej część są wystarczającym
    sprostowaniem zapewnień zawartych w reklamie.
    Ciężar dowodu we wszystkich wymienionych sytuacjach spoczywa na sprzedawcy."

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: